Käynnistys ongelma

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jnousia
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 12:27

Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jnousia »

Tästä on ollut ennenkin keskustelua mutten löytänyt...


Eli moottori ei starttaa vasta kuin virta-avain palautuu käynnistysasennosta takaisin (jos käynnistyy). Johtuiko tämä yleensä siitä, että startti vie niin paljon virtaa ettei puolalle riitä virta? Miten tämän saa testattua?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

jnousia kirjoitti:Eli moottori ei starttaa vasta kuin virta-avain palautuu käynnistysasennosta takaisin (jos käynnistyy).
Eli starttaa=pyörittää kyllä aina kun avaimesta kääntää, mutta ei käynnisty. Toisinaan kuitenkin käynnistyy sillä hetkellä kun avaimen päästää takaisin ajoasentoon.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 57#p646057
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja peltla »

Mittaa, tuleeko puolalle sähköä, kun avain on starttiasennossa.
jnousia
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 12:27

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jnousia »

Kiitos jus tota just etin. Ja juuri noin tapahtuu. Startti pyörii joka kertaa ja lähtee käyntii jos lähtee kun avaimen päästä takaisin ajoasentoonl
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja kabu »

Kannattaa tosiaan ihan ensimmäiseksi mitata että puolalle varmasti tulee sähköä silloin kun virtalukko on starttiasennossa. Lukko, tai sen pohja, saattaa nimittäin olla hajalla niin että puolalle tulee virtaa normaalissa "virta päällä"-asennossa mutta ei starttiasennossa.

Vasta kun tuo on varmistettu niin kannattaa alkaa selvittelemään noita jännitteen tippumisia sun muita. Enpäs enää muistakaan oliko V4:ssä puolalla joku etuvastus, jos on niin siinäkin systeemissä voi olla vikaa joka antaa virtaa normaaliasennossa mutta ei starttiasennossa.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

tere kannatta lähteä liikkeelle starttimooottorin ottamasta virran määrästä oireiden perusteella.
oletko kokeillut lähteekö heti käyntiin kun pikkusen mäessä otat ns mäkilähdön?

saattaa luonnollisesti olla myös v-lukon pohjasssa tutkimisen aihetta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
jnousia
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 12:27

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jnousia »

En ole koittanut mäkilähtöä. Käynnistyy kun vähän näytää virta-avainta käynnistyasennossa. Jos starttailee kauemmin niin ei lähde.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

kokeile ja kommentoi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin