96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
juzdie
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: La Loka 30, 2010 20:49
Paikkakunta: Helsinki

96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja juzdie »

Moro,

Alkas oleen se aika vuodesta, että pitäs viedä Ylermiä katsastukseen. Siispä kysynkin teiltä arvon saabisti-kollegat, onko kellään hyviä ehdotuksia katsastusaseman valintaan täällä pääkaupunkiseudulla? Eli tietysti sellainen katsastusasema olisi hakusessa, missä ymmärretään jotakin vanhojenkin autojen päälle.
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kehän Autokatsastus saa ainakin minun ääneni. Ei välttämättä paras mahdollinen tietotaito vanhojen Saabien kohdalla (omakohtaista kokemusta ei ole), mutta sisältä löytyy museoituja autoja, joten varmaan jotain harrastuneisuutta on.
Mielestäni toiminta ko. asemalla on ollut aina asiallista ja hylsyjä olen kerännyt ihan painavista syistä. Ei turhaa niuhotusta eikä todellakaan kuulu kalleimpiin asemiin tällä seudulla. Jonottaa olen saanut pahimmillaan puolisen tuntia ja parhaimmillaan olen ehtinyt kaataa kahvin kuppiin, kun on jo omaa autoa kurvattu sisään.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Itse olen myös käyttänyt kajakkia tuolla Kehän Autokatsastuksessa. Hyvin hellävaraista kohtelua autoa kohtaan. Tuolla tunnutaan ymmärtävän se tosiasia, ettei yli 30v vanha auto ole uusi. Viimeksi joutui vähän jonottamaan, mutta eipä ollut kallis ja tosiaan palvelu oli ensiluokkaista. Inssi antoi vieläpä armoa toimimattomien kaukovalojen kohdalla ja kirjasi ne vain yhdeksi viaksi. Muuten olisi joutunut uusintanäyttöön.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
juzdie
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: La Loka 30, 2010 20:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja juzdie »

Kiitokset vinkeistä. Taidanpas kiikuttaa Ylermin juurikin tuonne kunhan vain kelit tässä vähän lauhtuvat. Sattuu nimittäin sopivasti tuo Kehän autokatsastus olemaan vielä tässä ihan työpaikan välittömässä läheisyydessä. \o/
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Herttoniemen katsastusasemalta hyvä kokemus; katsastuksen lopuksi sanoi inssi appiukolla olevan samanlaisen, oli itse morsmaikkunsa kanssa sillä kierrellyt pohjoismaissa aikoinaan.
- ilmassa alkoi tuntua tuoreen leiman tuoksu...
Mauno
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja tikkis »

"Herttoniemen katsastusasemalta hyvä kokemus"

Mulla kanssa "HYVÄ" kokemus Herttoniemen katsastuksesta, kun jouduin uusinta näyttämään äitimuorin hienoa 900 M85:sta. Uudet jarrupalat edessä ja ei ihan vielä kuluneet kohdilleen. EI inssi sitä tajunnut ja laittoi hylyn. Asiasta kun hänelle huomautin niin otti porot nokkaan sillä seurauksella että taisi sammuttaa auton siihen dynamometrille, uusinta käynnistys ja kunnolla satsia, kumit vinkuen nosturille... Pientä mielihyvää ja lohtua tuli siitä kun uudehkolla epoksilattialla oli ns. syvät urat tästä inssin asiattomuudesta johtuen. Autossa oli nimittäin uudet hakkispinnatut renkaat, Isoilla liimatuilla pakettiauton teräsnastoilla jotka purivat epoksit ja betoniin kauniit urat :D


Mitään en sitten tehnyt asialla, muutama päivä ajelua ja á vot; jarrut täysin balanssissa.

Eli mitä tästä opimme. Kannattaa tosiaa kuluttajan äänestää ns. jaloillaan ja etsiä harrasteautoille asialliset katsastuspaikat, joissa huomatutetaan todellisista liikenneturvallisuutta vaarantavista asioista eikä toimita kuten tässä mun esimerkkitapauksessa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja tturku »

Espoo-Mankkaan A-katsastus katsastusaselmalla käytin 96:sen leimalla aikoinaan, siellä vanhempi herrasmies joka tuntuu tietävän Saabit hyvin, samoin vanhaa og900 tuli siellä aikoinaan käytettyä muutamaan otteeseen, aukioloajat on vain aika suppeat.

Nykyisin veisin kyllä Kehän autokatsastukseen. Osa omistajista vissiin vanhoja teekkarien autokerholaisia, kerran käyttänyt auton siellä, asiallista palvelua ja todellakin kaverit omistavat myös harrastepelejä, joten osaavat huomioida myös vähän erikoisemmat autot.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jalmari
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 10:07

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Kunnon Katsastusta (Vantaan Itä-Hakkilassa, Mittatie 27) olen käyttänyt viime vuodet. Harrastajaystävällisen asenteen lisäksi sinne voi mennä joko ajanvarauksella tai suoraan onneaan kokeilemaan. Olen palannut perinteiseen ajanvaraussysteemiin.
Jari Ala-Ilomäki
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Kehän Autokatsastukselle ääni täältäkin. Toissa syksynä kuupasta todettiin että "kiva kun välillä tulee kunnon autojakin katsottavaksi, tällainen piristää päivää". Perään asiallinen katsastus ja leima puhtaan paperin kanssa. Viime syksynä tuli hylky, mutta aiheesta ja asiallisesti. Uusinta meni heittämällä pikkuvika korjattuna (alapallon pultit tukivarressa löysällä :oops: ).

Myös Suomenojan K1-katsastuksessa olen käyttänyt kuuppaa pari kertaa ja homma on mennyt asiallisesti ja autovanhukseen positiisisesti suhtautuvassa hengessä. Kerran on tullut hylky, mutta se oli ansaittu koska pohjassa oli majavan mentävä reikä. Kehän konttori on nykyään muodostunut vakiopaikaksi, mutta tämä on mun listallani seuraava PK-seudun konttoreista.

Auton olen tosin aina pyrkinyt viemään leimalle suunnilleen ehjänä, mutta jos vanhasta laitteesta alkaisi kiusallaan kirjaamaan ylös jokaisen takertelevan turvavyön, väljän lukon ja himmentyneen umpion, niin saisihan siitä parin sivun vikalista aikaan koska vain.
#1970
juzdie
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: La Loka 30, 2010 20:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: 96:n katsastus pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja juzdie »

Nonih, tuli sitten käytettyä tuolla Kehän Autokatsastuksessa Ylermiä eilen, ja läpihän se meni niin että pätkähti, täysin puhtailla papereilla, vaikka vähän uumoilin että jotain nuhteita saattais olla tulossa..

Kaikin puolin jäi kyllä hyvä mieli tuosta paikasta, katsastusmieskin oli yllättäen puhelias ja kertoili koko ajan omia huomioitaan, toisin kuin mihin yleensä on tottunut (että kun kyselee ja yrittää jutella niin saa jotain murahtelua vastaukseksi). Kuulemma tuo katsastusmies oli n. vuosi sitten törmännyt viimeksi 96:een tuolla asemalla.
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Vastaa Viestiin