Kuuppa tullut pihaan (Kuvat lisätty)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Jottei tule hutiloitua tämän kanssa, auto odottelee korvaavien osien saapumista, sensijaan, että olisi hätäparsittu kasaan ja leimattu, ehkä parempi näin?

Tulipahan ainakin tutkittua yhtä sun toista. Saako näihin vielä vetoniveliä uutena, vai joudunko raksuvien tilalle etsimään hyvät käytetyt?
Ei taida saada uusia enää? Käytettyjä luulisi kyllä löytyvän näiltä varaosatoimittajiltamme ;)
Jep, kyllähän käytettyjä löytyy, tuli vaan mieleeni, jos saisi uudelle pakoputkistolle jotain kiiltävää kaveriksi. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Jottei tule hutiloitua tämän kanssa, auto odottelee korvaavien osien saapumista, sensijaan, että olisi hätäparsittu kasaan ja leimattu, ehkä parempi näin?

Tulipahan ainakin tutkittua yhtä sun toista. Saako näihin vielä vetoniveliä uutena, vai joudunko raksuvien tilalle etsimään hyvät käytetyt?
Ei taida saada uusia enää? Käytettyjä luulisi kyllä löytyvän näiltä varaosatoimittajiltamme ;)
Jep, kyllähän käytettyjä löytyy, tuli vaan mieleeni, jos saisi uudelle pakoputkistolle jotain kiiltävää kaveriksi. :lol:
paukkupullo käteen ja vetaritpunaisiksi! :)

nalleoluella oli jokin aika sitten vetarit myynnissä, en muista olivatko jopa uudet..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Jottei tule hutiloitua tämän kanssa, auto odottelee korvaavien osien saapumista, sensijaan, että olisi hätäparsittu kasaan ja leimattu, ehkä parempi näin?

Tulipahan ainakin tutkittua yhtä sun toista. Saako näihin vielä vetoniveliä uutena, vai joudunko raksuvien tilalle etsimään hyvät käytetyt?
Ei taida saada uusia enää? Käytettyjä luulisi kyllä löytyvän näiltä varaosatoimittajiltamme ;)
Jep, kyllähän käytettyjä löytyy, tuli vaan mieleeni, jos saisi uudelle pakoputkistolle jotain kiiltävää kaveriksi. :lol:
Kiillota vaikka ne kromipölärit ja laita käytetyt nivelet :lol:
Mulla ei yhdessäkään kajakissani napsuneet nivelet vaikka kuinka tuli juniorina niillä kaahailtua, tosin suojakumit olivat jokaisessa ehjät. Kaverin peltokajakista sensijaan saatiin nivel poikki mutta yllättävän kauan sekin kesti metelöivänä = taitavat olla kestävää sorttia :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ei mitään tuninkipunaisia kuuppaan 8)

Lämmönsäätimen vivuista ei tunnu oikein mikään olevan elossa, hanapatentin näkeekin noista kuvista. Nekin pitäisi uusia, sitten rakennella radiolle kehikko, jotta saa ääniä. Mukavaa puuhastelua.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:Kiillota vaikka ne kromipölärit ja laita käytetyt nivelet :lol:
Mulla ei yhdessäkään kajakissani napsuneet nivelet vaikka kuinka tuli juniorina niillä kaahailtua, tosin suojakumit olivat jokaisessa ehjät. Kaverin peltokajakista sensijaan saatiin nivel poikki mutta yllättävän kauan sekin kesti metelöivänä = taitavat olla kestävää sorttia :)
Käy itsetunnon päälle moinen raksutus, ja kun aina ei voi mennä suoraan. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

nalleoluella on udet vetarit!
ja myytävänä :!:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tämä selvä. Onkos nuo pahat vaihtaa pihaolosuhteissa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:Ei mitään tuninkipunaisia kuuppaan 8)

Lämmönsäätimen vivuista ei tunnu oikein mikään olevan elossa, hanapatentin näkeekin noista kuvista. Nekin pitäisi uusia, sitten rakennella radiolle kehikko, jotta saa ääniä. Mukavaa puuhastelua.
Meikänkin kajakista on ne konehuoneeseen menevät vaijerit miten sattuu, toinen taitaa olla poikki ja toinen muutenvaan irti tms. Eikös toisen kuulu vetää hanaa ja toisen työntää, jos oikein muistan?
Toinen vaijeri näyttää kyllä liian lyhyeltä (ja jurikin se joka näyttää ei-katkenneelta, siinä on ihan tehdastekoisen näköinen lenkki päässä) ulottuakseen hanalle asti, eikä vaijeria vetmälläkään sitä tule lisää kabiinista, mikäköhän patentti tuohon omaani on tehty? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Tämä selvä. Onkos nuo pahat vaihtaa pihaolosuhteissa?
varmaankin sama kuin 99:ssä eli vajaa puoli tuntia per nivel.. 8)

eli siis jos vaihdat koko akselit.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Ei mitään tuninkipunaisia kuuppaan 8)

Lämmönsäätimen vivuista ei tunnu oikein mikään olevan elossa, hanapatentin näkeekin noista kuvista. Nekin pitäisi uusia, sitten rakennella radiolle kehikko, jotta saa ääniä. Mukavaa puuhastelua.
Meikänkin kajakista on ne konehuoneeseen menevät vaijerit miten sattuu, toinen taitaa olla poikki ja toinen muutenvaan irti tms. Eikös toisen kuulu vetää hanaa ja toisen työntää, jos oikein muistan?
Toinen vaijeri näyttää kyllä liian lyhyeltä (ja jurikin se joka näyttää ei-katkenneelta, siinä on ihan tehdastekoisen näköinen lenkki päässä) ulottuakseen hanalle asti, eikä vaijeria vetmälläkään sitä tule lisää kabiinista, mikäköhän patentti tuohon omaani on tehty? :D
Heh, teikäläisellä sentään on siellä alkuperäinen hana. Meikä se tyytyy tuohon putkimiehen erikoiseen. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:
Heh, teikäläisellä sentään on siellä alkuperäinen hana. Meikä se tyytyy tuohon putkimiehen erikoiseen. :lol:
No se ainakin PITÄÄ kesällä lämmöt pois kabiinista päinvastoin kuin alkuperäinen :D

Kun tässä nyt oli puhetta kaikesta pikkuaskareesta niin minkäsväriset noiden kajakin vanteiden kuuluisi olla, ajattelin puhdistaa ja maalata kesävanteet (eivät ole juuri ollenkaan ruosteessa joten hiekkapuhallus ei ole tarpeen)?

Jokin perus vannehopea ei taida kuitenkaan olla lähellä oikeaa sävyä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Vetonivelten uustuotannostakaan ei ole kuulunut tietoja. Uustuotanto-väliraporttia odotellaan edelleen jäsenosiossa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15

Kyselehän Kostamon Pentiltä, luulisi löytyvän Rengon varaston hyllystä.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

vetarit

Viesti Kirjoittaja vakari »

siinä on ilmoitus!
vetoniveliä ei enään saa uutena joten voi uusista maksaa.
onneksi suojakumeja saa!

motonet
http://www.motonet.fi/Malli.php

nalleolut
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33962
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps. Hintahan ei uusista ole koskaan liian suuri, kun kerran ovat kiven alla. Pitää vain pohtia, josko sittenkin hyvät käytetyt, kun lompakko ei maailman paksuin ole ja muitakin vikakohtia on, jotka rahaa vievät.

Kiitän vinkeistä / linkeistä. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kajakin vetarit ovt kestävää sorttia.
Jos löydät hyvät vanhat, ajat niillä pitkään. Tietysti uusi on aina uusi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin