Tuosta kuvasta ei kauhean hyvin selvää saa, mutta tässä kun vertailin rallitallin Lucas-ruiskuihin, niin äkkiseltään näyttäisi, että sama setuppi periaatteessa + remmiahdin.
Rallitallin viritelmä:
![Kuva](http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/Images/fitc190i.jpg)
Jakopään koppaan hitsattu akselitunneli ja teline määräjakajaa varten.
![Kuva](http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/Images/fitc290i.jpg)
Sama sisäpuolelta, näkyy määräjakajan käyttöakseli ja ajoitusratas.
![Kuva](http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/Images/fireg90i.jpg)
Määräjakaja. Sisäänmeno ja neljä lähtöä vastakkaisilla puolilla.
![Kuva](http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/Images/fiman290i.jpg)
Imupuoli. Suuttimet.
![Kuva](http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/Images/fiman390i.jpg)
Läppäkotelot.
Tuossa remmiahdetussa versiossa kaikki polttoainelinjat näyttäisi menevän ahtimen yläpuolelle läppäkoteloon, kun taas rallitallin versiossa imusarjassa on paikat suuttimille ja läppäkotelot imutorvien alaosassa. Lucasin systeemissä polttoainemäärää säädeltiin kaasupolkimella välitangolla, joka vaikutti määräjakajan päässä olevaan vipuun. Polttoaineen jakelu ja tahdistus suuttimille hoitui jakopään koteloon ympätyllä määräjakajalla. Ongelmana näin "tyhmässä" järjestelmässä oli, että se ei mukautunut ilmanpaineen vaihteluun. Tästä syystä se ei soveltunut erityisen hyvin esim. suuria korkeuseroja sisältäneisiin ralleihin, koska vipu piti säätää eri ilmanpaineelle aina erikseen. Voisin myös kuvitella, että läppien ja määräjakajan vivustojen säätö ei ollut kaikkein yksinkertaisin toimenpide.
Tuon remmiahdetun auton on rakentanut Sigvard "Sigge" Johansson, rallitallin mekaanikko jolla oli sormensa pelissä myös Lucas-viritelmän kanssa. Kaveri kehitteli myös sähköisen tasauspyörästön lukon, jonka patentoi. Saab kokeili järjestelmää mm. muuttamalla pari 9000:sta nelivetoisiksi (ilmeisestikin vuosina 1987 ja 1992). Ainakin '92 versiossa oli erillisjousitettu takapää ja 2.3T joka oli viritetty 285 heppaan...
Teknisesti systeemi todettiin toimivaksi, mutta talousmatematiikka ei ollut suosiollista hintavalle kehitystyölle (ja Audilla tuntui olevan määräävä markkina-asema ja taloudellisesti Saab ei enää ollut vahvimmillaan), joten projekti haudattiin. Patentti myytiin sittemmin Haldexille, joka kehitti systeemiä edelleen, ja nimesi sen eLSD:ksi...