96 takalokasuojat irti, miten?
96 takalokasuojat irti, miten?
eli miten ysikuutosen takaloksut saa parhaiten irroitettua? Viisi ruuvia ainakin näkyvillä, onko niitä enempikin?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998.
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
määrää en muista mutta kaikki kannat on loksun sisäpuolella, voi olla että 5 oli yhteensä. taka valo tietty irti ja johdot jos haluat koko loksun pois, ja tankin täyttöaukko toisella puolella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
Takaloksun etuosaanpäin suunnatut kiinnitysruuvit löytyvät sieltä pyöräkotelosta samoinkuin osa yläkiinnitys ruuveista.mazeos kirjoitti:eli miten ysikuutosen takaloksut saa parhaiten irroitettua? Viisi ruuvia ainakin näkyvillä, onko niitä enempikin?
Takaluukun alta paljastuneet ruuvit olet jo löytänytkin.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
jos sulla on sisälokasuojat, nii ne ensin pois.
tasasesti kiertää koko matkalla pultit lokasuojan sisäpuolella.
ja peltiruuvit sitte kontin reunassa...
nopein konsti irroittaa on, auto joko nosturiin tai tunkilla riittävän ylös. varmistuspukki toki alle.
rengas pois, sisälokasuoja pois jos on (poraa pop- niitit auki ja repii)
sitte pulttikoneeseen pitkä jatko ja semoinen nivel, 13mm hylsyllä ajaa pultit auki.
toivoo, ettei oo ruostunu ja katkee sisään
sit ne loput ruuvit ja valo pois.
valon voi ottaa joko liittimistä (voi hajota) tai sitte sieltä lampusta ne johot irti pihdeillä, nii säilyy ehjänä...
edit. 12 kpl on.
sitte vaan varovasti tiiviste irti lokasuojasta tai autosta, jos on liimannu joku kiinni, ettei mee rikki.
tasasesti kiertää koko matkalla pultit lokasuojan sisäpuolella.
ja peltiruuvit sitte kontin reunassa...
nopein konsti irroittaa on, auto joko nosturiin tai tunkilla riittävän ylös. varmistuspukki toki alle.
rengas pois, sisälokasuoja pois jos on (poraa pop- niitit auki ja repii)
sitte pulttikoneeseen pitkä jatko ja semoinen nivel, 13mm hylsyllä ajaa pultit auki.
toivoo, ettei oo ruostunu ja katkee sisään

sit ne loput ruuvit ja valo pois.
valon voi ottaa joko liittimistä (voi hajota) tai sitte sieltä lampusta ne johot irti pihdeillä, nii säilyy ehjänä...
edit. 12 kpl on.
sitte vaan varovasti tiiviste irti lokasuojasta tai autosta, jos on liimannu joku kiinni, ettei mee rikki.
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
voipi olla että jättää sen pulttipyssyn rengashommin ja kääntää räikällä nin saa tuntuman ainakin jos 13 mm avaimella meinaat nyplätä ne, suosittelen kuitenkin puolen tuuman hylsyä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
ne on muuten jotain tuumasia ne pultit siellä.
harvempi kierre kun normi M8 pultissa, että jos ei ole uusia pultteja, niin älä heitä hukaan
ja ennen asennusta käy läpi ne kierteet jenkatapilla, niin asennus sujuu huomattavasti paremmin ilman kirosanoja
harvempi kierre kun normi M8 pultissa, että jos ei ole uusia pultteja, niin älä heitä hukaan

ja ennen asennusta käy läpi ne kierteet jenkatapilla, niin asennus sujuu huomattavasti paremmin ilman kirosanoja

Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
jep mutta harvalla kaverilla löytyy 5/16 tappi pakista.....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
"Sinistä Bibliaa" lainaten, aiheeseen liittyen :






96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
^Hetken mietitytti miksi täyttöaukkoon pitää tunkea juuri pellavariepu (ei välttämättä joka tallilta löydy), mutta ilmeisesti on ajateltu, että pellavasta irtoaa vähemmän kuituja kuin puuvillakankaasta?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
Kirjoitanpa nyt tähän. Alkaa tuo varaosa kuuppa olla paloina, mutta takalokarit vielä paikallaan. Katselin tänään ja tuo osa jossa nuo 5 pulttia on kiinni niin koko pelti on oikeastaan hävinnyt. Muuten lokareissa voisi olla vielä toivoa. Vasemmassa oli myös piakkoin läpi menevä kohta taka alanurkassa. Olisiko jollain kiinnostusta näihin, vai annanko mennä auton mukana romikselle?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 96 takalokasuojat irti, miten?
Ota talteen.
Joku niitä kuitenkin tarvii.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet kyllästynyt niitä säilyttämään ja pilkkonut ne muovikassiin meneviksi palasiksi...
Joku niitä kuitenkin tarvii.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet kyllästynyt niitä säilyttämään ja pilkkonut ne muovikassiin meneviksi palasiksi...
96 V4 -75