remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mazeos
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Turku

remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja mazeos »

Jossain vaiheessa olisi suunnitelmissa lähteä rakentamaan konetta tuohon projekti-ysikuutoseen. Lysholmin remmiahdin + joku turboahdin, vähän Lancia Delta S4 grB tyyliin, mutta miten paljon tuo veenelkku kestää tehoja? Varmaan kaikki sisuskalut täytyy vaihtaa vahvempiin, mutta mites sitten vaihteisto?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja mestari »

no loota ei kestä edes normaalikonetta saatikka hieman tehokkaampaa, tai ainakin kannattaa laakeroid ja säätää se ennen koneen tiputusta tahi pitää ns vaihtovaihteistoja liiterin perällä.
joko sait kojetaulun valmiiksi, mites kuvaa siitä valmiina?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saako ees tonniviisatasella remmiahtimen heräämään :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Ainakaan tasapainoakselin päästä ei kannata ottaa voimaa remmille. Kannattaa varmaan modata uusi siivapyörä suoraan kampiakselin päähän. Pysyy ehkä jakopää hetken ehjänä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Voi pojat. :lol:

Oikein tehtynä ja säädettynä kestää vakioromut koneessa oikein mainiosti,heitetään nyt n.250-300hp, laatikosta puhumattakaan.

Remmin tiputtaisin pois suunnitelmista, alavääntö on tytöille ja se ne paikat rikkoo.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Muuta Kajakki takavetoiseksi, niin saat laitettua kestävän laatikon - pikku juttu, helppo homma !

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Sigge Johanssonin rata-Saabissa oli hihnapyörä remmille tasapainoakselilla. Luultavasti metalliset rattaat kopan toisella puolella?
1420 cc V4, 185 hp vuonna 1969. Siis pelkällä remmiahtimella.
Mekaanisen ruiskun ansiosta kaikki rojut mahtui vakion konepellin alle.
Harmi, kun en löytänyt kuvaa netistä, eikä ole nyt skanneria saatavilla.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Laatikko kestää hyvin. Jokkiksessa lähdöt 100 % lukolla asfaltilta sutien jopa 200 hv mosilla (ei V4 :P ) hyvillä 185-205 -renkailla ja ei oo sisuskalut tunnetusti porsinut. Ennemmin hajoaa vetarit. Historic Rallissa käyttävät vielä vapaakytkintäkin. Eikun kunnostetut laatikot kuuppaan ja niin pirusti eteenpäin turpolla tms. :D
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin