kierroslukumittarin asennus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja normaali »

Hankin kuuppaan tarvikemallisen kierroslukumittarin, mutta asennuksen jälkeen tuli tenkkapoo - mittari ei värähdäkkään! Mittari on Auto Gauge merkkinen (myydään ainakin Osaset-liikkeissä).

Johdotus tapahtuu ainakin ohjeen mukaan vetämällä 1. piuha puolan miinusnapaan, 2. piuha maahan ja 3. virtalähteeseen joka kytkeytyy avaimesta. Lisäksi mittarissa on kaksi piuhaa mittarivalolle. Vedin mittarille omat uudet piuhansa moottoritilasta ja ainakin virtaa tulee, mutta mitään ei tapahdu. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, onko vika omassa avuttomuudestani vai pitääkö käydä paikallisessa Osaset-liikkessä esittelemässä Saabbini uusi sisävalo (sillä muuta iloa siitä ei olekkaan)?

Helppiä!
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kuuluuko ton tulla tosiaan miinus puolelle?? Arvailua vain.
VW transporter 2.5tdi vm.99
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

kuuluu tulla miinukseen ihan varmasti!! puolan + on sama kuin sytytysvirta eli aivaimen takana oleva +. mittaris on sitte paskana jos olet sen ihan oikein kytkeny,mulla on ihan sama mittari ja hyvin toimii. värit oli johdoissa muistaakseni vihreä puolalle musta miinukseen ja punanen yllättäen plussaan.
Vastaa Viestiin