Taloudellisuusmittari ja kytkimen keskittäminen

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
f.pentti88
"Turbo"

Re: Taloudellisuusmittari ja kytkimen keskittäminen

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Juu tänään vaihdoin laatikon taas :lol: Kahdeksan tuntia meni ja nyt kelpaa kruisailla toimivalla vaihteistolla. Kiitokset vielä supparille vaihdelaatikosta. Kyllä se tosiaan niin on että itse kannattaa vaihtaa.. Tekemällähän sitä oppii, tai ainakin luulis :P
Johnny V4
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

f.pentti88 kirjoitti:Kyllä se tosiaan niin on että itse kannattaa vaihtaa.. Tekemällähän sitä oppii, tai ainakin luulis :P
Se on hieno tunne, kun itse on korjannut ja kaikki toimii. Ja mikäs onkaan sen helpompaa, kuin ysikutosen laatikon vaihto-operaatio. Joskus kisapaikalla laatikon vaihtoon meni neljän miehen voimin noin tunti, kun kone nostettiin pois käsin.
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Oho,se laatikko oli siis toimiva? :D jos et sitä vanhaa tarvii ni heitähän se mulle joskus.Ei sulla v4 nokkaa ole ylimääräistä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
f.pentti88
"Turbo"

Kolmosvaihde pikkusen ulisee mutta se on niin pientä, niin ja nopeusmittari ei toiminut, rupesin tutkimaan asiaa ja paljastu että se muovinen ratas vaihdelaatikossa oli ihan soirona :lol: vaihdoin sen ja nyt toimii.. Hieno fiilis kun kaikki toimii taas (vaihteeksi). Noissa vaihdelaatikoista on ilmeisesti eroja mitä tossa edellisellä vaihdelaatikolla ajelin. Välitykset olivat lyhyemmät, kone kiersi noin 500rpm enemmän verrattuna nykyseen kiinni olevaan settiin. Edellisessä "lyhyemmässä" lukee FA 8 ja nykysessä ja yhdessä ulvovassa laatikossa lukee JM 7. Onko noissa joku koodaus vai tarkoittaako noi vaan valmistuspaikkaa?
Kuva
Kuva
f.pentti88
"Turbo"

Suppari kirjoitti:Oho,se laatikko oli siis toimiva? :D jos et sitä vanhaa tarvii ni heitähän se mulle joskus.Ei sulla v4 nokkaa ole ylimääräistä?
Juu voin tuoda sen jokupäivä, ja nelkkunokkaa en toistaiseksi omista :lol: ehkä tulevaisuudessa..
Vastaa Viestiin