V4 nokka-akseli?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Olisko tarkempaa mallia sanoa?Esim vuosimalli jne?

Soittelen tänään jäähdytinkorjaamoille että mitä maksaisi mittatilaus jäähy alumiinistä..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Whuu nyt pistit aika vaikean. Kun tää kyseinen auto oli ollut alunperin 1600:nen niin ei ollu varmaan mitään orkkispalikkaa. Mutta olettaisin että melkein mikä vaan V6 syylari Taunus/Capri/Granada yms. kävisi.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

V4 kilpureissamme ja Johnnyv4:n katu 96:ssa on alumiiniset Fiat Ritmon/Regatan syylärit. Kiinnitykset pitää itse tehdä ja alavesiletkun lähtö on ylävesiletkun alla, mutta letkut on helppo tehdä. Jäähdyttää hyvin sähköflektillä. Paisari on ko syylärissä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Lämmöt pysyy kurissa myös pitkissä vedoissa?

Edit.Nii ja passaako originaali paikoilleen valojen kanssa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:Lämmöt pysyy kurissa myös pitkissä vedoissa?

Edit.Nii ja passaako originaali paikoilleen valojen kanssa?
Kyllä pysyy - kaasupohjassa kisavireisellä rallicross rataa pari kolme kierrosta. Johnny:lla on vanha pyöreälamppuinen maski, mutta syylärin koko lähellä alkuperäistä. Pitää ottaa kuvaa ja mittaa tänään kun pääsee tallille.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hyvä jos saat mitattua ja kuvamateriaalia.Josko sais jäähyjärjestelmän viikonloppuun mennessä päivitettyä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tossa olis Ritmo/Regata syylärin noin mittoja. Isompi mahtuu pyöreälamppuisen maskin taakse, mutta uudemman maskin kanssa saatta tehdä tiukkaa. Korkeus on mitattu kennosta, eli paisarin kohdalta tietysti korkeampi.

- Kapeempi 34x46 cm
- Leveempi 34x59 cm

Pari kuvaa kapeemmasta:

http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla2.jpg
#2277
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:Hyvä jos saat mitattua ja kuvamateriaalia.Josko sais jäähyjärjestelmän viikonloppuun mennessä päivitettyä.
Tallin autoissa on isommat versiot, mutta pienempää on käytetty myös kilpurissa. On ollut 92 mm VW männillä olleessa koneessa (tulee käyttöön seuraavaksi Team Ahmaan), missä puristukset on maltillisemmat.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kiitokset kuvista ja tiedoista.Onko tuo originaaliin nähden paksumpi?Mulla on siellä etupäässä muutenkin ahdasta,nyt jo kampiakselin asentotunnari ottaa flektiin kiinni,ja on ohut malli.

Edit:Mulla on nyt 82asteinen termari,uusi.Pitäisiköhän jättää kokonaan pois,vai porailla reikiä siihen?Mites Auriolan kisapeleissä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

ei niitä termareita kyllä ole kiinni kisa peleissä.
bmw e46 alias proteesi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kuuppa on taas kasassa ja toimii..Termari lensi mäelle,ja tilalle tuli vanhasta tehty ''kuristin''.Lämmöt joutokäynnillä ja matkanylletyksessä alle puolenvälin,mutta heti kun lapikan lyö lattiaan,niin nousee melko vauhdilla yli puolenvälin.Tilaan huomenna alusyylarin,en nyt pikaisen etsinnän ja harkinnan jälkeen löytänyt sopivaa..Eli mittatilaustavaraa kehiin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Juu,elikkä lauantaina oltiin Kiikalassa VW-openissa ajamassa varttimailia.Auto kesti kaikki neljä vetoa hyvin,eikä mitään suurempia ongelmia ollut.

Ensimmäinen veto oli 18sek ja loppunopeus 130,kakkoselta kun vaihtoi kolmoselle,niin joku sutaisi tyhjää,eli kierrokset nousi mutta vauhti ei.

Toinen veto,ajat ja nopeudet samaa luokkaa,nyt ruopaisi nelosella.

Kolmannelle vedolle lukitsin vapaakytkimen eli pois käytostä,nyt ei tuota kummallista sutaisua tullut,aika 15.8 ja 150km/h

Neljäs veto 15.5@155

Ajat ja nopeudet siis paranivat joka vedolla,luulen että noilla nylle paineilla(1.15bar) pienellä harjoittelulla olisi päässyt korkeaan neljääntoista ja n.160 loppunopeuteen.Alla siis on edelleen vanhat 155r15 nokian rollsterit.Pari ensimmäistä vaihdetta varovasti,sutii silti.

Mitäs muut on ajaneet vartilla kuupan kanssa? ;)

Uusi ahtopaineen säätö systeemi lentää tänään tai huomenna paikoilleen,ja yritetään viellä tämän vuoden puolella päästä koettamaan uudestaan.On muuten addiktoivaa tuo varttimaili.


Mahtuuko eteen pyörimään 185 tai 195 leveä nakki ilman kaarien tai muiden osien muovailua?Levitetyt peltivanteet pitäisi tehdä nuille.Sais vaan suurimman osan voimasta tiehen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Suppari kirjoitti: Mahtuuko eteen pyörimään 185 tai 195 leveä nakki ilman kaarien tai muiden osien muovailua?Levitetyt peltivanteet pitäisi tehdä nuille.Sais vaan suurimman osan voimasta tiehen.
185:set menee heittämällä jopa vakiovanteille(4.5").
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Oon mittaillut ja katsellut että eteen mahtuu 6-7" leveä vanne joka on Vain ulospäin levitetty, sisäänpäin ei ole oikeastaan varaa mennä... tää siis ilman lokasuojan muutoksia
Oon meinigeissä teettää omaan kajakkiin 6-7" peltivanteet.... eteen ja taakse :wink:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin