Välitykset

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1791
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Välitykset

Viesti Kirjoittaja mikan »

Minkälaisia välityksiä on ollut sekä 2T että V4 kajakeissa/sonetteissa? Siis pykälät ja perä?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tähän samaan voisin pistää, et onko mahdollista saada kutvoseen pitemmät välitykset?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Perät menee suurinpiirtein seuraavasti (tahtarin loppuaikoina/V4:n tullessa olivat vähän limittäin)
2t: 7x38 (5.43:1)
Sport: 7x36 (5.14:1)
95/96 V4 ym: 8x39 (4.88:1)
Sonett III: 9x42 (4.67:1)
Nelivaihteisten pykälien välitykset menee periaatteessa jaolla tahtari/V4. Tahtarissa on suurimpana erona veenelkkuun lyhyemmät ykkönen ja kakkonen, vai oliskohan parempi sanoa pitempi kolmonen? Numeroarvoja en jaksa kaivaa esiin, eikä niillä merkitystä olekaan. Kisavälitykset on sitten asia erikseen.
Lootan kaikki osat ovat sekoitettavissa, kunhan vaihtaa isompia kokonaisuuksia kerrallaan
Pitemmät välitykset (vajaa 5%) saa siis Sonettista. Ero ei siis ole suuren suuri.
Tilauksessa on ollut jo ties kuinka kauan 9x38 periä Ruåttista, mutta ei siellä taida tulla valmista. Tollaisella saisi jo kierrokset maantieajossa siedettävälle tasolle.
KaKe
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 16:36
Paikkakunta: Tampere

Välitykset

Viesti Kirjoittaja KaKe »

MORO!
Aiheesta on Tomin toimesta ansiokas artikkeli jossain vanhassa saabistissa,en nyt muista numeroa.
#158 KK
Kari Keskinen p.040-5486282
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1791
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja mikan »

KaKe kirjoitti:MORO!
Aiheesta on Tomin toimesta ansiokas artikkeli jossain vanhassa saabistissa,en nyt muista numeroa.
#158 KK
Jaahas, mulla on kyllä lehdet jostain numerosta 10 lähtien, joten pitääpä selailla. Tänään muuten tuli uusin lehti!

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1791
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Entäpä onko 2T-lootat ja V4:n specialit teräskuorisia ja sitten perus veenelkun loota alumiinia?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Tahtareissa oli sekä alumiini- että valurautakuorisia ja veenelkuissa pelkästään alumiinisia. Teräskuoret on sitten kisakamaa.
Tahtarin rautaisetkin ja ekojen nelkkujen kuoret oli sileitä ulkopinnoiltaan, mutta noissa teräskuorissa on samanlaiset vahvistusrivoitukset kuin myöhemmissä alumiinisissakin.
Vastaa Viestiin