V4 nokka-akseli?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
hopo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 21:28

Viesti Kirjoittaja hopo »

Moro

Löytyi jotain, tuossa olisi tavalliset+viralliset kisavälitykset.
Tehdyt pitää laskea erikseen niin voi vertailla noihin.


Gear sets
The table below shows the speed (km/h) at 1,000 rpm for each gear respectively. It is calculated for a tyre radius of 0.3 m (dimension 155 x 15).


final drive, gear set 1 2 3 4

8:39, standard 6.7 11.1 17.9 27.7
7:36, special 1 7.0 11.8 17.0 23.9
7:38, special 1 6.6 11.2 16.1 22.7
6:35, special 1 6.2 10.4 14.9 21.1
7:38, special 2 7.9 13.1 17.5 22.7
6:35, special 2 7.3 12.2 16.3 21.1


(From SAAB Sport & Rally tuning instructions.)


En ole tarkastanut näiden tietojen paikkansapitävyyttä, mutta jokainen saa tehdä sen itse.

hopo
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aihetta viistäen:Mistä automerkistä/mallista löytyy samoilla mitoilla olevat venttiilinjouset?Millaisia systeemejä teillä on kireinä venttiilinjousina?
Kuplaan saa ainakin halvalla kireitä,mutta mites mahtaa mitat osua?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Suppari kirjoitti:Aihetta viistäen:Mistä automerkistä/mallista löytyy samoilla mitoilla olevat venttiilinjouset?Millaisia systeemejä teillä on kireinä venttiilinjousina?
Kuplaan saa ainakin halvalla kireitä,mutta mites mahtaa mitat osua?
Olen kuullut että kuplan venttiilinjousi mahtuisi V4:sen venttiilinjousen sisään jolloin voi tehdä ns. tuplaventtiilinjouset jotka tottakai on jäykät. Viisaammat saa tarkentaa ja korjata :wink:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tällä tiedolla ei ole mitään tekemistä. eli poimittu toiselta palstalta. tietojen paikkaansa pitävyydestä ei varmuutta.

Type 4 originaali jousi (käytetty)
Vapaa pituus 48 mm
Langan paksuus 4,5 mm
sisähalkaisija 25 mm
ulkohalkaisija 34 mm
Jousipaine 40 millin puristuskorkeudella: 50 kg
Jousipaine 29 millin puristuskorkeudella: 124 kg

Scat "HD" sinkkujousi (uusi)
Vapaa pituus 59 mm
Langan paksuus 4 mm
sisähalkaisija 24 mm
ulkohalkaisija 32 mm
Jousipaine 40 millin puristuskorkeudella: 85 kg
Jousipaine 29 millin puristuskorkeudella: 136 kg

MB sinkkujousi (uusi)
Vapaa pituus 50 mm
Langan paksuus 4,8 mm
sisähalkaisija 25 mm
ulkohalkaisija 34,6 mm
Jousipaine 40 millin puristuskorkeudella: 75 kg
Jousipaine 29 millin puristuskorkeudella: 178 kg
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Mun autossa on Opelin CIH koneen vakio jouset. En tiedä, onko noissa CIHeissä automallien/vuosimallien välisiä eroja, mutta mulla on Asconasta.

PS. Kiertää 8000 rpm eikä venttiilit sekoa.
#2277
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Johnny V4 kirjoitti:Mun autossa on Opelin CIH koneen vakio jouset. En tiedä, onko noissa CIHeissä automallien/vuosimallien välisiä eroja, mutta mulla on Asconasta.

PS. Kiertää 8000 rpm eikä venttiilit sekoa.
Meneekö vakio jousilautasiin,sekä ylä-että ala?

Pitänee lautamäeltä tilata heti huomenna,jos menee vakiopaikoille.Kiitokset.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Johnny V4 kirjoitti:Mun autossa on Opelin CIH koneen vakio jouset. En tiedä, onko noissa CIHeissä automallien/vuosimallien välisiä eroja, mutta mulla on Asconasta.

PS. Kiertää 8000 rpm eikä venttiilit sekoa.
On niissä eroja, Imu ja pako on ihan erimittaset (pakosen alla on rotolevy).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V-M kirjoitti:
Johnny V4 kirjoitti:Mun autossa on Opelin CIH koneen vakio jouset. En tiedä, onko noissa CIHeissä automallien/vuosimallien välisiä eroja, mutta mulla on Asconasta.

PS. Kiertää 8000 rpm eikä venttiilit sekoa.
On niissä eroja, Imu ja pako on ihan erimittaset (pakosen alla on rotolevy).

V-M
No sitten meni taas vaikeammaksi.Pitänee silti soitella huomenna ja kysellä mittojen kanssa.Melkeinpä helpoin.Ellei Johnny ehdi sitten kertomaan,onko imu vai pakojouset.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuolta kantsii katella jousia -> http://www.opel6070club.com

Esim. täältä -> http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=18380

Ja jos kysyttävää on niin kantsii kysyä nätisti, tai tietty etsimällä se tieto löytyy tuoltakin :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V-M kirjoitti:Tuolta kantsii katella jousia -> http://www.opel6070club.com

Esim. täältä -> http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=18380

Ja jos kysyttävää on niin kantsii kysyä nätisti, tai tietty etsimällä se tieto löytyy tuoltakin :wink:

V-M
Kiitos vinkistä,viellä kun Johnny muistais kummat jouset on.

Ei enää viitteis tähän aikaan tallille lähteä mittaamaan alkuper. jousien sisä- ja ulkomittoja.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

No voi...täytyy sanoa, että en kyllä muista kummat on, prkl. Mutta istuu kyllä ihan hyvin jousilautasiin.
#2277
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Johnny V4 kirjoitti:No voi...täytyy sanoa, että en kyllä muista kummat on, prkl. Mutta istuu kyllä ihan hyvin jousilautasiin.
No laitoin V-M linkin myyjälle mailia vetämään,pitää ottaa aamulla töihin mukaan yksi vakiojousi ja mittailla.Onko Johnny seetipaineita mittailtu?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tota tota...ei ole, eikä koskaan olla kyllä mitattukaan. :roll: :wink:
#2277
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Johnny V4 kirjoitti:Tota tota...ei ole, eikä koskaan olla kyllä mitattukaan. :roll: :wink:
Juu,joku viisas kertonee mihin vaikuttaa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Alkuperäisten ventiilijousien mitat

vapaamitta 49mm
lanka 4mm
ulkohalkaisija 34mm
sisähalkaisija 25mm
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin