Potilas on hiukan kutiteltu Fordin 1,8l V4 Kaasuttimena on Weberin 32/36.
Kaikki kaasuttimen linjat, jotka vai löysin puhdistin paineilmalla. Löysin sellaisen onton neulankin, jolla saa paineilman ahtaisiinkin koloihin.. Ainoa vaikutus puhdistuksella on se, että tyhjäkäyntisuutinta irrottaessa suutin on märkä. Ennen putsausta ei bensaa tullut koko suuttiimelle. Olen kokeillut tyhjäkäyntisuuttimia välillä 50 - 80, mutta ei mitään vaikutusta.
Ryyppy päällä käy tyhjäkäyntiä, tyhjäkäyntiruuvi melkein pohjassa. Ei varmaankaan ole tyhjäkäyntipiiri edes käytössä. Kun auto käy tyhjää, voi seosruuvia vääntää mielin määrin ja tyhjäkäyntisuuttimen ottaa kokonaan pois eikä käynti muutu.
Imuvuotoa metsästin vuodonilmaisimella, mutta mitään ei löytynyt. Voikohan imusarjan tiiviste vuotaa esimerkiksi ventiilikoppaan päin tms? Koneen yläkerta on ollut juuri auki kansien korjauksen vuoksi.
Onko kanssasaabistien mielestä asia niin yksinkertainen, että kaasutin on rikki? uusiahan Webereitä saa kaupasta, mutta muut vaihtoehdot haluan käydä ensin läpi.
Kiitos mahdollisista vinkeistä jo etukäteen.
DGV 32/36 rikki vai ei
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
DGV 32/36 rikki vai ei
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
mites jos lähestyisi ongelmaa toisesta suunnasta eli seosruuvi kiini ja tyhjäkäyntiruuvia auki mitäs sílloin tekee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
samat oireet. Käy tyhjää ryyppy päällä jos kääntää tyhjäkäynnin lähes täysille. Hiukan kun yrittää pudottaa tyhjäkäyntiä, sammuu kuin avaimesta. Tyhjäkäyntisuuttimen saa vaikka ottaa pois eikä vaikuta.mestari kirjoitti:mites jos lähestyisi ongelmaa toisesta suunnasta eli seosruuvi kiini ja tyhjäkäyntiruuvia auki mitäs sílloin tekee
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
Perinteinen kaasuttimen puhdistusmenetelmä: auto käyntiin, kaasupoljin pohjaan, käsi kaasuttimen imuaukkojen tukkeeksi, käsi pois kun meinaa tukehtua sammuksiin (sama toistetaan muutaman kerran). Alipaine voi imeä roskat pois.
Onhan venttiilivälyksiä riittävästi, ettei jokin venttiili jää hieman auki.
Kun saattaa kansirempan jälkeen välykset pienentyä kun venttiilit hakee paikkaansa.
Onhan venttiilivälyksiä riittävästi, ettei jokin venttiili jää hieman auki.
Kun saattaa kansirempan jälkeen välykset pienentyä kun venttiilit hakee paikkaansa.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
Pitää nuo välykset tarkastaa vielä. Kaikki tulpat ovat kyllä saman värisiä eli polttavat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
Käykö auto kierroksilla hyvin ilman ryyppyläpän käyttöä?
Tuli mieleeni että onhan tankin ja konehuoneen välinen putki auki, ja että toimiihan siirtopumppu oikein.
Toimiihan neulaventtiili oikein, ettei jumi pohjaan ja ryypyn käytöllä alipaine vetää auki?
Omalla kohdallani oli vikana se että tankin sisällä oleva putki oli tukossa, sekä pumpun takaiskuventtiili ei pitänyt kun oli imenyt tankista ruostemuhjua.
Tämän jälkeen viaksi tuli se että venttiilivälykset oli pienentynyt nopeasti konerempan jälkeen, ja kun en ajoissa säätänyt paloi yhteen venttiiliin kolo. Ei käynyt tämän jälkeen tyhjäkäyntiä.
Itsellänikin on nykyään weberi kaasuttimena. Sen näköinen laite että voiko tuollainen edes peruuttamattomasti hajota, ellei sitten läppien akselin läpivienti kulu väljäksi ja ime sitä kautta ilmaa.
Niin joo olihan mun saappaassa sellainenkin vika että äänenvaimentimen sisukset oli tukkinut pakoputken, eikä silloinkaan jaksanut käydä tyhjää. Sinun tapauksessasi putki lienee avarampi eikä tuollainen taida tulla kyseeseen.
Vielä sen verran, että ei se venttiilivuoto välttämättä näy tulpissa, polttaahan se tulppa sen seoksen vaikka osa palaisikin putkessa. Itse havaitsin vuodon liian myöhään kun pakoputken päästä tuli sellaisia nättejä savurenkaita. Ja sellainen supsuttava ääni.
Tällä hetkellä vuotaa jarrutehostin, jarrua kun painaa niin kierrokset nousee jonka jälkeen sammuu. Tuollainenkin vaihtoehto kannattaa ottaa huomioon.
Muu imuvuoto selvinnee suihkimalla jotain palavaa spraytä imusarjan tiivisteen ja kaasuttimen läppäakseleiden ympäristöön, muuttuuko käynti.
Joskus aikoja sitten oli 96:ssa sellainen vika että virranjakajan kannen hiili oli jäänyt pohjaan ja silloinkaan ei jaksanut tyhjää käydä. Uusi jousi ja alkoi pelittään.
ONHAN NOITA VAIHTOEHTOJA
Tuli mieleeni että onhan tankin ja konehuoneen välinen putki auki, ja että toimiihan siirtopumppu oikein.
Toimiihan neulaventtiili oikein, ettei jumi pohjaan ja ryypyn käytöllä alipaine vetää auki?
Omalla kohdallani oli vikana se että tankin sisällä oleva putki oli tukossa, sekä pumpun takaiskuventtiili ei pitänyt kun oli imenyt tankista ruostemuhjua.
Tämän jälkeen viaksi tuli se että venttiilivälykset oli pienentynyt nopeasti konerempan jälkeen, ja kun en ajoissa säätänyt paloi yhteen venttiiliin kolo. Ei käynyt tämän jälkeen tyhjäkäyntiä.
Itsellänikin on nykyään weberi kaasuttimena. Sen näköinen laite että voiko tuollainen edes peruuttamattomasti hajota, ellei sitten läppien akselin läpivienti kulu väljäksi ja ime sitä kautta ilmaa.
Niin joo olihan mun saappaassa sellainenkin vika että äänenvaimentimen sisukset oli tukkinut pakoputken, eikä silloinkaan jaksanut käydä tyhjää. Sinun tapauksessasi putki lienee avarampi eikä tuollainen taida tulla kyseeseen.
Vielä sen verran, että ei se venttiilivuoto välttämättä näy tulpissa, polttaahan se tulppa sen seoksen vaikka osa palaisikin putkessa. Itse havaitsin vuodon liian myöhään kun pakoputken päästä tuli sellaisia nättejä savurenkaita. Ja sellainen supsuttava ääni.
Tällä hetkellä vuotaa jarrutehostin, jarrua kun painaa niin kierrokset nousee jonka jälkeen sammuu. Tuollainenkin vaihtoehto kannattaa ottaa huomioon.
Muu imuvuoto selvinnee suihkimalla jotain palavaa spraytä imusarjan tiivisteen ja kaasuttimen läppäakseleiden ympäristöön, muuttuuko käynti.
Joskus aikoja sitten oli 96:ssa sellainen vika että virranjakajan kannen hiili oli jäänyt pohjaan ja silloinkaan ei jaksanut tyhjää käydä. Uusi jousi ja alkoi pelittään.
ONHAN NOITA VAIHTOEHTOJA

- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: DGV 32/36 rikki vai ei
Pitääpä säätää venttiilit uudelleen varmuuden vuoksi.
Ryyppy päällä ottaa kyllä kierroksia, mutta eihän siinä voimaa kunnolla ole. Hiukan joutuu pumppaamaan että saa ottamaan kierroksia. Kierroksia ottaa kyllä ilman ryyppyäkin.
Bensapumppu on sähköinen ja bensan paineen säädin on. Taidan kokeilla tuon kohon jumitusmahdollisuuden laittamalla bensan paineen säätimen pois pelistä. Luulisi aukeavan sillä. Pitääpä laittaa bensansuodatin juuri ennen kaasaria niin näen pysyykö se täytenä.
Imuvuodon kokeilin ruiskuttelemalla crc:tä imukannen tiivisteen joka puolelle. Akseli ei tnnu väljältä ja jäi kokeilematta voisiko vuotaa sen välistä. Tarkistin jarrutehostimen alipaineletkun takaiskun, mutta jos tehostin vuotaa niin se ei kai auta.
Pakoputket ei ihan heti mene tukkoon. Putket tulee tuplana pakosarjoista taakse asti 1,5 tuumaisina. Eivät ne suorat ole kun ovat alkupäästä käyrät.
Onneksi kesään on vielä aikaa kun auto on n. 300 km päässä.
Kiitti vinkeistä!!!
Ryyppy päällä ottaa kyllä kierroksia, mutta eihän siinä voimaa kunnolla ole. Hiukan joutuu pumppaamaan että saa ottamaan kierroksia. Kierroksia ottaa kyllä ilman ryyppyäkin.
Bensapumppu on sähköinen ja bensan paineen säädin on. Taidan kokeilla tuon kohon jumitusmahdollisuuden laittamalla bensan paineen säätimen pois pelistä. Luulisi aukeavan sillä. Pitääpä laittaa bensansuodatin juuri ennen kaasaria niin näen pysyykö se täytenä.
Imuvuodon kokeilin ruiskuttelemalla crc:tä imukannen tiivisteen joka puolelle. Akseli ei tnnu väljältä ja jäi kokeilematta voisiko vuotaa sen välistä. Tarkistin jarrutehostimen alipaineletkun takaiskun, mutta jos tehostin vuotaa niin se ei kai auta.
Pakoputket ei ihan heti mene tukkoon. Putket tulee tuplana pakosarjoista taakse asti 1,5 tuumaisina. Eivät ne suorat ole kun ovat alkupäästä käyrät.
Onneksi kesään on vielä aikaa kun auto on n. 300 km päässä.
Kiitti vinkeistä!!!
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB