WST:n ja kesän lähestyessä oli aika kaivaa 96 taas tallista. Aloitin putkiston vaihdolla, rämisevä tuplaputki pois ja tuliterä Simons kiinni . Tänään oli öljyjen vaihtoa ja huomenna kohti katsastuskonttoria leiman hakuun.
Tänä kesänä olisi tarkoitus vanhusta vähän enemmän ulkoiluttaa, muutamana viime kesänä jäänyt ajokilometrit muutamaan sataan kesää kohden.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Laitetaan alkavan kesän kunniaksi pari kuvaa tuosta omasta Supersämpylästä
Huomatkaa värisilmän myymä väri joka on sävy sävyyn tuon alkuperäisen värin kanssa! Kyllä se vaan pitää jossain välissä maalata ympäri koko auto kun häiritsee itseäni tuo sävy ero. Takalokasuojien väri eri firman maaleilla maalattu ja vertaa tuota kontinluukkua niin on jo aika lähellä tuota orkkis väriä.
Ei mitään kivaa katseltavaa Saabistin silmin! Noin 40km 28 tietä Kärsämäeltä Kajaanin suuntaan avautuu oikealla metsänhakkuun aukko.
Tuonne oli unohtunut? Näyttää olevan Uudenkaupungin tuotantoa vuoden 1978 alkupuolelta? Olivathan ne silloin hiukan huonopeltisiä? Olisihan tuon voinut romu-ukollekin viedä eikä unohtaa metsään ties milloin?
Baasenaarille vastauksena: Ovat tavallaan, eiväthän auton valmistajat muutenkaan tee vanteita itse. Käytettiin juuri Sonett -malleissa ja menee ns. JP -vanteen nimellä. Ainoita aluvannemahdollisuuksia -70 luvulla kajakin jaolla. Ruotsalaista tuotantoa ovat.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Ti Heinä 07, 2015 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ristos kirjoitti:
Tuonne oli unohtunut? Näyttää olevan Uudenkaupungin tuotantoa vuoden 1978 alkupuolelta? Olivathan ne silloin hiukan huonopeltisiä? Olisihan tuon voinut romu-ukollekin viedä eikä unohtaa metsään ties milloin?
Se on sinne metsään jäänyt joskus 20 vuotta sitten. Ja parhaat osat on jo silloin napsittu talteen ihan luvan kanssa
Edit: tänään tarkentui tuo minun muistini varainen tieto, metsässä ollut 80-luvulta ja se 20 vuotta takaperin siirtyi tuohon likemmä tietä ja silloin sieltä haettiin niitä osasia.
Viimeksi muokannut Jorppe, Ti Kesä 16, 2015 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Baasenaarille vastuksena: Ovat tavallaan, eiväthän auton valmistajat muutenkaan tee vanteita itse. Käytettiin juuri Sonett -malleissa ja menee ns. JP -vanteen nimellä. Ainoita aluvannemahdollisuuksia -70 luvulla kajakin jaolla. Ruotsalaista tuotantoa ovat.
Täällä ollaan kohta valmiina rynnäkköön... onko liian pitkät piiput?
No joo olis mulla oikeesti kyssäri:
Tyhjäkäyntiä käy tosi nätisti... mutta kun laittaa kierroksia niin vähän röpöttää putkessa...ihan kun kävis välillä misfire?? Joku viallinen sytytysjohto? vai mikäköhän vois olla? tulpat on uudet, piuhat on uudet, kärjetön sytytys on uusi, Oisko mitään kokemuksia? ideoita?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Kesä alkaa olla puolessa välissä ja tälläkään penkillä ei ole istahdettu taas lähes vuoteen?
Minun 96:nen ei ole saanut todellakaan ajoa ollenkaan! Kun autot ja ajuri ovat eri paikkakunnalla, niin se on kyllä huono yhdistelmä. Nämä autot taitavat jäykistyä paikalleen, kun niitä ei säännöllisesti ulkoiluta, harmi juttu?!
Alkaa hiljalleen tuntua siltä, että näistä pitänee luopua, kun ei kerran näitä käytä?