Sulaakohan tuo vilkun koppien muovi asetonilla? Sopivalla liuottimellahan tuota vilkun muovia voi sulattaa ja käyttää kittinä halkeamien korjaamiseen. Toinen vaihtoehto on ruiskuttaa liuotinta halkeamaan. Pitäisi tulla aika huomaamaton korjaus kun korjaa tuonne muovin sekaan ei tule mitään vieraita aineita. Ainakin noiden ruuvien kolojen korjaamiseen pitäis sopia hyvin.
Muovit tykkäävät yleensä sulaa nätisti, ja kuivua ennalleen aineella nimeltä MEK eli metyylietyyliketoni, saa tietääkseni apteekeista ja kait pienoismallikaupoista.
Mallarit käyttävät sitä muoviliimana koska se on niin ohutta että menee omalla pintajännityksellä liimattavien, jo valmiiksi yhteenpuristettujen osien väliin.
Noihin nykypäivänä muodikkaisiin kirkkaisiin/valkoisiin vilkkuihin/takavaloihin, mun setä korjas joskus 80-luvun alussa kai vilkun lasit jotka oli liian vaaleat, löysi vaimoltaan sopivan oranssin sävyisen kynsilakan. Ja meni katsastuksesta läpi.
Liimat on varmasti erilaisia ollu ennen, mutta kai ne irrotetaan suht samalla tavalla nykypäivänäkin? Eli vaikka 100 asteiseen uuniin 10-20min ja koittaa varovasti kammeta pohjan ja lasin irti? Tuo 100 astetta on se missä alkaa pleksi/akryyli pehmenemään sen perusteella mitä netistä oon kaivellu.
Ongelma on vain ainakin isoissa (9000) takavaloissa se että lämmön tulis olla tasainen, ja mieluusti sen 100 astetta koko ajan, ruuvimeisselin/muun taltan kanssa paha mennä 100 asteiseen uuniin varovasti vääntämään osia erilleen.
E: joo siis... kuupan takavalot ei kai ollu liimattu..
Itsehän haluaisin vain 9000:n takavalot auki jotta voisin puhdistaa joka puolelta kunnolla ja toki olisi tarkoituksena myöskin maalata sisusta heijastinpintoineen valkoiseksi parilla lakkakerroksella.
Vaikuttaa siltä että tuo 9000:n musta pohja olisi maalattu hopealla maalilla ruiskulla hellan liukuhihnalla, on vähän huonosti maalatun oloinen kun mustia pisteitä näkyy kun koittaa rei'istä kurkkia.
(Niin, eihän tää nyt niinkään näihin 9x pirsseihin liittyny, muistelin että kuupissa olis ollu liimattuja noi lasit siihen pohjaan ja että joku olis miettiny miten ne sais auki mutta nyt lukiessa en sellasta löytäny. Joka tapauksessa, pitäs M89 9000 CD:n takavalot koittaa ehjätä, uusiahan saa kaupasta mutta riistohinnalla, suunnilleen liimalla ja liuottimilla selviäis jos vain sais jotenki noi liimatut lasit irti...)
miun kesäautooni ehkä tulossa ensi kesäksi... tear drop takavalot ,mutta ei perinteisellä sileällä lasilla vaan pirun muotoinen kohokuviointi...saa nähdä koska rahalla noista selviää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659