Moi,
Kuuppa teettää töitä. Kevään ensimmäisten ajokeikkojen jälkeen katosi 4 sylinteristä veto ja puristukset (mitattu 3 bar). Pakoputken puolelta kuului myös sellaista lätinää, että epäilin heti pakoventtiiliä. Tarkistin välykset, ja ne oli ok. Avasin koneen, kun siinä innostuin ja olin varma diagnoosista (palanut venttiili). Kansi näytti sitten tältä: http://www.dropbox.com/gallery/16541122/1/V4?h=634069
Venttiili ei vaikuta ainakaan kovin pahasti kärähtäneeltä. En ole vielä pitävyyttä testannu alkkohoolilla tms.
Onkos vastaavia tullut eteen? Onko männän puristusrengas antanu periksi?
kadonneen puristuksen metsästys
kadonneen puristuksen metsästys
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: kadonneen puristuksen metsästys
Hmmm... ennen kannen irrotusta ois pitäny kokeilla laittaa öljyä sinne männän päälle ja tehdä testi uudelleen. Jos puristukset paranee niin rengas pettänyt jos ei niin vena vuoto. Ohivuoto testauksella varmin tieto. tulppaan tehty paineilma adapteri helpoin ja nopein, toki sellaisia saa valmiinakin. Öljyä näyttää olevan ainakin liikkeellä joka viittaa renkaiden pettämiseen.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: kadonneen puristuksen metsästys
Jep, olis pitäny kokeilla öljyn kanssa. Ehkä vois vielä pulttailla kannen takas vanhalla tiivisteellä ja kokeilla noita paineita.
Irroittaessa palotilat oli aikalailla vaaleat, kuten tuo vasemmanpuoleinen venttiili. Öljyä oli valunu yön aikana kun kansi oli pöydällä. Jos sitä meinaat. Ja karstaa on sylinterin yläreunoissa sekä palotiloissa, mutta ei mitenkään älyttömästi.
Irroittaessa palotilat oli aikalailla vaaleat, kuten tuo vasemmanpuoleinen venttiili. Öljyä oli valunu yön aikana kun kansi oli pöydällä. Jos sitä meinaat. Ja karstaa on sylinterin yläreunoissa sekä palotiloissa, mutta ei mitenkään älyttömästi.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: kadonneen puristuksen metsästys
Vähän päivitystä tilanteeseen. Pakoventtiilihän se näyttää kärähtäneeltä, niinkuin asiaa paremmin tuntevat jo heti ensikuvista kommentoivat. Nyt kun otin venttiilin ihan oikeasti käteen ja katselin, niin ei jäänyt epäilystä.
Seuraavaksi kysellään sitten että mahtaako joku tietää mistä pääsisi käsiksi V4 pakoventtiiliin hetpikaa täällä Tampereen suunnalla. Saako noita uusina, vai pitääkö tyytyä käytettyihin?
Seuraavaksi kysellään sitten että mahtaako joku tietää mistä pääsisi käsiksi V4 pakoventtiiliin hetpikaa täällä Tampereen suunnalla. Saako noita uusina, vai pitääkö tyytyä käytettyihin?
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"