remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Jossain vaiheessa olisi suunnitelmissa lähteä rakentamaan konetta tuohon projekti-ysikuutoseen. Lysholmin remmiahdin + joku turboahdin, vähän Lancia Delta S4 grB tyyliin, mutta miten paljon tuo veenelkku kestää tehoja? Varmaan kaikki sisuskalut täytyy vaihtaa vahvempiin, mutta mites sitten vaihteisto?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
no loota ei kestä edes normaalikonetta saatikka hieman tehokkaampaa, tai ainakin kannattaa laakeroid ja säätää se ennen koneen tiputusta tahi pitää ns vaihtovaihteistoja liiterin perällä.
joko sait kojetaulun valmiiksi, mites kuvaa siitä valmiina?
joko sait kojetaulun valmiiksi, mites kuvaa siitä valmiina?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
saako ees tonniviisatasella remmiahtimen heräämään ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Ainakaan tasapainoakselin päästä ei kannata ottaa voimaa remmille. Kannattaa varmaan modata uusi siivapyörä suoraan kampiakselin päähän. Pysyy ehkä jakopää hetken ehjänä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Voi pojat.
Oikein tehtynä ja säädettynä kestää vakioromut koneessa oikein mainiosti,heitetään nyt n.250-300hp, laatikosta puhumattakaan.
Remmin tiputtaisin pois suunnitelmista, alavääntö on tytöille ja se ne paikat rikkoo.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Oikein tehtynä ja säädettynä kestää vakioromut koneessa oikein mainiosti,heitetään nyt n.250-300hp, laatikosta puhumattakaan.
Remmin tiputtaisin pois suunnitelmista, alavääntö on tytöille ja se ne paikat rikkoo.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Muuta Kajakki takavetoiseksi, niin saat laitettua kestävän laatikon - pikku juttu, helppo homma !
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Sigge Johanssonin rata-Saabissa oli hihnapyörä remmille tasapainoakselilla. Luultavasti metalliset rattaat kopan toisella puolella?
1420 cc V4, 185 hp vuonna 1969. Siis pelkällä remmiahtimella.
Mekaanisen ruiskun ansiosta kaikki rojut mahtui vakion konepellin alle.
Harmi, kun en löytänyt kuvaa netistä, eikä ole nyt skanneria saatavilla.
1420 cc V4, 185 hp vuonna 1969. Siis pelkällä remmiahtimella.
Mekaanisen ruiskun ansiosta kaikki rojut mahtui vakion konepellin alle.
Harmi, kun en löytänyt kuvaa netistä, eikä ole nyt skanneria saatavilla.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: remmiahdin + turbo ysikuutoseen?
Laatikko kestää hyvin. Jokkiksessa lähdöt 100 % lukolla asfaltilta sutien jopa 200 hv mosilla (ei V4
) hyvillä 185-205 -renkailla ja ei oo sisuskalut tunnetusti porsinut. Ennemmin hajoaa vetarit. Historic Rallissa käyttävät vielä vapaakytkintäkin. Eikun kunnostetut laatikot kuuppaan ja niin pirusti eteenpäin turpolla tms. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )