Elikkäs Kuuppa heräsi eloon ja tuntuu toimivan aivan älyttömän hyvin. Muutamia asioita pitäisi kuitenkin saada vielä järjestykseen ennen kuin autoa malttaa konttorille viedä.
Ensinnäkin, ilmeisestikin moottorinlämpötilan anturilta mittaristoon tietoa vievä johto oli irti -> mittari ei elänyt lainkaan. Laitoin johdon kiinni jäähdyttimen paisuntasäiliön alapuolella olevaan "sähkökeskukseen" -> mittarin neula sinkosi toiseen ääripäähän eli ylikuumaan. Auto oli kylmä eikä edes käynnissä. Viallinen anturi vai mikä vikana?
Ohessa "havainnollistavia" kännykkäkamerakuvia...
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
Ja toinen asia: akun kiinnitys.
Se ei ole kiinni mitenkään. Auton katsastushistoriaa kun katselee niin viimeisen 12 vuoden ajalta joka kerta asiasta on huomautettu. Millainen kiinnityksen pitäisi olla, ja onko se helppo hankkia / tehdä?
Aleksi kiittää syyhyävin sormin jo etukäteen, aletaan olla pelottavan lähellä tositoimia...
Lämpömittarin virta ja akun kiinnikkeet
Lämpömittarin virta ja akun kiinnikkeet
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: Lämpömittarin virta ja akun kiinnikkeet
Sähkökeskukseen? Et kai vaan kuvissa näkyvää tarkoita valonpesurin moottoria, jossa on neljä liitintä? Moottorinlämpöanturin piuha kuuluu mennä termostaattikotelossa olevaan anturiin. Pikkasen hankala paikassa se on mutta kyllä sen johdon sinne näppäräsorminen pujottaa. Valonpesurin johtojen järjestys on muuten helppo muistaa, kun osaa kotimaan puoluepolitiikkaa: RKP (ruskea, keltainen ja punainen) ylhäältä alas, ja sitten se neljäs eli musta vielä kiinni.
Akku on kiinni kulmaraudalla, josta tulee kulmista pitkät pinnat läpi, joissa on koukut alapäässä ja kierteet yläpäässä. Edelliset tulee kiinni akun aluslevyn laidoissa oleviin pitkulaisiin reikiin ja jälkimmäisiin voi sitten viritellä vaikkapa siipimutterit.
Akku on kiinni kulmaraudalla, josta tulee kulmista pitkät pinnat läpi, joissa on koukut alapäässä ja kierteet yläpäässä. Edelliset tulee kiinni akun aluslevyn laidoissa oleviin pitkulaisiin reikiin ja jälkimmäisiin voi sitten viritellä vaikkapa siipimutterit.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Lämpömittarin virta ja akun kiinnikkeet
Nopein ja helppo tapa kiinnittää akku on hankkia räikkäliina. Katsastusmies hyväksyy tämän kiinnitystavan ja on käytössäkin kätevä.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
Re: Lämpömittarin virta ja akun kiinnikkeet
Jos haluut orggis akun kiinnitysraudan niin täältä löytyy.