Kun hakusanoilla "imu", "ryyppy" tai "rikastin" ei löytynyt sopivaa topiccia, avaan sitten oman.
Jos haluaa muuttaa veenelkun automaatista käsikäyttöiselle ryypylle, niin mitä pitää ottaa pois/vaihtaa? Ilmeisesti ainakin FoMoCo pitää olla mallia käsikäyttöinen, sille se vaijeri ja virittää vielä vaijerille kabiiniin sopiva korvake Sonettin ollessa kyseessä? Pitääkö vesiletkuja tulpata tai tehdä ohituksia? Kaasuvivustoihin ei vissiin tule muutoksia?
Ryyppy automaatista käsikäyttöiseksi
Ryyppy automaatista käsikäyttöiseksi
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ryyppy automaatista käsikäyttöiseksi
Automaattiryyppyä "ohjaa" kaasuttimen kyljessä olevassa kotelossa kiertävä jäähdytysvesi, eli sen kohdalta täytyy letku joko vaihtaa tai korvata kotelo putken pätkällä.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Ryyppy automaatista käsikäyttöiseksi
Moi.
Työ sisältää pääasiallisesti automaatiryypyn poiston + uuden säätömekanismin, siis läpän akselin ja sen liikuttamiseen tarvittavan vivuston asentamisen + vesiletkujen kytkeminen toisiinsa + vaijerin vedon kabiiniin. Lisäksi vaaditaan erinäistä vastakappaleiden ja kiinnityspintojen muokkailua (viilaa ja rautasahaa hyödyntäen).
Minulla sattuu olemaan alkuperäinen aikoinaan marmoritiskin yli hankittu muunnossarja, jossa kaikki tarvittavat vermeet. Paketin osat ovat käytännössä samat kuin valmiiksi käsikäyttöisissä kaasareissa. Näin ollen ne voi ryövätä mistä tahansa käsikäyttöisestä kaasarista (esim. vm. -76).
Muunnossarjan paketissa on mukana kuvitetut asennusohjeet (ruotsin- ja englanninkieliset). Voin ottaa niistä pdf-kopion, jos tarvitset. En saa niitä tähän liitteeksi, mutta s-postilla onnistuu.
Martti
Työ sisältää pääasiallisesti automaatiryypyn poiston + uuden säätömekanismin, siis läpän akselin ja sen liikuttamiseen tarvittavan vivuston asentamisen + vesiletkujen kytkeminen toisiinsa + vaijerin vedon kabiiniin. Lisäksi vaaditaan erinäistä vastakappaleiden ja kiinnityspintojen muokkailua (viilaa ja rautasahaa hyödyntäen).
Minulla sattuu olemaan alkuperäinen aikoinaan marmoritiskin yli hankittu muunnossarja, jossa kaikki tarvittavat vermeet. Paketin osat ovat käytännössä samat kuin valmiiksi käsikäyttöisissä kaasareissa. Näin ollen ne voi ryövätä mistä tahansa käsikäyttöisestä kaasarista (esim. vm. -76).
Muunnossarjan paketissa on mukana kuvitetut asennusohjeet (ruotsin- ja englanninkieliset). Voin ottaa niistä pdf-kopion, jos tarvitset. En saa niitä tähän liitteeksi, mutta s-postilla onnistuu.
Martti
_________________
96-69,90-86
96-69,90-86
Re: Ryyppy automaatista käsikäyttöiseksi
Martti, laitan privana sähköpostiosoitteen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621