V4 viritys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha K »

KeijoAnnikki kirjoitti:
Juha K kirjoitti:Ruotsista löytyy tällaista stroukki sarjaa. Hintaa ei tosin mainita. Myös tako pattipää mäntä näyttää olevan.
http://tgmotor.com/?page_id=197
Hyvältä näyttää...pattipäämännät ja uuden tyylin (tietysti mainospuhetta) rallinokka-akseli... :D
Kokonaisella stroukki moottorilla on tuolla hintaa 48000sek +vero. isku 72mm ja poraus 93mm = 1955cc. Tarvivat täydellisen 1,7 mosan aihioksi.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Juha K kirjoitti:Itellä oli venttiilivikaisessa 1mm ylikokomännällä ja vakio kansilla varustetussa koneessa kolmessa pytyssä 12 tienoilla ja yhdessä 0. Pako venttiili oli painunu 1cm verran kanteen ja palanut melkeen halki. Muutki pakoventtiilit oli n 5mm painuneet vaan pitivät vielä kohtuu hyvin. Oli vähemmän pirrattavaa isovenakansiin :lol:
Omasta sain mitattuu yhestä 9.5 ja muista 10.5 muisttaaksein...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha K »

91.8mm ohc männillä ja vakio kansillahan jo pelkkä puristussuhde on yli 10,5, mutta riippuu tietty mitä mäntiä ja kansipahveja on käytetty.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

baasenar kirjoitti:Omasta sain mitattuu yhestä 9.5 ja muista 10.5 muisttaaksein...
Viimeks kun tätä käynnistin, niin huomasin, että kaasutinhan tässä vuotaa, eli laskee alleen, vai pitäskö sanoa että "tulvii"... Käynti on ihan niinku ois ryypyn hirttäny päälle, vaikka päällisin puolin näyttää, että ryyppyvipu on pois asennossa. Vakio 2-kurkkunen Solex on kyseessä. Ne, jotka näihen kanssa on pelannu, osaa varmaanki jo sanoa, että mistä on kyse. Kuulisin tai lukisin mielelläni tarinaa... :)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

kohokammion neulaventtiili jumissa tai kohossa reikä
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

korpijaakko kirjoitti:kohokammion neulaventtiili jumissa tai kohossa reikä
Thanks. Otan auki...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Herätellään vanhaa aihetta uudella V4 harrasteella. Katukäyttöön tulossa piristetty V4 kone. Vakio 1.5 tai 1.7 kellari omilla männillä. Superin imusarja ja 32/36 Weber syöttämään tavaraa. Kansille perus kotiviri ja sporttiputket. Kysymykseni lähinnä koskee tuota ulkopuolisen toimittajan palveluksia. Eli vauhtiksen kevennys ja nokka-akselin hionta. Tuollaisessa katukoneessa varmaan varsinkin pienemmällä kellarilla saa olla vauhtipyörä siellä 5,5 kg paikkeilla? Mutta kuinkas tuo nokkakeppi. Arvuuttelen 7,2 ja 7,6 nokan välillä. Onko suurta merkitystä katukoneessa ja onko tuo 7,6 jo liian kireä sellaisessa käytössä? Kiitos asiallisista vinkeistä.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

7.6 toimii ihan hyvin. vähänhän se hörpöttää ja kaasua pitää laittaa vähän enempi. 7.2 on ihan ok, mutta 7.6 antaa enempi tehoa. Makuasioita katukäyttöön.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

korpijaakko kirjoitti:
Ke Elo 14, 2019 08:28
7.6 toimii ihan hyvin. vähänhän se hörpöttää ja kaasua pitää laittaa vähän enempi. 7.2 on ihan ok, mutta 7.6 antaa enempi tehoa. Makuasioita katukäyttöön.
Kai se saa vähän ränttätänttää käydä, kun kerta V-moottori on. Mennään sillä 7.6:lla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuka nokkakeppejä hioo?

kuka kairaa kannet ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

96 V4i -73
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Juu kyllä tuo topic on läpikäyty monta kertaa ja Gt-motorsille soitettu. Saan lähempää vähän edullisemmin. Sielläkin on kokemusta, kun on jokkismiehille vuosikaudet tehnyt nokkia.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7427
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja mestari »

mikä on sun lähempää ja mitä se siellä maksaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

minuakin saattaa kiinnostaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Erikoismoottori Kylmäkoskella. Oli 60€ edullisempi kuin GT.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Vastaa Viestiin