96:lla välimerelle!
96:lla välimerelle!
Tervehdys harrastajat.
Tarkoituksena olisi tosiaan lähteä ajelemaan heinäkuun alussa kuupalla Gibraltarille.
Ajatus siis alle 500e:n auto, joka jää perille, lentämällä kotiin.
Meitä on monta, tällä hetkellä taitaa olla 8 autokuntaa.
Enemmän tarinaa itse reissusta löytyy täältä : http://valimerelle.blogspot.com/
Kovin lupaavalta lähtö ei vaikuta, ensimmäisen 40km aikana lopetti kytkin irrottamisen. Koitin jo laittaa pari prikkaa työsylinterin väliin, mutta ei auttanut. Työsylinterin liike on mielestäni ihan riittävä, pidemmälle ei enää haarukka mahdu työntymään. Haarukkaa pystyy käsin liikuttelemaan yli sentin matkan ennenko painelaakeri ottaa kiinni asetelmaan ja alkaa irrottamaan. Asetelma ilmeisesti kuollut.
Onneksi Tampereelta löytyi ”uusi” kytkin kaikkine hilppeineen, kun ei mitään hajua mikä siellä mättää. Ajattelin hommata kaikki siihen liittyvän osan valmiiksi, niin saan sen sitten saman tien takaisin nippuun kunhan aloitan purkamaan. Mårbackan autohuollolta lohjalta sain tilat ja omistajan avuksi operaatioon.
Lueskelin täältä että taitaa olla fiksuin nappaa kone/laatikko yhdistelmänä lattealle ja purkaa vasta siinä? Eikö laatikkoa saa pois irrtoittamatta moottoria?
Toinen kysymys koskee kaasaria. Ei pk seudulla olis ketään joka tuntee tuollaisen kaasarin ja osais säätää sen? Tyhjäkäynti huutelee välillä melko korkeella ja välillä tuppaa sammahtamaan kun päästää kaasun. Ehkä jotain imuvuotoa?
Kannattaa seurata blogia, sinne alkaa heinäkuussa tulla reissusta tarinaa päivittäin, selviää kuka jää matkalle ja ketkä pääsee perille.
P.S. blogin kuvassa olevat alupölärit olis ylimääräisenä, sekä toiset kromiset pienemmät jos jollakin on tarvettta.
Tarkoituksena olisi tosiaan lähteä ajelemaan heinäkuun alussa kuupalla Gibraltarille.
Ajatus siis alle 500e:n auto, joka jää perille, lentämällä kotiin.
Meitä on monta, tällä hetkellä taitaa olla 8 autokuntaa.
Enemmän tarinaa itse reissusta löytyy täältä : http://valimerelle.blogspot.com/
Kovin lupaavalta lähtö ei vaikuta, ensimmäisen 40km aikana lopetti kytkin irrottamisen. Koitin jo laittaa pari prikkaa työsylinterin väliin, mutta ei auttanut. Työsylinterin liike on mielestäni ihan riittävä, pidemmälle ei enää haarukka mahdu työntymään. Haarukkaa pystyy käsin liikuttelemaan yli sentin matkan ennenko painelaakeri ottaa kiinni asetelmaan ja alkaa irrottamaan. Asetelma ilmeisesti kuollut.
Onneksi Tampereelta löytyi ”uusi” kytkin kaikkine hilppeineen, kun ei mitään hajua mikä siellä mättää. Ajattelin hommata kaikki siihen liittyvän osan valmiiksi, niin saan sen sitten saman tien takaisin nippuun kunhan aloitan purkamaan. Mårbackan autohuollolta lohjalta sain tilat ja omistajan avuksi operaatioon.
Lueskelin täältä että taitaa olla fiksuin nappaa kone/laatikko yhdistelmänä lattealle ja purkaa vasta siinä? Eikö laatikkoa saa pois irrtoittamatta moottoria?
Toinen kysymys koskee kaasaria. Ei pk seudulla olis ketään joka tuntee tuollaisen kaasarin ja osais säätää sen? Tyhjäkäynti huutelee välillä melko korkeella ja välillä tuppaa sammahtamaan kun päästää kaasun. Ehkä jotain imuvuotoa?
Kannattaa seurata blogia, sinne alkaa heinäkuussa tulla reissusta tarinaa päivittäin, selviää kuka jää matkalle ja ketkä pääsee perille.
P.S. blogin kuvassa olevat alupölärit olis ylimääräisenä, sekä toiset kromiset pienemmät jos jollakin on tarvettta.
Re: 96:lla välimerelle!
V****u, tommosta tarvii auttaa joka vie hyvän auton ulkomaille ja vielä paalattavaksi
Re: 96:lla välimerelle!
Ei välttämättä, paikalliseen saab clubiin pitäisi olla yhteydessä että josko joku haluaisi pelastaa tämän yksilönMikko_H kirjoitti:V****u, tommosta tarvii auttaa joka vie hyvän auton ulkomaille ja vielä paalattavaksi
Mutta jos olet tuota mieltä niin eihän sille mitään voi.
Re: 96:lla välimerelle!
Ei välttämättä, paikalliseen saab clubiin pitäisi olla yhteydessä että josko joku haluaisi pelastaa tämän yksilönMikko_H kirjoitti:V****u, tommosta tarvii auttaa joka vie hyvän auton ulkomaille ja vielä paalattavaksi
Mutta jos olet tuota mieltä niin eihän sille mitään voi.
Re: 96:lla välimerelle!
Tuonne juuri lähtee tarina reissusta ja samalla myynti-ilmoitus, kunhan saadaan tarina käännettyäet kirjoitti:http://www.clubsaabespana.com
Re: 96:lla välimerelle!
Foorumille vain viestiä.
Ruotsin ja Saksan kautta? Pitkästyttävä matka...
Krakovan kautta etelään kannattais suunnata niin näkis vähä maisemia ja Rivieran läpi tietysti yöaikaan.
Ruotsin ja Saksan kautta? Pitkästyttävä matka...
Krakovan kautta etelään kannattais suunnata niin näkis vähä maisemia ja Rivieran läpi tietysti yöaikaan.
Re: 96:lla välimerelle!
et kirjoitti:Foorumille vain viestiä.
Ruotsin ja Saksan kautta? Pitkästyttävä matka...
Krakovan kautta etelään kannattais suunnata niin näkis vähä maisemia ja Rivieran läpi tietysti yöaikaan.
Ruotsi saksa on joo melko tylsiä alussa, mutta ne koitetaan ajaa mahdollisimman nopeesti alta pois. Anoa lukkoon lyöty kohde on stelvio pass italiassa, muuten mennään kokolailla fiiliksen mukaan komeita maisemia etsien
Itapuolen kautta kiertämistä harkittiin, mutta tällä kertaa päädyttiin tähän.
Tässä muuten kuvat niistä molemmista ylimääräsistä pöläreistä jos jollain tosiaan on tarvetta, ei viittis mahdolllsia hyödyllisiä viedä paaliin
http://i137.photobucket.com/albums/q233 ... 1304841177
http://i137.photobucket.com/albums/q233 ... 1304841274
Re: 96:lla välimerelle!
Lueskelin täältä että taitaa olla fiksuin nappaa kone/laatikko yhdistelmänä lattealle ja purkaa vasta siinä? Eikö laatikkoa saa pois irrtoittamatta moottoria?
miksi laatikko pitää irroittaa jos kytkintä vaihdat?
ja oletko ylipäätään tarkastanut ettei pääsylinterin jousi ole poikki. voi olla että levyn vaihdolla ei kytkintä tule....
huolla kaasari ennen lähtöä
miksi laatikko pitää irroittaa jos kytkintä vaihdat?
ja oletko ylipäätään tarkastanut ettei pääsylinterin jousi ole poikki. voi olla että levyn vaihdolla ei kytkintä tule....
huolla kaasari ennen lähtöä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96:lla välimerelle!
Sen verran tosiaan olen saanut selville että kannattaa nostaa kone pois ja jättää laatikko paikalleen. Takavetojen kanssa vaan pelannut, niissä monesti laatikko lähtee helpommin irti kun koko paketti. joka päivä oppii uuttamestari kirjoitti:Lueskelin täältä että taitaa olla fiksuin nappaa kone/laatikko yhdistelmänä lattealle ja purkaa vasta siinä? Eikö laatikkoa saa pois irrtoittamatta moottoria?
miksi laatikko pitää irroittaa jos kytkintä vaihdat?
ja oletko ylipäätään tarkastanut ettei pääsylinterin jousi ole poikki. voi olla että levyn vaihdolla ei kytkintä tule....
huolla kaasari ennen lähtöä
pääsylinterin jousi?
Työsylinterin liike on mielestäni riittävä, ja sylkässä on voimaa, koitin pitää vastaan kun painettiin poljinta.
Mulla on nyt "uusina" osina kaikki kytkimeen liittyvä kytkinkopan sisään, levy, asetelma, painelaakeri ja se vipu mikä asetelmaa painaa. sekä vielä varmuuden vuoksi pääsylinterin korjaussarja. työsylinterin korjaussarjaa ei ainakaan motonetistä löytynyt.
Kaasarin huoltoon tarvisinkin apua joltain joka sen tuntee, itselle mysteeri moinen vikele.
Re: 96:lla välimerelle!
olisiko ensi töikseen paikallaan säätää kytkimen haarukan työliike ohjearvoihin ja reflektoida sen pohjalta eteenpäin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96:lla välimerelle!
Silmäilin teidän blogin läpi ja kateellisena voi vaan sanoa, että mahti reissu on tulossa!
Re: 96:lla välimerelle!
Uskoisin kanssa että reissusta tulee vähintään mielenkiintoinen
Pientä vedonlyöntiä pystyyn kumpi ranskalaisista luovuttaa ensimmäisenä? (kaksi BX sitikkaa lähdössä)
Nyt on Villa varattu loppulomailua varten Malagasta
Mittaillaan ja reflektoidaan kytkintä parin olusen voimalla viikonloppuna ja kahtotaan saadaanko se pelittämään, Onneksi suomesta löytyy asiantuntijoita jotka saa sitten korjata sen jos omat kädet ei riitä Enemmän jännittää kun se päättää lopettaa toimimisen jossain kesken matkan, paikalliset italian tai ranskan varaosaliikkeet myy mitä todennäköisimmin eioota...
Pientä vedonlyöntiä pystyyn kumpi ranskalaisista luovuttaa ensimmäisenä? (kaksi BX sitikkaa lähdössä)
Nyt on Villa varattu loppulomailua varten Malagasta
Mittaillaan ja reflektoidaan kytkintä parin olusen voimalla viikonloppuna ja kahtotaan saadaanko se pelittämään, Onneksi suomesta löytyy asiantuntijoita jotka saa sitten korjata sen jos omat kädet ei riitä Enemmän jännittää kun se päättää lopettaa toimimisen jossain kesken matkan, paikalliset italian tai ranskan varaosaliikkeet myy mitä todennäköisimmin eioota...
Re: 96:lla välimerelle!
Ehdottomasti shitikka mallia asuntovaunu jaksaa perille asti, eli normi BX kyykähtää Köpiksen nurkille