ristos kirjoitti:Kyllä "rakkaalla lapsella" tuntuu noita nimiä olevan. Mitähän vielä lötyy?
Huomaan olevani joko vanha tai muuten tiukkis, mutta huomaan paranevani kaiken aikaa, kun kyselen jo lisää näitä "riemunimiä"?!
Näinhän tämä on meille eläkeläisille, Risto. Mutta kyllä niihin uutuus nimiinkin tottuu kun niitä hetken maistelee suussaan ennen sen nimen lausumista ääneen ja jos ei paska silloin maistu suussa niin kait se on hyväksyttävä.
Kumma kuitenkin, että täällä svedussa käytetään enimmäkseen "snetramppa bil"
eli vinoon poljetta-auto ja tämä koska polkimet ovat ihan pielessä sivusuuntaan kuljettajaan verraten.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Listaltahan puuttuu sitten mateenpää, kuuppa, routakiila, matka- tai reissubanaani, lähekkäin-auto ja mitä niitä nyt on. 95:ttä olen kuullut sanottavan viipaksi tietysti ja pitkäkattokajakiksi.
Joskus näitä kerättiinkin jossain, en muista oliko täällä vai postilistalla
Kyllä tuo "lähekkäin"-auto tuntuu tosi hyvältä! Harvassa autossa noin lähelle pääsee ihan pyytämättä.
Kun nuo Saabisti-ystävät tuolla muilla palstoilla seurailevat näitä meidän jorinoita historian havinoista, niin eiköhän ne kohta ole oikeasti antamassa meille esim. tuon oman osto-ja myyntiosaston. Tai sitten ne siirtää meidät kokonaan myytäväksi kaikkine "Lähekkäin"-autoinemme.
kyllä lähekkäin tunne tuli aikoinaan kortin saaneena .
kaverin joka oli isokokoinen metsuri, auton eli vihreän 73 kuupan rattiin kun tarttui, tuntui että ei mahdu oleen kahdestaan kun ottaa hartiat kiinni miehillä.
mutta jo seuraavana päivänä ns krapulakierrosta ajaessa tunnelma oli jopa väljempi.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tuolla edellä on käsitelty viimeisten vuosimallien ruostumisalttiutta. Niiltä vuosilta 78-80 muistelen, että julkisena salaisuutena kerrottiin kuinka useille tehtaille joku onnistui myymään uudet maalausjärjestelmät. Oliko syynä lainsäädännön vaatima ekologia vai hygienia, sitä en muista, mutta esim. kaverini Volvo maalattiin takuuna uudestaan ja että Mersuissakin oli samaa ruostumistaipumusta. Sitten taas palattiin tarttuvampaan ja hengittävämpään maalaustapaan. Vähän samaa oli kuin lateksimaali puulle, kosteus ei pääse läpi ja maalikerroksen alla alkaa vauriot muhia.