Pelastin `79 96:n (uusia kuvia!)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jalmari kirjoitti:
Isolohko kirjoitti:päälle työkonemaali (On paljon halvempaaa, mitä automaali).
Onko tästä jotain speksejä?

t. Jallu

Eiköhän jotain löydy.
Tarkistan, kun pääsen tallille.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

No nyt.
Maali on Temalac ML 90, täyskiiltävä yksikomponenttinen alkydipintamaali.

http://www.tikkurila.fi/pdf/metallituot ... ML+90+.pdf
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
jalmari
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 10:07

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Isolohko kirjoitti:No nyt.
Maali on Temalac ML 90, täyskiiltävä yksikomponenttinen alkydipintamaali.

http://www.tikkurila.fi/pdf/metallituot ... ML+90+.pdf
Tuoltahan näyttää löytyvänmonenmoista mömmöä. Paljonkos toi Temalac ML 90 kustantaa?
Jari Ala-Ilomäki
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jalmari kirjoitti:
Isolohko kirjoitti:No nyt.
Maali on Temalac ML 90, täyskiiltävä yksikomponenttinen alkydipintamaali.

http://www.tikkurila.fi/pdf/metallituot ... ML+90+.pdf
Tuoltahan näyttää löytyvänmonenmoista mömmöä. Paljonkos toi Temalac ML 90 kustantaa?

Olikohan (viime kesänä) parikymppiä litra, eli noin kolmannes automaalin hinnasta.
Hinta riippuu siitä, mihin sävyyn tehdään.
Itse teetin "pihkankeltaista" vastaavaa sävyä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

kuuppa

Viesti Kirjoittaja vakari »

joko on kuuppa tallissa?
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ei ihan vielä..tuossa se tallin pihalla seisoo, mutta jospa sen sinne saisi ens viikon aikana :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

papereista selvisi että auto on jätetty seisomaan kymmenen vuotiaana, vuonna 1990, eli seissyt käyttämättömänä 16 vuotta! 8O nyt on ainakin varmaa ettei tuolla ole voitu ajaa enempää kuin 180tkm.

saan tässä lähipäivinä 99:n ulos tallista niin pääsee tämäkin homma etenemään.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

laita nyt kuvia ennen kun teet mitään!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

gls kirjoitti:papereista selvisi että auto on jätetty seisomaan kymmenen vuotiaana, vuonna 1990, eli seissyt käyttämättömänä 16 vuotta! 8O nyt on ainakin varmaa ettei tuolla ole voitu ajaa enempää kuin 180tkm.
Jos se on ollut entinen taksi :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

onko vieläkään tallissa :?:
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: 96

Viesti Kirjoittaja gls »

vakari kirjoitti:onko vieläkään tallissa :?:
just eilen hajos turbo ysistä öljyputki..eli ei vielä..eikä noita jaksa koko aikaa värkätä. mutta viikonloppuna se on talliin saatava! :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

onko mitään uutta :?:
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nonniin, tänään käänsin kuupan lumipenkkaa vasten kyljelleen ja tutkin pohjan ja muun ruostetilanteen, ja pahalta näyttää, perkeleen kumimassa oli tehnyt tehtävänsä.. :(

ulkopuolelta vaihtoon menee ainakin:

takaluukku (ulkopuolelta puhki)
ovet (alareunat puhki)
toinen etulokari (ei välttämättä)

pohjasta oikeastaan ainoat lähes kovat paikat ovat pohjalevy, etulokasuojien sisukset ja takakontin pohjan takaosa.

keskellä pohjaa on yksi iso reikä, muuten "pohjalevy" vaikuttaa kohtuu terveeltä auton muuhun kuntoon nähden.
edessä pahimmat ovat etutukivarsien kiinnityskohdat.
takana mätää löytyy lähes kaikkialta, tunkinkorvakot, bensatankin alusta, lokarien sisäpuolet, ym, ym.. :x

mutta, sitten hyviin puoliin, esim. tämä, 8O EHJÄT SARANAT:

Kuva

kohtuu hyvä sisusta:

Kuva
Kuva
Kuva

nätti perusryhti:

Kuva

myös lisää aarteita löytyi:

Kuva


nyt täytyy miettiä että alkaako tuota kunnostamaan, vai hommaanko ehjäkorisemman ja yhdistän pari aihiota yhdeksi hyväksi..tuolla ei kuitenkaan ole ajettu kuin 180tkm, eli koneella voi olla vielä timmissä kunnossa.

eikä nuo ruosteetkaan mitään ylitsepääsemättömiä ole, pitäähän rojektissa jotain tekemistä olla.. :lol: jonka jälkeen on mukava katsella lopputulosta..

tuolla kiinnostuneille lisää kuvia pohjasta ja muutenkin kuupan kunnosta:
http://kuvablogi.com/blog/1195/3/
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ei muutakuin

Viesti Kirjoittaja mestari »

kirveellä veistään muovimassaa irti ja takaan että on työlästä.
sitten auton alle heti hiekkapuhalluksen jälkeen ja hitsaamaan mobiilipaikkaa noin 100 tunnin peltitöitten jälkeen rupeaa olemaan kori kunnossa ja kolvari kypsä. välttääkseen tälläisen session tarjoan vapaasti varastosta kovaa koria ilman mausteita kovaan päivän hintaan. malli 78 ja erikoisen hyvin säilynyt.

kyselyt tarvittaessa yv:nä

taikka myydään 96 hoitopaloja 15€ kpl (ei kinkku eikä neljännes)
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Minä oon kyllä sitä mieltä että kannattaa harkita vakavasti parempi korisemman hommaamista johon sitte tuosta yhdistät tekniikan. Niissäkin tuppaa olemaan kuitenki aina jotain hitsaamista, saatika sitten jos tuossa melkein koko pohjan joutuu tekemään.
Näin itse toimin ja nyt viikonloppuna saan auton maalaamosta. Jos olisin vanhaa alkanut hitsaamaan, niin ei kyllä vielä tarvis miettiä kasaamista. EIkä kuitenkaan ollu edes kallis, varmasti halvemmaks tuli näin ku hitsaamalla...

edit: Kyllä ku noita kuvia katteli niin pahalta näyttää. Jos kuitenkin tuosta alat tekemään niin minulta saat ilmaseks paremman takaluukun :wink:
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Vastaa Viestiin