Miksei kuuppa kulje?
Dodiin, tein itse sitten putken kuuppaan. Etupönttö vielä vakio, siitä 2" huonekaluputkesta sitten putki perälle, jossa välissä kaksi simonsin absorptiota, etummainen tosiohkanen about 3" ulkohalkaisija, ja taaempi oisko 4x6". Putki on kiinni puolestävälistä alkuperäiseisessä kannakkeessa, ja taakse kontinpohjaan hitsasin satkun pöntöstä koukun, putkeen samanlaisen ja väliin pistin kumin.
On muuten yllättävän namut äänet. Pitää vielä tehdä alkukäyrät uusiksi ja tehdä Y-kappale niiden perään, niin sitten rupee olemaan äänet kondiksessa. Putkelle kannakkeineen tullut tähän mennessä hintaa noin 80€. Kymppi tai kaksi menee vielä, joten vapaasti virtaavan putken saa rakenneltua aika halvalla loppupelistä. Suosittelen. Viikonloppuna heitin myös Solexin vermeineen kiinni, oli yllättävän iso homma, kun piti vaihtaa suunnilleen kaikki vesiletkutkin. Ei siinä vieläkään ihan kaikki heposet tosin ole kotona, seuraavaksi (keväämmällä) paneudun kansiin, koska yhdestä pytystä on puristuspaineet vähän heikot (9, muissa 11)
On muuten yllättävän namut äänet. Pitää vielä tehdä alkukäyrät uusiksi ja tehdä Y-kappale niiden perään, niin sitten rupee olemaan äänet kondiksessa. Putkelle kannakkeineen tullut tähän mennessä hintaa noin 80€. Kymppi tai kaksi menee vielä, joten vapaasti virtaavan putken saa rakenneltua aika halvalla loppupelistä. Suosittelen. Viikonloppuna heitin myös Solexin vermeineen kiinni, oli yllättävän iso homma, kun piti vaihtaa suunnilleen kaikki vesiletkutkin. Ei siinä vieläkään ihan kaikki heposet tosin ole kotona, seuraavaksi (keväämmällä) paneudun kansiin, koska yhdestä pytystä on puristuspaineet vähän heikot (9, muissa 11)
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
No mulla se kyllä edelleen kuulostaa aidolta V4:selta. Äänet on vaan vähän möreemmät, eikä sellaista papatusta niinkun sillä vakiopillillä ja takaresonaattorilla. Minusta oikein mukavat äänet. Periaatteessa vois olla jopa kovemmat
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Solexissa on pientä vaivaa, se meinaa örvähtää hiukan painettaessa kaasua nopeemmin, eli mitä ilmeisemmin kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla. Aika kovalta se kalvo kyllä vaikuttikin. Saakos noita uusia jostain?
Hyviä on muuten nuo tittelit, meikäläinen yleni tuplakaasariksi hyvin tarkasti samaan aikaan kun kuuppaan laitoin tuplakurkkuisen Solexin. Nyt pitää sitten kai tehdä siitä ruisku siihen mennessä kun tulee seuraava ylennys. Ja sitten turbo jne.
Hyviä on muuten nuo tittelit, meikäläinen yleni tuplakaasariksi hyvin tarkasti samaan aikaan kun kuuppaan laitoin tuplakurkkuisen Solexin. Nyt pitää sitten kai tehdä siitä ruisku siihen mennessä kun tulee seuraava ylennys. Ja sitten turbo jne.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
En tiedä kumpaa odotan enemmän, Aero Kuuppaa, vai Kuuppa Hirsch:iä...orava kirjoitti:...Hyviä on muuten nuo tittelit, meikäläinen yleni tuplakaasariksi hyvin tarkasti samaan aikaan kun kuuppaan laitoin tuplakurkkuisen Solexin. Nyt pitää sitten kai tehdä siitä ruisku siihen mennessä kun tulee seuraava ylennys. Ja sitten turbo jne.
#1430
Katselen tässä pussillista Kaasutinexpertiltä tilattuja osia ja kyllä näkyy kalvokin olevan mukana. Jos koneelle on tehty jotain, niin voipi suuttimiakin joutua vaihtelemaan, muitakin kuin pääsellaisia.orava kirjoitti:Solexissa on pientä vaivaa, se meinaa örvähtää hiukan painettaessa kaasua nopeemmin, eli mitä ilmeisemmin kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla. Aika kovalta se kalvo kyllä vaikuttikin. Saakos noita uusia jostain?
Mikko_H kirjoitti: Katselen tässä pussillista Kaasutinexpertiltä tilattuja osia ja kyllä näkyy kalvokin olevan mukana. Jos koneelle on tehty jotain, niin voipi suuttimiakin joutua vaihtelemaan, muitakin kuin pääsellaisia.
Tilasitko jonkin korjaussarjan (mitä sisälsi?), vai ihan irto-osia?
Mitä maksoi?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
EIKÖ KULJE KUPPA.
LAITA UUDET KÄRJET JA VÄLYS LÖYSÄ O.4MM SYTKÄ ENNAKKO 10 ASTETTA 900/1000 RPM.KAJAKKI EI KULJE JOS PIKKUSENKIN PURISTUKSET HUKASSA,SIKSI SUOSITTELEN TÄTÄ ENNAKKOA.OMA VAKIO KAJAKKINI KULKEE TUTKALLA MITATTU JUST 160KM/H.AIKOINAAN KULKI ISÄUKOLLA MYÖS UUTENA JA VIELLÄ 160TKM AJETTUNA.VIRI KAJAKKINI KULKI 7800RPM,ARVIOITU NOPEUS VIISARI PIKKUSEN TAKAVIISTOSSA NOIN 210 KM/H,MUTTA KAVERI JOUTU JO OTTAA KOSKENKORVAA VIERESSÄ,ET SILLEE.
Nyt on sitten kajakin kone purettuna. Yksi pakovenahan sieltä oli palanut, joka selittää tuon huonon kulkupuolen. Siitä ei pitäisi jatkossa olla ongelmia, nyt siihen tulee hieman (noin millin) madalletut, pakopuolelta avarretut tuplajousin varustetut kannet, 280 nokka ja kevennetty vauhtipyörä. No joo, huippujen puolesta mulle piisaa tuo 160 mikä mittarissakin seisoo, tuleehan se menemään enempikin tod. näk. Mutta ennenkaikkea ohituskiihtyvyyttä pitäs tuolla paketilla saada jo vähä enempi, vaikkei siitä mikään turbo tulekaan. Seuraava rojekti hamassa tulevaisuudessa onkin sitten bensan syötön päivitys solexista k-jetiksi.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)