2-T MIEHET

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
KaKe
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 16:36
Paikkakunta: Tampere

2-T MIEHET

Viesti Kirjoittaja KaKe »

Hu-huu,onko foorumilla 2-t harrastajia ollenkaan,onko foorumit toiset vai onko pöly laskeutunut kaiken ylle?
#158
Kari Keskinen p.040-5486282
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Kyllä on. Meillä on vain tosin kaksimukinen :wink: entisöinnin alla, mutta kiinnostus olisi suuri myös kolmimukisiin. Ai niin onhan meillä yksi kolmimukinen, mutta siinä ei ole konetta ja muutenkin se on aika raato.

#1779 ja #1881
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja peltla »

Toinenkin löytyy.
Kesäajossa 96-64
Luonnonystävä
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

HEP HEP!!! Täällä myös, tosiin vain 50 %, puoliksi ostettiin velipojan kanssa viitisen vuotta sitten. Ostotilanne perinteinen, "käydään vaan katsomassa...". Vuosi 64 ja alkuperäiskunnossa, katsastettu ja kaikinpuolin ok. Kun olisi paikka entisöintiin... Väri legendaarisen punainen :D

Onkos kellään ylimääräisiä lokasuojia lasikuituisten tilalle, siis tuohon lyhytnokkaan? Lasikuituiset ei kai mene museoinnista läpi? Kokemuksia?
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Eikö muka mee läpi jos on samanlaiset? koputteleeks ne neki läpi??
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 991
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Tais KaKe olla jotain osia vailla?
Kolmen suora on (63-64-65) ja aivan oikein: pölyä on päässyt kertymään.
Autojen kunto on: kohtalainen projekti, hyvä projekti ja pitkänokka pääsee kohta Kuusakoskelle ikuiseen lepoon, kunhan vielä muutaman käyttökelpoisen osan saan raksittua siitä irti.
Luonnonystävä
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

Eikös auton pidä olla alkuperäiskunnossa, lasikuituloksut siihen on vaihdettu joskus 70- luvulla kai. Olen elänyt kokoajan siinä uskossa, että on haalittava peltiset alkuperäiset ennen museointia.
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Ajankohtainen kysymys tuo 2-t:sten pölyttyminen.

Hain Ruotsista kolme viikkoa sitten '64:sen ml. iso Hiacen täydeltä lyhytnokka osaa. Katsastuksessa oe jarru ei toiminut joten uusintakatsastukseen ens viikolla. Ja tässä helpotusta osien hankinnassa: http://www.saabklubben.com löysin helpolla korjaussarjat niin etu jarru sylintereihin kuin kuin pääsylinterille ja muutenkin 2-t kanta on niin paljon laajempi että apu näyttää olevan saatavissa ongelmaan kuin ongelmaan.

Korjaamo ja varaosa käsikirja löytyi sekä hard copyna että rompulla - kohtuuhintaan.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Täältä löytyy.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Vajaatahtinen -64, keskiyönsininen seisoo yksiössään alkuperäisellä Saab-myymälän kangasmatolla seisontavakuutuksessa valmiina liikenteeseen.
Edelleen on jonkinverran varaosia, yksi vasen lujitekuituinen takalokasuojakin, puskurin palasia, kaksi moottia, vetonivelen osia, maskeja, jäähdyttimiä, nosturi ilman räikkää jne.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Elias puhuu asiaa lyhytnokkien kauneudesta, eikä se ole suinkaan katsojan silmissä vaan objektiivinen ja vastaansanomaton totuus!!!!

Pentti kosketti asiaa, jota mielelläni kehittäisin vähän lisää. Lyhytnokkien rekisterissä olevat määrät on tiedossamme; nice-to-know, mutta pitäiskö omistajat ja heidän yhteystiedot listata kun meitä on niin harvassa?

Siitä seuraa, että kaikki hallussamme ja ehkä kaupan olevat varaosat olisi hyvä nekin luetteloida jolloin voisimme varmistaa, että autot pysyvät liikenteessä. Meinaan multa tuli otsaan kylmä hiki kun sain kuulla, ettei etu- ja pääsylinterin korjaussarjoja enään löydy millään valuutalla.......
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei vaan!
Täältä Saarijärveltäkin löytyy -64 2t lyhytnokkainen! Auto odottelee työn alkamista. Aihio on mielestäni oikein hyvä. Puutoslistalla on oikeanlaisia vanteita ja kaksi sivulistaa?
Ennen työn alkua tulee tammikuussa saatella museorekisteriin -79 V4 Super. Se onkin ollut valmiina jo alkusyksystä alkaen, mutta katasastsua voidaan tehdä vasta uuden vuoden alkaessa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Hieman lisäystä: vaihteistoja on sekä 3- että 4-lovisia, tuulilasi, ratteja vaihdevipuineen, lampunlaseja, lämmityslaite, hieman sisustuksen osia ja vanteitakin jne. Inventaarilistaa minulla ei ole, kaiken hassumpia osia toimitin Petri Tyrkölle, jolla lienee niin autoja kuin osiakin vinot pinot.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Vastaa Viestiin