1: mistä löytää vanhan kunnon 96 eli syöksysämpylän oikeeta kumikokoa eli 155 ja 15 in:n vanteella? Siis mahollisimman halvalla ku budjetti on n.8€ kuussa! (eli opiskelija tuki)
2: Ja onko joku saanu 96 takalokasuojan kivi suojia paikalleen ku on ottanu eka pois? ja miten?! sillä korjasin ensin ruostuneen pellin/pellin sirut pois sisält ja sit laitoin mustaa silikoonii sinne ja kuivatin ne. ku kivisuojat makso jotai 63€ kpl uutena ja vain Ruotsista...
Kysely
1. urki jäsenluettelosta paikalliset kuupahtaneet ja soittele! kuurnassa ja sotkamon kylällä on ainakin kuuppamiehiä. jollain voi olla kapeita nurkissa. uusistakin voi heillä olla hintatietoja. saahan noita uusia renkaita vaikka vammalasta, mutta rahti nostaa hintaa.
2. kivisuojien kiinnitysreiät kannattaa öljytä tai vuorata vaseliinilla ennen asennusta. ehkä vähän rasvaa myös kumituttien leveimpään kohtaan, siitähän se ahistaa.
siirtoleuka- eli papukaijapihdeillä hellä mutta määrätietoinen ote kumitutin päästä (lokasuojan sisäpuolelta tietty). vetämällä ja varovasti nitkuttelemalla kumitutti lupsahtaa paikalleen - tai katkeaa.
huomattavaa: joko pihtien leuat tai kumituttien päät kannattaa suojata kerroksella laadukasta ilmastointiteippiä. rasvaamisen kanssa kannattaa olla tarkkana, muuten pihdit lipsuu rasvan takia. jos kumitutit eivät kestä paikalleen vetämistä, isokantaisia popniittejä on helppo maalata mustiksi...
terv. jt
2. kivisuojien kiinnitysreiät kannattaa öljytä tai vuorata vaseliinilla ennen asennusta. ehkä vähän rasvaa myös kumituttien leveimpään kohtaan, siitähän se ahistaa.
siirtoleuka- eli papukaijapihdeillä hellä mutta määrätietoinen ote kumitutin päästä (lokasuojan sisäpuolelta tietty). vetämällä ja varovasti nitkuttelemalla kumitutti lupsahtaa paikalleen - tai katkeaa.
huomattavaa: joko pihtien leuat tai kumituttien päät kannattaa suojata kerroksella laadukasta ilmastointiteippiä. rasvaamisen kanssa kannattaa olla tarkkana, muuten pihdit lipsuu rasvan takia. jos kumitutit eivät kestä paikalleen vetämistä, isokantaisia popniittejä on helppo maalata mustiksi...
terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Kyllä muistelisin kaikkien onnistuneen ilman ongelmia, kun aikoinaan niitä asentelin. mulla on myös uudet svenskihommelit jömmassamikko kirjoitti:Entäpäs, ku jotkut tisut menee sellaseen kapeaan niinsanottuun peltitaitoskoloon(Neliön muotoseen alhaalt ylöspäin katottu) ei sinne siirtoleukaset mene vai meneekö
Ja kiitos nuist vinkeistä!
Käytin silloin silikoonia liukasteena. Mitenkähän oli liukuvoiteen laita
mikko kirjoitti:Entäpäs, ku jotkut tisut menee sellaseen kapeaan niinsanottuun peltitaitoskoloon
tuotapa en muistanut...kokeile ulkopuolelta työntämistä vaikka ruuvarin perällä, tarkalleen kumitutin kohdalta. se ei varmaan ole huono liike yhdistettynä pihdeillä vetämiseenkään. samanaikainen työntöapu voi itse asiassa säästää kumitutin katkeamiselta, kun ei tarvitse niin kovasti puristaa ja vetää.
terv. jt, rst-kivisuojien ystävä
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *