V4 nokka-akseli?
Moro
Turbo 96 -laitteesta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta vaparissa 8,3 on melko kuollut jonnekin n. 5000 kierr/min asti ja jos vähänkin toimii samoin turbossa niin ei ole hauska ajettava ja vaatii välitykseltäkin melkoisesti (ettei tule kuolleita kohtia). Tietty, jos se turbo korvaa kokonaan puuttuvan alaväännön niin sitten ei mitään muuta kuin ...
7,6 ja 7,9 toimivat hyvin ainakin vaparissa. Lähtee vetämään jostain 3900-4200 paikkeilta riippuen kanavista.
hopo
Turbo 96 -laitteesta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta vaparissa 8,3 on melko kuollut jonnekin n. 5000 kierr/min asti ja jos vähänkin toimii samoin turbossa niin ei ole hauska ajettava ja vaatii välitykseltäkin melkoisesti (ettei tule kuolleita kohtia). Tietty, jos se turbo korvaa kokonaan puuttuvan alaväännön niin sitten ei mitään muuta kuin ...
7,6 ja 7,9 toimivat hyvin ainakin vaparissa. Lähtee vetämään jostain 3900-4200 paikkeilta riippuen kanavista.
hopo
Mulla nousee tehokäyrä pystyyn noilla perseellään olevilla sopilla ja osittain sytkällä(vähän säädelty penkin jälkeen) siinä 2500rpm ja nokkana 7.6.Vetää kyllä ihan kivasti rajottajalle saakka,mutta tehoihin tottuu melko pian.Ja en tiedä onko turbon vai minkä ''vika'' mutta alkaa ahtamaan osakaasullakin jo siinä 4000 paikkeilla.Lappu pohjassa taitaa paineet olla tapissa siinä 3000 paikkeilla.hopo kirjoitti:Moro
Turbo 96 -laitteesta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta vaparissa 8,3 on melko kuollut jonnekin n. 5000 kierr/min asti ja jos vähänkin toimii samoin turbossa niin ei ole hauska ajettava ja vaatii välitykseltäkin melkoisesti (ettei tule kuolleita kohtia). Tietty, jos se turbo korvaa kokonaan puuttuvan alaväännön niin sitten ei mitään muuta kuin ...
7,6 ja 7,9 toimivat hyvin ainakin vaparissa. Lähtee vetämään jostain 3900-4200 paikkeilta riippuen kanavista.
hopo
Korjailin tosiaan syttykarttoja,ja nyt alkaa kumi palamaan jo kolmosellakin.Äsken ruuvailin hukkiksen kiinni saakka,mutta en ehtinyt koettamaan kun läppäristä loppui akku.Huomenna ollaan joko viisaampia taikka omistetaan rikkinäinen kuuppa. Varttimailia vedellään viikonloppuna,jos ei korkkaa huomenna.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
[quote="SuppariEn halua kyseenalaistaa kokemustasi,mutta miksei kannata? 8.2:sta suunnittelin.Alavääntö ja tyhjäkäynnin tasaisuus ei ole tän projektin pääkohdat. Tallissa on riittävän iso ilmapumppu jolla saa tuupattua poltettavaa pyttyyn.
Hopo jo kertoikin syyn ja loput näät mun Sonettiin videosta. Kone herää 5000 r/min ja sulla oli rajoitin muistaakseni 6000 r/min.
[/quote]Hyvä turbo nokka nostaa yli 12mm(ehdoton minimi)
Hopo jo kertoikin syyn ja loput näät mun Sonettiin videosta. Kone herää 5000 r/min ja sulla oli rajoitin muistaakseni 6000 r/min.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Rajoittimen saa nostettua parissa sekunnissa joten se ei ole ongelma.Sytkä on nyt niin kohdillaan kun voi vain olla,ja vetää tolla nokalla tyhjäkäynniltä rajoittimelle ihan kivasti.KeijoAnnikki kirjoitti:
Hopo jo kertoikin syyn ja loput näät mun Sonettiin videosta. Kone herää 5000 r/min ja sulla oli rajoitin muistaakseni 6000 r/min.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jos näillä nyt sit sen yli 100hv mentäs http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2648.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2647.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2641.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2640.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2647.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2641.jpg
http://s124.photobucket.com/albums/p38/ ... CN2640.jpg
bmw e46 alias proteesi
Sehän näyttää moottorille Onko männät kuplasta?Tuleeko tähän tuplaportit,vai onko nuo pakosarjat silmänlumetta?Paljonko ruttua?Mikä nokka?
Omastakin oli sitten imukanava halki melko tarkkaan ohjurin kohdalta.Lähes koko kanavan ympäri meni hiushalkeama.Onneksi ei ollut kyse huonosti korjatusta vanhasta haavasta,vaan oli muuten vaan päässyt ohkaiseksi,ja se muinoinen kansipaffi pelleily taisi tehdä omansa.
Pari viteota viellä kansi halkinaisena,ja paksulla seoksella.
1.
2.
Seuraava kehitysversio tulollaan,uudet kannet,kireämpi nokka 8.? ja isompi ahdin.200hv per litra.
Omastakin oli sitten imukanava halki melko tarkkaan ohjurin kohdalta.Lähes koko kanavan ympäri meni hiushalkeama.Onneksi ei ollut kyse huonosti korjatusta vanhasta haavasta,vaan oli muuten vaan päässyt ohkaiseksi,ja se muinoinen kansipaffi pelleily taisi tehdä omansa.
Pari viteota viellä kansi halkinaisena,ja paksulla seoksella.
1.
2.
Seuraava kehitysversio tulollaan,uudet kannet,kireämpi nokka 8.? ja isompi ahdin.200hv per litra.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
männät on ooppelista (93mm) kannet on 1 portti kannet mutta pakosarjassa on "kieli" jOka jakaa pakoaukot ja pakosarja lähtee 2 putkella. nokasta ei ole tietoa vielä mikä se on..Suppari kirjoitti:Sehän näyttää moottorille Onko männät kuplasta?Tuleeko tähän tuplaportit,vai onko nuo pakosarjat silmänlumetta?Paljonko ruttua?Mikä nokka?
bmw e46 alias proteesi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hienosti laulaa kuuppa.Suppari kirjoitti:Pari viteota viellä kansi halkinaisena,ja paksulla seoksella.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Väärä sanamuoto.Lauloi.Kansinahka repesi eilen pienen kokeilun jälkeen.Pitänee pikkuhiljaa uskoa että orig. syylari on liian huono..Mistä uusi,pitää mahtua normaalivaloilla paikoilleen,sekä lähdöt sinnepäin?KeijoAnnikki kirjoitti:Hienosti laulaa kuuppa.Suppari kirjoitti:Pari viteota viellä kansi halkinaisena,ja paksulla seoksella.
Olin siis eilen ajamassa 1/8mile,lämmitin tyhmyyttäni auton jo ruudussa lämpimäksi,ja lineup jonossa auto kävi tyhjää n.15min.Ennen ku tuli mun vuoro,niin lämmöt oli lähes 92astetta,kun yleensä vedonalussa on ~80astetta.Pitkästä paikallaanseisottamisesta ja kuumasta ilmasta johtuen oli myös imuilmanlämpö 50astetta,kun yleensä on 10astetta yli ilman..Saatto päästä nakuttamaan.
Noh,eka kerta suoralla,rikkonainen kansipahvi 2-4 vaihteella,
1/8mile 10,478s 60ft 2,741s reaktio 1.330 ja loppunopeus 116.62km/h
Ensiviikonloppuna vartille.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.