V4 viritys
Re: V4 viritys
Vakiopahveissa, ainakin vastaan tulleissa, on 93 mm reiät. Jos isompaa tarvii, niin 2,8l Kölniläisen V6:n pahveista saa askarreltua: Toisesta päästä liiat poistaen ja pari vesireikää lisäten. Vakiopahvit käy sapluunasta leikkelyhommissa.
Lisätääns vielä: vaatihan kutosen pahvit vähän muutakin leikkaa-liimaa hommia, kun kummankin koneen tiivisteissä sisä- eli imukannen puoleisten reunimmaisten kannenpulttien ympärillä olevat ulokkeet on tiivisteiden päädyissä.
Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu? Mutta V4:n pahvia mallina käyttämällä idea selvinnee.
Lisätääns vielä: vaatihan kutosen pahvit vähän muutakin leikkaa-liimaa hommia, kun kummankin koneen tiivisteissä sisä- eli imukannen puoleisten reunimmaisten kannenpulttien ympärillä olevat ulokkeet on tiivisteiden päädyissä.
Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu? Mutta V4:n pahvia mallina käyttämällä idea selvinnee.
Viimeksi muokannut Mikko_H, Ti Joulu 12, 2017 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: V4 viritys
Jep, juuri totesin saman kun mittailin uudesta jo hommatusta tiivistesarjasta pytyn reikiä. Poraus näyttää olevan tönärillä mitattuna 93,5 eli vähän jää pieneksi että kunnolla väliin puristuisi. Tosin näyttäis noi vanhatkin olleen samanlaiset ja hyvin siellä ovat menestyneet.
Re: V4 viritys
Kysytäänpäs onko kokemusta prätkän kaasareista V4:ssa? Jos 1 kaasari syöttäis 2:ta pyttyä niin riittäiskö joku 32-34mm. Vai saako lainkaan toimiin jos jakaa kahdelle pytylle? Entäs toi alipaine linja jarrutehostimelle? Voiko noi imukanavat yhdistää että saa imut tehostimelle?
Minkäslaisella täytelangalla pystyis hitsaan vakio imusarjaa kun tarvis tehdä uudet imuputket, vai pystyykö ollenkaan.
Minkäslaisella täytelangalla pystyis hitsaan vakio imusarjaa kun tarvis tehdä uudet imuputket, vai pystyykö ollenkaan.
Re: V4 viritys
Joko joku on kuparitiivisteiden hintoja kysellyt?
Re: V4 viritys
Alkaa taas olla se aika että pitää alkaa saada Kuuppaan lisää potkua. 1,7 kampura, Gt5b1 nokka, Jakajaksi tulee 123ignition, poraukseksi 91,8, kaasariksi 36DCD. Vanhoilla kansilla puristuksiksi tulee n. 11,5:1. Ei mahda vakiokansipahvi enää noilla puristuksilla kestää. Laitoinkin tonne tiivistepuljuun jo hintakyselyä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: V4 viritys
Kyllä se pahvi siellä pysyy. Itellä jäi mittaamatta puristussuhde. Puristus paineita on joka pytyssä yli 15,5. Kansi on kestänyt ihan hyvin. 5000 km oon ajanut. Pitää ajaa v poverilla muuten nakuttavaa...oli aika hakeminen tuon syntynyt kanssa ettei kilisee.Juha K kirjoitti:Alkaa taas olla se aika että pitää alkaa saada Kuuppaan lisää potkua. 1,7 kampura, Gt5b1 nokka, Jakajaksi tulee 123ignition, poraukseksi 91,8, kaasariksi 36DCD. Vanhoilla kansilla puristuksiksi tulee n. 11,5:1. Ei mahda vakiokansipahvi enää noilla puristuksilla kestää. Laitoinkin tonne tiivistepuljuun jo hintakyselyä.
Pitäs penkittää kone uusiksi nyt. Nollasta sataan meni syksyllä 8.1 ku kellotin. Tehot on siellä 110 ja 120 välimaastossa varmaan.
Vedin kannen pultit vielä 10 minsan yli normi ohjeen.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: V4 viritys
Pahveille tulee hintaa n. 100€ kpl. Eivät oo ennen tehny V4:n tiivisteitä. Liekkö hinta muuttus jos niillä ei tarttis piirtää kuvia ku tuolla on jotku kuvat, http://www.saabv4.com/index.php/engine-gaskets/heads/ pitäs tosin ensin tarkastaa nuo kuvat.
Vaan taidan koittaa ensin vakio pahveilla, mutta valmistelen, lohkon ja kannet jo kuparitiivisteille.
Vaan taidan koittaa ensin vakio pahveilla, mutta valmistelen, lohkon ja kannet jo kuparitiivisteille.
Re: V4 viritys
Jos kestävyys arveluttaa, niin XP-racingilta saa tilattua messinkipahveja. Lisämausteena nuo ovat 0,5-1 milliä matalammat kuin vakiopahvit, eli puristukset nousee entisestään.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: V4 viritys
Pahveista vielä - ehta Victor Reinz pitäisi kestää kovemmassakin katukäytössä.
Re: V4 viritys
Laitoin yläpäässä tiivistesarjan tilaukseen. Toimitusaika 5viikkoatn kirjoitti:Pahveista vielä - ehta Victor Reinz pitäisi kestää kovemmassakin katukäytössä.
Re: V4 viritys
Itellä on tuossa kuupassa 1.7 L kone ja se on porattu 1.8 L:ksi. Mitähän tuollasessa kuulus sylintereiden puristuspaineiden olla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: V4 viritys
Tuolta ristisarjaa niin ei imupuoli ahdista.
http://www.alundamotor.com/forgasaretil ... sinsug-v4k
http://www.alundamotor.com/forgasaretil ... sinsug-v4k
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: V4 viritys
riippuu kansista kaikki yli 10 kehää on kotiappäin itellä oli aikoinaan 43tkm ajetussa vakiokuupassa puristukset 14 kiloa kilisti liikaa piti ottaa kannet veke ja poistaa karstaabaasenar kirjoitti:Itellä on tuossa kuupassa 1.7 L kone ja se on porattu 1.8 L:ksi. Mitähän tuollasessa kuulus sylintereiden puristuspaineiden olla?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: V4 viritys
Itellä oli venttiilivikaisessa 1mm ylikokomännällä ja vakio kansilla varustetussa koneessa kolmessa pytyssä 12 tienoilla ja yhdessä 0. Pako venttiili oli painunu 1cm verran kanteen ja palanut melkeen halki. Muutki pakoventtiilit oli n 5mm painuneet vaan pitivät vielä kohtuu hyvin. Oli vähemmän pirrattavaa isovenakansiin