aloittelevan kuuppakuskin kysymyksiä

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Moro!

Onneks olkoon uuden kiesin johdosta... Pikkasen ihmetelly ku äijä dissaillu mun puheluita :D :x

Tuu vääntää kansiprojektii niinku töristiin nii mä maksan kuuppaan bensaa tjms. :idea: :?:
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Trab
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 18, 2006 11:39
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja Trab »

xjford kirjoitti: vapaakytkinkin osoittaa heräämisen merkkejä. välillä toimii hienosti. välillä pitää paukahduksen ja ikäänkuin vaihde hyppää pois päältä. täytyypä tehdä tuo huuhtelu viikonloppuna, kiitokset vain hyvistä ohjeista
Toissa päivänä vaihdoin 75W90 täyssynteettiset likumentit laatikkoon sisään ja juuri tuollaista ongelmaa joutui kestämään. Liikkelle lähdettäessä rämähti herkästi veto pois päältä mutta kyllä se liikkelle lähti kun rauhallisesti otti.

Jotain 30km kerkesin noilla täyssynteettisillä ajeleen sitte kävin hakeen Teboilin 80W90 Hypoidi öljyt ja vaihdoin ne sisään. Onpahan nyt ainakin kaks päivää jo toiminut moitteetta.
96
Helge Torp
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 19:19
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Vapaakytkin paukkuu

Viesti Kirjoittaja Helge Torp »

Vapaakytkin toivon mukaan korjaantuu öljyn vaihdolla. Jos ei, niin syytä olla tarkkana, ku purkaa v_kytkintä. Jokaisen rullaa (tarkoituksena hirttää kiinni ku kierrokset nousee) on työtämässä 2 pientä jousta ja tappia valmiina karkaamaan. Takaslaittaessa käytin kootun VK:n kasassapitämiseen kumilenkkejä. Varalla saisi olla myös nitroa tai Diapamia (reseptilääke)
HgT
Hanna
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 22:30

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Laitanpa minäkin kysymykseni tänne, kun sopii hyvin topiikin alle. Eli tuore 96 omistaja olen (V4). Pitääkö tuota venttiiliensuoja-ainetta käyttää, jos tankkaa sitä Shellin 99 oktaanista V Poweria? Shellin sivuilla todettiin, että tuo V Power pitäisi imujärjestelmän ja imuventtiilit puhtaina, mutta en tiedä sitten miten se vanhemmissa autoissa pelaa...
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Hanna kirjoitti:Laitanpa minäkin kysymykseni tänne, kun sopii hyvin topiikin alle. Eli tuore 96 omistaja olen (V4). Pitääkö tuota venttiiliensuoja-ainetta käyttää, jos tankkaa sitä Shellin 99 oktaanista V Poweria? Shellin sivuilla todettiin, että tuo V Power pitäisi imujärjestelmän ja imuventtiilit puhtaina, mutta en tiedä sitten miten se vanhemmissa autoissa pelaa...
Kyllä täytyy. V-powerin lisäaineistus ei sisällä lyijyä korvaavia aineita.
#1430
Hanna
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 22:30

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Ok. Kiitokset. :)
Hanna
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 22:30

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Ja vielä lisäkysymyksiä. Auto ei lähde käyntiin. Ensin nakutti, sitten ei mitään, edes akun valo ei pala. Stereot kuitenkin pelaa, joten lieneekö akkuongelma kuitenkaan? Mitään vinkkejä, mistä kannattais lähtee katsomaan? Huomasin ainakin öljyn tason olevan minimissä ja lisäilin sitä. Sytytystulpat oli puhtaat.

EDIT: Ongelma ratkaistu, kuuppa lähti pelaan, kun laitoin akun vähäks aikaa latuuksiin. Mahtaa olla aika paska akku, kun ei auto lähde käyntiin edes kesällä 8O Huomenna sitten Motonettiin...
Vastaa Viestiin