Mission Impossiple: Saab 95 -71
Mitäkö puuttuu?
Morjens!
Takatakapenkin, tankin sekä toppausten lisäksi näyttäisi toistaiseksi puuttuvan reilusti vajava neliö millistä peltiä, mutta onhan kesäkauden avaukseen aikaa vielä kolmisen viikkoa. Hyvin ehditte vielä mukaan, vaikkei seuraavaan Kemin gummipotkijaisiin ehtisikään valmiiksi.
teevee P:n Vee
Takatakapenkin, tankin sekä toppausten lisäksi näyttäisi toistaiseksi puuttuvan reilusti vajava neliö millistä peltiä, mutta onhan kesäkauden avaukseen aikaa vielä kolmisen viikkoa. Hyvin ehditte vielä mukaan, vaikkei seuraavaan Kemin gummipotkijaisiin ehtisikään valmiiksi.
teevee P:n Vee
Re: Mitäkö puuttuu?
Sen pellin jälkeen vielä tankin tukirauta(osuko?) pohjaan kiinni ja maalia!P:n Vee kirjoitti:Morjens!
Takatakapenkin, tankin sekä toppausten lisäksi näyttäisi toistaiseksi puuttuvan reilusti vajava neliö millistä peltiä, mutta onhan kesäkauden avaukseen aikaa vielä kolmisen viikkoa. Hyvin ehditte vielä mukaan, vaikkei seuraavaan Kemin gummipotkijaisiin ehtisikään valmiiksi.
teevee P:n Vee
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Sieltähän nasahti oikeat vastaukset P:n Veeltä ja Mikaelilta. Palkinnoksi nakkaan aplodit.
Puuhastelua on jatkettu ja vauhdissa on ollut havaittavissa pientä parannusta. Tunteja on vierähtänyt Viipan vierellä useampi. Nyt on pohjalevy kursittu kasaan ja hitsauksista on jäljellä taiteellinen pikkuhimpraaminen monimuotoisen takaliston kanssa. Kovasti on keksitty monenlaista kommervernkkiä ja kurvia tuonne ahteriin, mutta eipä siinä mitään: kilkutellaan kiltisti menemään ja väännellään kurvit kohdilleen. Peräpeilin hapero kunto oli hienoinen yllätys. Varsinkin meikäläisen puolella tuntuu olevan, että aina kun tarjoaa laikkaa niin ruskea sumu täyttää ilman ja laikka uppoaa kuin pahviin. Tässä pari kuvaa.
Näkyy siellä Spaden puolellakin jotain ongelmaa olevan :
Yllättävän alkeellisilla vehkeillä sitä saa aikaan monimutkaisia asioita kunhan ei ala vollottamaan ja panikoimaan. Meillä on pellinmuokkaukseen varattu repullinen erilaisia vasaroita ja iso suorakaiteen muotoinen köntti rautaa ja 8cm pitkä ratakiskon pätkä. Hyvin on pärjätty. Välillä kädet tärisee takomisesta ja peukalo punottaa, mutta se on sitä oppimista vissiin .
Kilkuttelun ja hitsailun vastapainoksi ja vaihteluksi otettiin ja hiottiin koko pirssin pintapellit kokonaan puhtaiksi. Aseina meillä oli jotain mystisiä "viimeistelylaikkoja", joita ei myydä vielä missään. Nämä laikat osoittautuivat uskomattoman tehokkaiksi välineiksi Viipan surkeaa maalia ja vielä surkeampaa pakkelia vastaan. Meillä oli neljä laikkaa joista kaksi ammuttiin pirstaleiksi ennenkuin niitä opittiin käyttämään, eli käytännössä kahdella laikalla auto vedettiin pellille! On muuten nätti tuo paljas pelti:
Tässä kohdassa lienee tarpeetonta mainostaa, että minkälainen siivo tuosta hiomisesta tulee? Noh... Aika paha siivo. Ylijäämärämäimuri on hajonnut jo monta kertaa, mutta aina se on saatu toimimaan teipillä ja poistamalla turhia osia. Kaikkea ne nuihin imureihin tunkeekin...
Puuhastelua on jatkettu ja vauhdissa on ollut havaittavissa pientä parannusta. Tunteja on vierähtänyt Viipan vierellä useampi. Nyt on pohjalevy kursittu kasaan ja hitsauksista on jäljellä taiteellinen pikkuhimpraaminen monimuotoisen takaliston kanssa. Kovasti on keksitty monenlaista kommervernkkiä ja kurvia tuonne ahteriin, mutta eipä siinä mitään: kilkutellaan kiltisti menemään ja väännellään kurvit kohdilleen. Peräpeilin hapero kunto oli hienoinen yllätys. Varsinkin meikäläisen puolella tuntuu olevan, että aina kun tarjoaa laikkaa niin ruskea sumu täyttää ilman ja laikka uppoaa kuin pahviin. Tässä pari kuvaa.
Näkyy siellä Spaden puolellakin jotain ongelmaa olevan :
Yllättävän alkeellisilla vehkeillä sitä saa aikaan monimutkaisia asioita kunhan ei ala vollottamaan ja panikoimaan. Meillä on pellinmuokkaukseen varattu repullinen erilaisia vasaroita ja iso suorakaiteen muotoinen köntti rautaa ja 8cm pitkä ratakiskon pätkä. Hyvin on pärjätty. Välillä kädet tärisee takomisesta ja peukalo punottaa, mutta se on sitä oppimista vissiin .
Kilkuttelun ja hitsailun vastapainoksi ja vaihteluksi otettiin ja hiottiin koko pirssin pintapellit kokonaan puhtaiksi. Aseina meillä oli jotain mystisiä "viimeistelylaikkoja", joita ei myydä vielä missään. Nämä laikat osoittautuivat uskomattoman tehokkaiksi välineiksi Viipan surkeaa maalia ja vielä surkeampaa pakkelia vastaan. Meillä oli neljä laikkaa joista kaksi ammuttiin pirstaleiksi ennenkuin niitä opittiin käyttämään, eli käytännössä kahdella laikalla auto vedettiin pellille! On muuten nätti tuo paljas pelti:
Tässä kohdassa lienee tarpeetonta mainostaa, että minkälainen siivo tuosta hiomisesta tulee? Noh... Aika paha siivo. Ylijäämärämäimuri on hajonnut jo monta kertaa, mutta aina se on saatu toimimaan teipillä ja poistamalla turhia osia. Kaikkea ne nuihin imureihin tunkeekin...
Tsemppiä jäbät. Ette arvaa miten hyvin ymmärrämme tuon pellille hionnan sotkuisuuden! Paineilma, imuri, taikavoimat ja manaus ollaan kokeiltu, silti sitä punaista pölyä löytyy vielä mitä uskomattomimmista paikoista tallilta (itse asiassa lähes jokapaikasta). Ja kaiken kukkuraksi meidän missioillamme on vielä samat värisävytkin, joten punaisissa pöllyissä ollaan nyt kaikki.
Meillä alkaa kohtapuoleen maalausurakat koska kaikki valmistelut on jo tehty ja ollaan vietetty pitkät rokulitkin projektin osalta. Ehkä vähän liiankin pitkät, kohta tulee taas pirunmoinen kiire ja duunataan kaikki mahdollinen ja mahdoton liikenevä aika tallilla.
Peukkuja teille (ei kylläkään taottujen tilalle varaosiksi) täältä läpiloskaisesta ja märästä etelästä.
Toivotteleepi:
JTM-Motorsport / Juha, Timo, Mikko + Mission Possible -71
Meillä alkaa kohtapuoleen maalausurakat koska kaikki valmistelut on jo tehty ja ollaan vietetty pitkät rokulitkin projektin osalta. Ehkä vähän liiankin pitkät, kohta tulee taas pirunmoinen kiire ja duunataan kaikki mahdollinen ja mahdoton liikenevä aika tallilla.
Peukkuja teille (ei kylläkään taottujen tilalle varaosiksi) täältä läpiloskaisesta ja märästä etelästä.
Toivotteleepi:
JTM-Motorsport / Juha, Timo, Mikko + Mission Possible -71
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Kun tiet paljastavat paljaan ja kitkallisen pinnan ehkä jo tulevana juhannuksena, voisimme jatkaa Dynomittauksia kuupalla. Saataisiin ehkä alle 3000 hv tuloksia ja vilpertin suu täyteen itikoita. Designin kanssa irrotettiin lymotista motti ja tänään se taas suli lumen alta esiin, ehkä viikonloppuna pääsee viemään talliin.
Huom. Muistakaa että EU:n alueella ei saa myydä tai maalata virallisesti tinneriohenteisia metallihohtomaaleja joulukuun 2006 jälkeen. Vettähän emme hyväksy pinnanvärjäykseen muutoin kuin harjoitellessamme uppotukkina oloa kuumana kesäpäivänä aurinkorannalla. Mutta pienet salakuljetus-potkijaiset voitais järjestää Norjassa maaliliikkeen pihalla suolaturskaa imeskellen kesällä 2007.
Huom. Muistakaa että EU:n alueella ei saa myydä tai maalata virallisesti tinneriohenteisia metallihohtomaaleja joulukuun 2006 jälkeen. Vettähän emme hyväksy pinnanvärjäykseen muutoin kuin harjoitellessamme uppotukkina oloa kuumana kesäpäivänä aurinkorannalla. Mutta pienet salakuljetus-potkijaiset voitais järjestää Norjassa maaliliikkeen pihalla suolaturskaa imeskellen kesällä 2007.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
Joo! Alkaakin olemaan Dynokelit. kun MonoMies saa plugin takas seinään ja Kuuppiin kykimet... Itikathan ei ole ongelma, pidän aina hitsausmaskia päässä ettei lapset pelkää.
Maalaushommasta sen verran, että lapsellista hommaa. Ruiskuhan itsekin kuuliaisena EU- kansalaisena nöyränä ja hartain mielin maalaa sitten Tammikuusta 2007 lähtien punamullalla vekottimensa. Vesi on vastenmielistä ja vaarallista, itse en sitä uskalla edes juoda! Moniko siihenkin nesteeseen on hukkunut?
Norjan turskapotkijaiset on sitten sovittu! Ja sitä Lymyttimen malmikokkarettakin voisi käydä monottelemassa.
Muutes... EIPÄ OLE ÄIJIÄ NÄKYNY MI-TALLILLA!!!
Maalaushommasta sen verran, että lapsellista hommaa. Ruiskuhan itsekin kuuliaisena EU- kansalaisena nöyränä ja hartain mielin maalaa sitten Tammikuusta 2007 lähtien punamullalla vekottimensa. Vesi on vastenmielistä ja vaarallista, itse en sitä uskalla edes juoda! Moniko siihenkin nesteeseen on hukkunut?
Norjan turskapotkijaiset on sitten sovittu! Ja sitä Lymyttimen malmikokkarettakin voisi käydä monottelemassa.
Muutes... EIPÄ OLE ÄIJIÄ NÄKYNY MI-TALLILLA!!!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
EU:han puuttui myös talomaaleihin joten punamultakaan ei taida tulla kysymykseen. Taidan käyttää tervaa, siihen saatiin siirtymäaika. Sillä kun värjää auton ja itsensä pyöräyttää vielä höyhenissä, niin ei tarvi sitten juhannuksenakaan käyttää villahousuja.
Tullaan tullaan, kun saadaan ehjät vaatteet päälle ja koekiillotukset pakettiin.
Ps. Englanninpyörä tuli valmiiksi ja uusia rojekteja pukkaa
Tullaan tullaan, kun saadaan ehjät vaatteet päälle ja koekiillotukset pakettiin.
Ps. Englanninpyörä tuli valmiiksi ja uusia rojekteja pukkaa
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
No voi hittolainen.. Jopa se alako käymään katteeksi. Tietenki tuhosit rullienteko-ohjelman ja unohdit mitat ihan piruuttas. Tuun viikoksi Planishing Hammeriksi kuulapäävasaran kanssa paukuttaan jenkkirautaa, jos teet meille kanssa .Ruosteruisku kirjoitti:s. Englanninpyörä tuli valmiiksi ja uusia rojekteja pukkaa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Mihinkäs me jäätiin viimeksi, niin siis hitsaukset on pikkuhiljaa loppusuoralla, vielä silti löytyy muutama paikka vaan niistä ei kannata numeroa tehdä.
Hitsattu on niin pirusti, että taas männä päivänä loppui kaasu. Noh, eihän sitä silti kestä töitä lopettaa. Käytiin taka-akselin kimppuun ja se osottautuikin aivan naamattoman lystiksi hommaksi, kun koko projekti on ollut pitkän aikaa pelkkää rälläkkää ja hitsaamista. Eihän se käytännössä ollut kun muttereiden vääntelyä, vaan se tuntui aivan lystiltä näin pitkästä aikaa. Ensi töiksi tuotiin viipan alle muutama rengas lisää, jotta sen ei tarvitse enää omilla takarenkailla seistä. Nyt meillä laskujen mukaan onkin auton alle yhteensä 18 rengasta, kyllä 18! Kaikki saabin renkaita, luonnollisesti.
Taka-akseli mollautettiin ulos ja sieltä löytyi kaikenlaista odotettua ja odottamatonta. Iskareiden kiinnityslaatat olivat yllättävänkin hyvät, toisen puolen laattaan joutuu vähän hitsaamaan mutta odotettiin vähän pahempaa. Puslat päätettiin uusia laitaansa ja ne otettiin siihen malliin poiskin. Uudet puslat saatiin hommattua, kun on suhteita raskaaseen teollisuuteen, eihän sieltä aivan sillä nimikkeellä löytynyt, mutta jostakin vehkeestä vietiin varaosa-kytkinkumet ja ne sopivat hienosti tarkoitukseen.
Lisäksi ollaan saatu pohjamaalattua sisäpuolelta paljaita peltejä, käytettiin Hammeritea ja hyvä tuli. Tänään vielä rapattiin taka-akselin tunnelia vanhasta massasta puhtaaksi. Kummallakin on tietenkin rystyset verillä, vaan nytpä se odottelee sekin paikka uutta suojaa.
ps. mitä öljyä niissä takaiskareissa kannattaa käyttää?
Hitsattu on niin pirusti, että taas männä päivänä loppui kaasu. Noh, eihän sitä silti kestä töitä lopettaa. Käytiin taka-akselin kimppuun ja se osottautuikin aivan naamattoman lystiksi hommaksi, kun koko projekti on ollut pitkän aikaa pelkkää rälläkkää ja hitsaamista. Eihän se käytännössä ollut kun muttereiden vääntelyä, vaan se tuntui aivan lystiltä näin pitkästä aikaa. Ensi töiksi tuotiin viipan alle muutama rengas lisää, jotta sen ei tarvitse enää omilla takarenkailla seistä. Nyt meillä laskujen mukaan onkin auton alle yhteensä 18 rengasta, kyllä 18! Kaikki saabin renkaita, luonnollisesti.
Taka-akseli mollautettiin ulos ja sieltä löytyi kaikenlaista odotettua ja odottamatonta. Iskareiden kiinnityslaatat olivat yllättävänkin hyvät, toisen puolen laattaan joutuu vähän hitsaamaan mutta odotettiin vähän pahempaa. Puslat päätettiin uusia laitaansa ja ne otettiin siihen malliin poiskin. Uudet puslat saatiin hommattua, kun on suhteita raskaaseen teollisuuteen, eihän sieltä aivan sillä nimikkeellä löytynyt, mutta jostakin vehkeestä vietiin varaosa-kytkinkumet ja ne sopivat hienosti tarkoitukseen.
Lisäksi ollaan saatu pohjamaalattua sisäpuolelta paljaita peltejä, käytettiin Hammeritea ja hyvä tuli. Tänään vielä rapattiin taka-akselin tunnelia vanhasta massasta puhtaaksi. Kummallakin on tietenkin rystyset verillä, vaan nytpä se odottelee sekin paikka uutta suojaa.
ps. mitä öljyä niissä takaiskareissa kannattaa käyttää?
#2535 Antti Perkkiö
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Enpä muistanut siinä tohinassa mainita, että moottoripyörien etuhaarukkaöljyä. Niistä kaikista jäykintä mallia, siis paksuinta. En enää muista mistä sain/löysin aikanaan tiedon, oli ilmausohjeetkin täytön jälkeen. Mutta vain muistaa jättää tyhjää tilaa, ei siis piripintaan kuten tiskillä.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
Moi.
Tänään oltiin jälleen tosimielellä liikkeellä. Spade saapui pelipaikalle tyylillä:
Ohjelmassa oli viimeiset heppailut, hionnat ja massauksen aloitus. On tässä keretty maalailemaan tuoreita peltipaikkoja. Maali vaihtui kesken pelin Hammeritestä Rostexiin.
Etuiskarin yläpään kuvottava korjaus korjattiin. Tuota paikkaa pilkkoessani keksin itselleni uuden unelma-ammatin: Autoarkeologi. Mittavien kaivausten päätteeksi löytyi suoraaa ja kovaa peltiä johon toteutin oman näkemykseni asiasta. Pikkusen vielä puklauttaa, mutta ei niin pahasti.
Massaahan kaikki onkin nähneet, mutta laitetaan silti kuva:
Näin sitä mennään.
Tänään oltiin jälleen tosimielellä liikkeellä. Spade saapui pelipaikalle tyylillä:
Ohjelmassa oli viimeiset heppailut, hionnat ja massauksen aloitus. On tässä keretty maalailemaan tuoreita peltipaikkoja. Maali vaihtui kesken pelin Hammeritestä Rostexiin.
Etuiskarin yläpään kuvottava korjaus korjattiin. Tuota paikkaa pilkkoessani keksin itselleni uuden unelma-ammatin: Autoarkeologi. Mittavien kaivausten päätteeksi löytyi suoraaa ja kovaa peltiä johon toteutin oman näkemykseni asiasta. Pikkusen vielä puklauttaa, mutta ei niin pahasti.
Massaahan kaikki onkin nähneet, mutta laitetaan silti kuva:
Näin sitä mennään.