Kuva-threadin aika!
Joo, eiköhän sillä kesällä taas ajeta. Sen verran pitää puristaa.Reetu kirjoitti:Hieno on sun tarttee kesällä tulla potkijaisiin tuolla , haluan tutkia lähemmin.
Tuosta autosta ja väristä vielä. Isävainaani osti auton helmikuun alussa 1979. Kaupat siitä tehtiin jo joulukuussa 1978. Auton ovh oli tuolloin 39.900 mk. Vaihdossa meni 50 tkm ajettu ´75-mallinen kuupa.
Itse olin tuolloin vielä mopokossi, mutta jo armoton saabisti.
Tavoitevärinä oli ruukunruskea, mutta sitä ei sillä hetkellä ollut liikkeen
pihalla. Hinnanousukin oli odotettavissa ja vaihtoehdoiksi jäi siten tarjolla
olleet värit punainen ja tämä pihkankeltainen. No tämä valittiin.
Auto palveli perheessä ykkösautona vuoteen -87, jolloin ensimmäinen ysisatku
tuli taloon. Sen jälkeen käyttö jäi vähemmälle.
Kuupan kilometrimäärä on tällä hetkellä 122 tkm - taival on vasta alussa siis.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Pistetään tähänkin vielä muutama kuva tämän päivän radalle.com:sta. Siellä sattui esiintymään eräs punainen Kuuppa. Laitan tähän vaan linkit, kun ovat aika isoja, eivätkä ole minun ottamiakaan, vaan netistä bongattuja.
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0446.html (ei "ihan" pärjännyt mönkkärille kiihdytyksessä)
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0418.html (huomaa tehokas jarrujen jäähdytys)
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0477.html
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0481.html
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0446.html (ei "ihan" pärjännyt mönkkärille kiihdytyksessä)
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0418.html (huomaa tehokas jarrujen jäähdytys)

http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0477.html
http://www.pigeonfudge.com/photos/radal ... _0481.html
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
Isolohko: Erittäin hieno ja nostalginen tuo beessi 96. Meilläkin tuollainen juuri samanlainen vm. 1979 oli perheessä aikoinaan, isäni hankki sen 80-luvun alussa (muistaakseni 1981) veljeltään, ja auto palveli vuoteen 1989 saakka jolloin vaihtui niin ikään 900:aan.
Laita ihmeessä lisää kuvia, sisältäkin, jos vain viitsit..!
Laita ihmeessä lisää kuvia, sisältäkin, jos vain viitsit..!
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=95265
ja tonne sit vaan kaikkien muittenki autot mitkä ei sielä vielä ole!
ja tonne sit vaan kaikkien muittenki autot mitkä ei sielä vielä ole!
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Reetulle ens hätään - Hyvinkäämiitingissä saatiin kuvattua yksi (paskanen) farmarikin:
http://koti.msoynet.com/mikkiv84/Hyvink%e4%e420.2/
Mainittakoon näin V4-aiheessa pysyäksemme, ett myös Kivipensaan Kalevin komia kuuppa oli ulkoilutettavana.
Lisää kuvalinkkejä löytyy samalta sivulta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4&start=30
terv. jt
http://koti.msoynet.com/mikkiv84/Hyvink%e4%e420.2/
Mainittakoon näin V4-aiheessa pysyäksemme, ett myös Kivipensaan Kalevin komia kuuppa oli ulkoilutettavana.
Lisää kuvalinkkejä löytyy samalta sivulta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4&start=30
terv. jt
Jari "jt" Talvela #410
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Jaha, kansa huutaa lisää kuvia.TK kirjoitti:Isolohko: Erittäin hieno ja nostalginen tuo beessi 96. Meilläkin tuollainen juuri samanlainen vm. 1979 oli perheessä aikoinaan, isäni hankki sen 80-luvun alussa (muistaakseni 1981) veljeltään, ja auto palveli vuoteen 1989 saakka jolloin vaihtui niin ikään 900:aan.
Laita ihmeessä lisää kuvia, sisältäkin, jos vain viitsit..!
No, tuossa vielä muutama.



96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
On ne olleet aina tuollaiset. Väri ei ole haalistunut.jannek kirjoitti:Noista kuvista tuli mieleen, että onko kuupan kumimatot olleet vaaleanharmaat jo uutena vai haalistuuko ne? Mullakin on suunnilleen tuon väriset...
Tietysti pientä ajan patinaa lukuunottamatta.
Tässä kuva ysiysin vastaavista vuonna -78

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Alkaa lipsua OT:ksi...
Olis kyllä hienot... Saakohan noita vielä jostain? Tai oisko jollain myydä hyväkuntoiset käytetyt?
Nyt on Motonetin matot käytössä, kun alkuperäiset ovat päässeet jo kulumaan kirjaimellisesti puhki...
Nyt on Motonetin matot käytössä, kun alkuperäiset ovat päässeet jo kulumaan kirjaimellisesti puhki...
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
Re: Alkaa lipsua OT:ksi...
jannek kirjoitti:Olis kyllä hienot... Saakohan noita vielä jostain? Tai oisko jollain myydä hyväkuntoiset käytetyt?
Nyt on Motonetin matot käytössä, kun alkuperäiset ovat päässeet jo kulumaan kirjaimellisesti puhki...
Eiköhän noita ehjiäkin vielä joltakin löydy.
Ehjissä takamatoissa tärppää varmasti paremmin - ne kun on aina vähemmällä käytöllä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."