
96 käynnistys ongelma
Re: 96 käynnistys ongelma
no ninhän mä juuri kerroinkin 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 käynnistys ongelma
Niin kerroit
Tuossa vielä kuva tutkailun tueksi. Nuo punaiset letkut siis on niitä alipaineletkuja joista mestari on muutamaan otteeseen maininnut ja joiden väärä sijoitus ei ole moottorin toiminnan kannalta hyväksi ilman kulkeutuessa vääriä reittejä vääriin paikkoihin


Tuossa vielä kuva tutkailun tueksi. Nuo punaiset letkut siis on niitä alipaineletkuja joista mestari on muutamaan otteeseen maininnut ja joiden väärä sijoitus ei ole moottorin toiminnan kannalta hyväksi ilman kulkeutuessa vääriä reittejä vääriin paikkoihin


-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
mul ei oo ollenkaa tota yhtä letkua mikä menee tonne vasemmalle puolelle kaasariin siinä vanhassa kaasuttimes oli letku siinä kohtaa mut se oli tukittu ruuvilla, tos uudessa kaasaris ei ees oo sitä vasemmanpuoleista letkunpaikkaa, tohon oikeenpuolimmaiseen menee letku virranjakajasta, tota kolmatta en muista
Re: 96 käynnistys ongelma
Onko sulla siis tämän näköinen kytkentä? Eli tuo punainen hienosti piirretty letku menee suoraan kaasarilta virranjakajalle ja oranssin ympyrän sisällä olevaan jakotukkiin ei tule mitään letkuja?



-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
Kun sanoit että ei ole sitä toista letkulähtöä siinä uudessa kaasarissa, niin oliko letkulähdön tilalla messinkitulppa vai reikä. Aattelin vaan sitä, että se letkulähtö on sellainen nihkeällä sovituksella oleva messinkiputki. Ettei olisi matkanvarrelle pudonnut ja hörsisi siitä reiästä nyt ilmaa?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
messinkitulppa siin on
Re: 96 käynnistys ongelma
Jaa. Enpä sitten tiedä miten alipaineletkujen kanssa pitäisi SOLEXIN kanssa menetellä, tuohan on sellainen peruskytkentä jolla ainakin WEBER toimii hyvin omassa Sabassa josta tuo jakotukki puuttuu kokonaan.
Weberistähän tuo toinen letkulähtö puuttuu myös.
Oletko nyt sitä virranjakajaa muuten tutkaillut?
PS: Nythän tuo alipaineletkujen häsmäkkä viimein selvisi, siis se miten ne menee Kyöstin Saabissa.
Joku tietävämpi voisi tuon jakotukin toimintaperiaatteen selventää, lähinnä kuinka sen puute vaikuttaa SOLEXIn tapauksessa v4:n toimintaan
Weberistähän tuo toinen letkulähtö puuttuu myös.
Oletko nyt sitä virranjakajaa muuten tutkaillut?
PS: Nythän tuo alipaineletkujen häsmäkkä viimein selvisi, siis se miten ne menee Kyöstin Saabissa.
Joku tietävämpi voisi tuon jakotukin toimintaperiaatteen selventää, lähinnä kuinka sen puute vaikuttaa SOLEXIn tapauksessa v4:n toimintaan

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
en oo nyt koskenu koko autoon kun ensin pitää valuttaa ne kaikki entiset öljyt sieltä moottorista ja laittaa uudet tilalle, virranjaka on säädetty kohilleen sil kynällä ja siel on uus boschin katkojankärki ja se kärkiväliki on säädetty, jakajn kansi näyttää olevan kunnossa, ostin joskus siihen biltemasta tulpanjohdotki mut kävi paremmin noilla alkuperäsillä, pitäis varmaan kuitenki hankkii uudet jotkut paremmat johdot tulppiin
Re: 96 käynnistys ongelma
mistähän se kaasari on ylipäätään kotoisin
onko kaasuttimen ja imusarjan välissä kaikki niinkuin kuuluukin?
sen jakotukin tehtävä on muistaakseni moottorin kuumetessa vetää ennakkoa jakajasta jolloin tyhjäkäynti nousee ja moottori jäähtyy paremmin
yleinen ilmiö kun superin jättää käyntiin ja lähtee kioskille kahville,tullessa huutaa ja lämmöt on tapisssa
onko kaasuttimen ja imusarjan välissä kaikki niinkuin kuuluukin?
sen jakotukin tehtävä on muistaakseni moottorin kuumetessa vetää ennakkoa jakajasta jolloin tyhjäkäynti nousee ja moottori jäähtyy paremmin
yleinen ilmiö kun superin jättää käyntiin ja lähtee kioskille kahville,tullessa huutaa ja lämmöt on tapisssa

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
ostin sen netistä käytettynä 30e, siinä oli kiinni se vanha tiiviste laitoin sen kaasarin vaa kiinni niillä 4 pultilla aluks lähti heti ensimmäisellä yrityksellä käyntiin ja ajelin autolla ihan normaalisti, ei nykiny eikä mitää muutakaa, musta mä sain käännettyä yhellä yrityksellä sen jakajan kohilleen tuurilla, mut sit ku ruvettiin tekemään tarkempia säätöjä jakajan kanssa ja vaihettiin katkojan kärjet ja niiden kärkivälien säätöjä nii ihan ku sen jälkeen ei olis enää käyny kunnolla
Re: 96 käynnistys ongelma
mut sit ku ruvettiin tekemään tarkempia säätöjä jakajan kanssa ja vaihettiin katkojan kärjet ja niiden kärkivälien säätöjä nii ihan ku sen jälkeen ei olis enää käyny kunnolla
eli jäljet johtaa kuitenkin sylttytehtaalle mutta korjaa se alip letku juttu kuiteskin ensin
eli jäljet johtaa kuitenkin sylttytehtaalle mutta korjaa se alip letku juttu kuiteskin ensin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 käynnistys ongelma
Jokos on selvinnyt miksei Saab käy?
Moottori kun ei tartte kun neljää asiaa käymiseen: kipinä (edes vähän oikeeseen aikaan), puristus, pensa, ja ilma. Jos joku puuttuu, kone ei käy. Yleensä vika löytyy melko yksinkertasesta paikasta, kunhan käy järjestelmällisesti kaikki nämä läpi alottaen kipinästä. Useimmiten ne "kaasariviat" löytyy sieltä kipinäpuolelta.
Joissain piireissä tuntuu olevan tapana heti juosta kaasarikauppaan ja ostaa joku iso weberi/holley kun kone hiukan prötää. Jos prötääminen jatkuu, ostetaan vielä isompi weberi tai holley että varmana saa bensaa. Lopuksi kun tajutaan ettei se olekkaan pensapuolella se vika, mennään seuraavaan kauppaan ja ostetaan joku kallis kärjetön tehojakaja. Nyt alkaa viimeistään käymään 700 euron jälkeen, ja voidaan esson baarissa julistaa miten se Solexi on sellanen ongelmapesä ja kärjellinen sytkä täysin toimimaton..Heti korjaantu kun laitto hollikan ja kärjettömän sytytyksen!
Vaikka oikeasti olisi voinut kärkien ja sytkäennakon tsekkauksella päästä pitkälle alle 50 euron kustannuksilla.
Moottori kun ei tartte kun neljää asiaa käymiseen: kipinä (edes vähän oikeeseen aikaan), puristus, pensa, ja ilma. Jos joku puuttuu, kone ei käy. Yleensä vika löytyy melko yksinkertasesta paikasta, kunhan käy järjestelmällisesti kaikki nämä läpi alottaen kipinästä. Useimmiten ne "kaasariviat" löytyy sieltä kipinäpuolelta.
Joissain piireissä tuntuu olevan tapana heti juosta kaasarikauppaan ja ostaa joku iso weberi/holley kun kone hiukan prötää. Jos prötääminen jatkuu, ostetaan vielä isompi weberi tai holley että varmana saa bensaa. Lopuksi kun tajutaan ettei se olekkaan pensapuolella se vika, mennään seuraavaan kauppaan ja ostetaan joku kallis kärjetön tehojakaja. Nyt alkaa viimeistään käymään 700 euron jälkeen, ja voidaan esson baarissa julistaa miten se Solexi on sellanen ongelmapesä ja kärjellinen sytkä täysin toimimaton..Heti korjaantu kun laitto hollikan ja kärjettömän sytytyksen!
Vaikka oikeasti olisi voinut kärkien ja sytkäennakon tsekkauksella päästä pitkälle alle 50 euron kustannuksilla.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: 96 käynnistys ongelma
en oo saanu vieläkää käymään sitä
Re: 96 käynnistys ongelma
Missä päin sun Saabi, niin vois joku kerholainen tulla ihan mielenkiinnosta katsomaan? Tätä asiaa puitu jo niin kauan, että kyllä pitäis selvä saada. Ja kuten sanottu ilman webereitä ym, Saabin omilla osilla.