Nykimistä

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Nykimistä

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Elikä ongelmani on seuraava:

Auto alkaa nykimään kun kierrokset nousevat tarpeeksi.. etenkin ylämäessä nykiminen on todella rajua.. pintakaasulla menee aivan hyvin ja esim. 100km/h tasainen vauhti menee hyvin, mutta jos esim. ylämäki yllättää niin johan rupeaa menemään tukkoiseksi.. Kaasari puhdistettiin tänään, mutta se ei auttanut mitenkään.. Auto myös sammahtelee ja tuntuu saavan liikaa bensaa.. tänään ensimmäistä kertaa kaasari tulvi yli! Ei muuta kun odottelemaan puoli tuntia että kuivahtaa ja matka jatkui taas.. missä siis vika?
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ilmanputsari tukos? Pakari tukos?
VW transporter 2.5tdi vm.99
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

jos se kerran tulvii, niin joko letku vuotaa tai neulaventtiili on rikki tai koho jumittelee tai vuotaa, jolloin se ei kellu ja pensan pinta kohokammiossa nousee liian ylös
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

samppa kirjoitti:jos se kerran tulvii, niin joko letku vuotaa tai neulaventtiili on rikki tai koho jumittelee tai vuotaa, jolloin se ei kellu ja pensan pinta kohokammiossa nousee liian ylös
Letku ei vuoda.. neulaventtiili oli mielestäni tiivis, mutta kulumista siinä kyllä oli.. kohon säädin ja mielestäni se toimi..

Ilmeisesti tuota uutta neulaventtiiliä pitää ruveta metsästämään..
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kaasutin expert niminen firma toimitti mulle solexiin tiivistesarjan joka ei ollut paha hinnaltaan,tuli myös neulaventtiili. Vanhempaan kaasariin taitaa saada paremmin osia? Jopa varaosaliikkeist?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

900i kirjoitti:Kaasutin expert niminen firma toimitti mulle solexiin tiivistesarjan joka ei ollut paha hinnaltaan,tuli myös neulaventtiili. Vanhempaan kaasariin taitaa saada paremmin osia? Jopa varaosaliikkeist?
Itselläni on FoMoCon kaasutin.. pitää tiedustella asiaa :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

re 96

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

katseleppa virranjakajan keskipakoistunnistimeen liikkeet/liikerata, tahmaantuneet tekee gutaa siellle
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Re: re 96

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

kf3461 kirjoitti:katseleppa virranjakajan keskipakoistunnistimeen liikkeet/liikerata, tahmaantuneet tekee gutaa siellle
Kylläpä sinnekkin kurkkasin, mutta en uskaltanut ruveta sörkkimään.. hieman kankeastihan nuo liikkuivat.. mutta kun ei tiedä miten niiden kuuluisi liikkua :lol:
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Nyt vielä ruvennut tekemään sitä, että ei tahdo millään lähteä käyntiin kun on kone lämmennyt.. saa tehdä oikein kunnolla töitä esim. kauppa reissulla jos meinaa päästä vielä kotiinkin kaupasta! Ilmeisesti sytytys ei oikein ole kohdallaan :roll:
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Jollei sytty ole kohdallaan niin varsinkin lämmin kone voi olla aika tuskainen saada käyntiin. Samalla kun säädät sytkän niin laita tulpistakin kärkivälit kuntoon ja miksei venttiilivälyksetkin. Ei ole kova homma mutta korvautuu kyllä moninkertaisena käyttömukavuudessa.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Homma kunnossa.. kärjet vain tarvi vaihtaa :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vastaa Viestiin