Ja sama vika jos alkaa köhiä kun jarruttaa vauhdista? Ruvennu tuo piru temppuileen ku sammahtelee sillontällön kaupunkiajossa justiin jarruttaessa ja välillä risteyksissä käännyttäessä jos mennään tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa/vapaalla, ja parina aamuna tehny temput eikä oo alakanu lähteen käyntiin - normaalisti son kaasunpainallus ja avaimenpyöräytys -> käynnissä.mestari kirjoitti: jos kyse tuplakaasarista, koho on irti-siinä kurvissa kakomisen syy
Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
No joo.
Äsken oli 96 pakko siirtää pihalle ja eihän sitä työntää viitsinyt. Letkut kiinni ja 10 sekunnin starttaus niin kuuppa kävi. tyhjäkäynnin seosruuvi on nyt n. 2.5 kierrosta auki ja hyvin tuntui pelitävän. Bensa ei haise ainakaan liikaa putken päässä ja ryypyn sai ottaa paljon ennemmin pois päältä kuin ennen kaasarin putsausta. Pitää vielä kuitenkin säädellä kunhan saa koneen käyntilämpöön. toki se oli nytkin jo, mutta sormet jäätyi niin en alkanut säätämään.
tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa tulee pieni booaus, mutta auto ei kuitenkaan sammu. Vetoja tuntui olevan enemmän mitä ennen. Nyt toki rengaskin löi melkoisesti tyhjää kun pitoa ei saanut, mutta kuitenkin.
On tuo V4 ääni vain jotain niin suupieliä korviin vetävää että oli pakko muutaman kerran käydä kylätien päässä herättelemässä naapureita..
Äsken oli 96 pakko siirtää pihalle ja eihän sitä työntää viitsinyt. Letkut kiinni ja 10 sekunnin starttaus niin kuuppa kävi. tyhjäkäynnin seosruuvi on nyt n. 2.5 kierrosta auki ja hyvin tuntui pelitävän. Bensa ei haise ainakaan liikaa putken päässä ja ryypyn sai ottaa paljon ennemmin pois päältä kuin ennen kaasarin putsausta. Pitää vielä kuitenkin säädellä kunhan saa koneen käyntilämpöön. toki se oli nytkin jo, mutta sormet jäätyi niin en alkanut säätämään.
tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa tulee pieni booaus, mutta auto ei kuitenkaan sammu. Vetoja tuntui olevan enemmän mitä ennen. Nyt toki rengaskin löi melkoisesti tyhjää kun pitoa ei saanut, mutta kuitenkin.
On tuo V4 ääni vain jotain niin suupieliä korviin vetävää että oli pakko muutaman kerran käydä kylätien päässä herättelemässä naapureita..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Äsken vaihdoin lämpötila anturin ja viisari nousi puoli yhdeksään. Kuuluuko 96 olla vaakatasossa jos termari on ok? Vanhalla anturilla viisari nousi vain hiukan pohjasta.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
A.L. kirjoitti:Äsken vaihdoin lämpötila anturin ja viisari nousi puoli yhdeksään. Kuuluuko 96 olla vaakatasossa jos termari on ok? Vanhalla anturilla viisari nousi vain hiukan pohjasta.
Vaakatasossa kuuluu olla kun on kaikki ok

Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Ok, niin vähän epäilinkin.
Löytyi muuten aika paljon papereita autosta ja vähän ihmetellä pitää.
Ensimmäiset kilvet XBT-948
24.2-77 1896km
29.8-77 10047km
21.7-78 20041km
4.6-79 29273km
16.7-80 40398km
30.6-81 49834km
28.4-82 59998km
17.2-82 71875 km
14.6-85 105665km
10.11-92 173000km
8.8-93 181000km
30.5-94 190500km
"öljynvaihto moot+laatik 201400km
8.12-98 221900km
Eli tietä tuo on kyllä niellyt.
Ilmeisesti toiset kilvet ovat olleet SFV-156.
kolmannet ja nykyiset kilvet on sitten BIF-664.
Katsastus lappojakin on melkoinen kasa ja hylättyä on tasaisin välein
Mutta tuo ajomäärä.. Nythän mittarissa on jotain 40tkm, että olisiko ajomäärä 240tkm.
Niin ja lisävarustekuvasto löytyi myös. samoin käynnistysohjeet ja vaihtamisnopeudet. Sellaisella läpinäkyvällä kalvolla.
Löytyi muuten aika paljon papereita autosta ja vähän ihmetellä pitää.
Ensimmäiset kilvet XBT-948
24.2-77 1896km
29.8-77 10047km
21.7-78 20041km
4.6-79 29273km
16.7-80 40398km
30.6-81 49834km
28.4-82 59998km
17.2-82 71875 km
14.6-85 105665km
10.11-92 173000km
8.8-93 181000km
30.5-94 190500km
"öljynvaihto moot+laatik 201400km
8.12-98 221900km
Eli tietä tuo on kyllä niellyt.
Ilmeisesti toiset kilvet ovat olleet SFV-156.
kolmannet ja nykyiset kilvet on sitten BIF-664.
Katsastus lappojakin on melkoinen kasa ja hylättyä on tasaisin välein

Mutta tuo ajomäärä.. Nythän mittarissa on jotain 40tkm, että olisiko ajomäärä 240tkm.
Niin ja lisävarustekuvasto löytyi myös. samoin käynnistysohjeet ja vaihtamisnopeudet. Sellaisella läpinäkyvällä kalvolla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
saappi on nyt sisällä lämmittelemässä.
Purin mittariston, kun suurinosa valoista on mykkänä.
Minkälainen on ryypyn valokatkaisin? Johdon löysin jeesusteipistä, mutta paikkaa sille en löytäny. Sitten joku maaadoitus liitin oli irti. Siitä lähtee kolme johtoa. Kuuluukohan olla irti, mutta tuskin suurta vahinkoa tulee kun sen kytkee runkoon. Mittariston valojen himmennys namiskuukkeli on myös näemmä kaput. Vastus käämi vain törröttää sisältä. Laitoin johdot kokeeksi yhteen mutta siltikään valot ei syttynyt.
Myöskään turvavöiden valo ei toimi. Virta tulee mutta maatto tuntuu puuttuvan. Se kai tulee niistä vyön lukoista. Takalasin lämppärikään ei toimi, virta kuitenkin menee katkaismen läpi.
Kytkintäkin tutkin sen verran että välystä on vain 1-2mm. Tämänhän pitäisi olla 4 mm luokkaa. Nythän kytkin ei irroita kunnolla sillä seurauksella että ykköstä ja pakkia päälle laitettaessa laatikko tuuttaa varattua.
Purin mittariston, kun suurinosa valoista on mykkänä.
Minkälainen on ryypyn valokatkaisin? Johdon löysin jeesusteipistä, mutta paikkaa sille en löytäny. Sitten joku maaadoitus liitin oli irti. Siitä lähtee kolme johtoa. Kuuluukohan olla irti, mutta tuskin suurta vahinkoa tulee kun sen kytkee runkoon. Mittariston valojen himmennys namiskuukkeli on myös näemmä kaput. Vastus käämi vain törröttää sisältä. Laitoin johdot kokeeksi yhteen mutta siltikään valot ei syttynyt.
Myöskään turvavöiden valo ei toimi. Virta tulee mutta maatto tuntuu puuttuvan. Se kai tulee niistä vyön lukoista. Takalasin lämppärikään ei toimi, virta kuitenkin menee katkaismen läpi.
Kytkintäkin tutkin sen verran että välystä on vain 1-2mm. Tämänhän pitäisi olla 4 mm luokkaa. Nythän kytkin ei irroita kunnolla sillä seurauksella että ykköstä ja pakkia päälle laitettaessa laatikko tuuttaa varattua.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Nyt pelaa mittari ja merkkivalot kahta lukuun ottamatta.
Öljynpaineanturi pitää uusia, kun nyt se ei maadoita ollenkaa. Oli myöskin saanut tulipalossa lämpöä aikalailla.
Sitten rikastimen merkkivalon katkaisin systeemi on edelleen kateissa. Vaijerissa itsessään on kai joku kytkin? Nyt varmaan joku tarvike varppi paikalla jossa ei ole johdolle paikkaa?
Takalasin lämmitystäkin tutkin ja rele ainakin on rikki. 30 ja 87 yhdistin hyppyjohdolla, mutta lasi ei lämmennyt siltikään. virta tuli kyllä lasille asti joten vastus kai on jostain poikki.
Radion myös heivasin pois siitä hanskalokeron alta. Nyt ajatus pistää se vähän fiksummin keskelle ilmasuuttimien alle.
Öljynpaineanturi pitää uusia, kun nyt se ei maadoita ollenkaa. Oli myöskin saanut tulipalossa lämpöä aikalailla.
Sitten rikastimen merkkivalon katkaisin systeemi on edelleen kateissa. Vaijerissa itsessään on kai joku kytkin? Nyt varmaan joku tarvike varppi paikalla jossa ei ole johdolle paikkaa?
Takalasin lämmitystäkin tutkin ja rele ainakin on rikki. 30 ja 87 yhdistin hyppyjohdolla, mutta lasi ei lämmennyt siltikään. virta tuli kyllä lasille asti joten vastus kai on jostain poikki.
Radion myös heivasin pois siitä hanskalokeron alta. Nyt ajatus pistää se vähän fiksummin keskelle ilmasuuttimien alle.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Takalasin lämmitin ona useimmiten rikki kuin toimiva. Omastani sitä yritin korjuuttaa, mutta kaikki langat olivat hapertuneet ja korjaaminen oli mahdotonta. Minulla olleissa kajakeissa vain yhdessä on takalasin lämmitin toiminut.A.L. kirjoitti: Takalasin lämmitystäkin tutkin ja rele ainakin on rikki. 30 ja 87 yhdistin hyppyjohdolla, mutta lasi ei lämmennyt siltikään. virta tuli kyllä lasille asti joten vastus kai on jostain poikki.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Asiasta viidenteen: isäukolla oli joskus rellu 16:ssa irrallinen vastuksella varustettu puhallin takalasia putsaamassa, saakohan niitä vielä jostakin?
Mauno
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Pikku näperrystä taas tapahtunut.
Radion pistin kiinni siihen ilmasuulakkeiden alle.
Seuraavaksi pitää vaihtaa tankkausputki. Suppilolla kannusta tankatessa bentsiini menee maahan mutta tankkauspistoolilla menee tankkiin. Eihän sitä tullut kuin 5 litraa kaadettua maahan ja sitten huomasin kun tavaraa alkoi tulla auton alta.
Ajettukin on nyt n. 150km ja mitään ongelmia ei ole ollut. +120 vauhdissa täristää, mutta eipä niin kovaa ole tarkoitus ajaakkaan. Yllättävän kivuttomasti se menee 80 kulkevan auton ohi kun vähän ottaa imu apua.
Radion pistin kiinni siihen ilmasuulakkeiden alle.
Seuraavaksi pitää vaihtaa tankkausputki. Suppilolla kannusta tankatessa bentsiini menee maahan mutta tankkauspistoolilla menee tankkiin. Eihän sitä tullut kuin 5 litraa kaadettua maahan ja sitten huomasin kun tavaraa alkoi tulla auton alta.

Ajettukin on nyt n. 150km ja mitään ongelmia ei ole ollut. +120 vauhdissa täristää, mutta eipä niin kovaa ole tarkoitus ajaakkaan. Yllättävän kivuttomasti se menee 80 kulkevan auton ohi kun vähän ottaa imu apua.

#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Kuullostaa tyytyväiselle sämpylän omistajalle
Voiko parempaa harrasteautoa enää edes olla

Voiko parempaa harrasteautoa enää edes olla

15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Olisiko aika jo siirtyä näissä päivityksissä tonne projekti puolelle? Niitä kuviakin olisi mukava nähdä.
Itellä oli kans samaa vikaa tossa tankkausletkussa, mutta ku aloin sitä vaihtamaan ni huomasin että oli vaan se pikkunen letku irti siieltä.
Itellä oli kans samaa vikaa tossa tankkausletkussa, mutta ku aloin sitä vaihtamaan ni huomasin että oli vaan se pikkunen letku irti siieltä.
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Joo projekti osiota olen jo ajatellut aloittaa.
Tyytyväinen olen ja ostohetkellä luulin autoa paljon huonommaksi.Könsikäs kirjoitti:Kuullostaa tyytyväiselle sämpylän omistajalle![]()
Voiko parempaa harrasteautoa enää edes olla
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
tulipas ryhdyttyä kuupan omistajaksi, edellisestä saab omistuksestani onkin jo kulunut 8vuotta (oli silloin 900). remonttia on kuupassa tiedossa mutta rakennellaan aina kun ehditään, ajamalla toin auton 20km matkan eli toimiikin jotenkin:)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pientä kutinaa 96 kohtaan.
Minulla on tallessa 90-luvun alussa roskalavalta löytynyt pitkä irtovastus joka tulee lasiin kiinni imukupeilla. Toimii vielä, joskin tupakansytytinliitin puuttuu ja olen hukannut sen nostalgisesti haalistuneen pahvikuoren, jossa mainostetaan "Gute Sicht-Ihre Sicherheit". Kai se joku 70-luvun tarvike on, enkä ole sellaisia missään muualla nähnyt. Vielä 90-luvulla myytiin yleisesti tarvikkeena pieniä sytytinliitäntään tulevia lämmityspuhaltimia, eipä ole enää niitäkään näkynyt.Mauno kirjoitti:Asiasta viidenteen: isäukolla oli joskus rellu 16:ssa irrallinen vastuksella varustettu puhallin takalasia putsaamassa, saakohan niitä vielä jostakin?