V4 viritys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

nalleolut kirjoitti:
Pe Elo 11, 2023 19:51
2kpl adapteri versioita lojuu hyllyssä
Mun adapteri ( https://www.lynxauto.com.au/weber-idf-weber-dgv-1.html ) on paksuudeltaan 25 mm ja siihen lisäksi jarrutehostimen välilaippa (paksuus 10 mm). Kuinka korkeita nämä sun adapterit on ja onko kotitekoisia ?

EDIT: onko nalleolut niiden mittoja edes olemassa ? :mrgreen:
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Tenhopi
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Elo 31, 2021 20:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tenhopi »

Minkäs painoisia vauhtipyöriä olette viri koneissa käytetty? Omassa olis dgv+simons ja tulossa nokka ja kansien kunnostus. Vakio vissiin 7.3kg ja kisapeleissä jotain 5kg luokkaa. Onkohan 6kg hyvä katukäyttöön että pysyy arki ajettavuus?
2004 Saab 9-5 Aero farkku
1976 Saab 96 v4 ”pikku myy”
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7495
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja mestari »

Muistaakseni on hyllyssä ihan svarvattua sekä vauhdin maailman sivuilta tuttua jyrsittyä vp
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 455
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

Tenhopi kirjoitti:
To Touko 02, 2024 18:49
Minkäs painoisia vauhtipyöriä olette viri koneissa käytetty? Omassa olis dgv+simons ja tulossa nokka ja kansien kunnostus. Vakio vissiin 7.3kg ja kisapeleissä jotain 5kg luokkaa. Onkohan 6kg hyvä katukäyttöön että pysyy arki ajettavuus?
Omassa autossa 6 kiloinen toimi moitteetta 7.2 nokan kanssa. Ehkä jonkin verran haasteellisempaa saada tyhjäkäynti tasaiseksi, mutta esim. liikkeellelähdössä en huomannut ongelmia/eroa 7.2 nokka + 6kg vauhtipyörä vs. vakionokka ja vauhtipyörä.
96 V4i -73
Vastaa Viestiin