jarrurasvan muistelisisin olevan silikoonipohjaista, se ei sisällä monia ainesosia kuten mineraalipojainen ja senkylmänkesto on parempi.
Vaseliinit ovat mineraalipohjaisia. mineraalirasva ei ole tasalaatuista, vaan sisältää useita jakeita eli fraktioita, joita monet kumilaadut eivät pehmenemättä kestä varsinkaan jatkuvassa upporasituksessa. Pintapaineita nivelissä yms paremmin kestävä molybdeenisulfidia sisältävän rasvan perusaine lienee mineraavirasva lisänä siinä on molybdeenisulfidia, josta rasva saamustan värinsä. esim OG 900 oikea sisänivel kun on kuumassa pakoputken päällä, niin ohuet rasvan jakeet haihtuvat ajan mittaan ja rasva kuivuu/ ei tee tehtäväänsä, siksi oikea sisempi malja kuluu nopeammin.
Liuottimet ovat sitten vielä oma lukunsa. voimakkaaseen liuottimeen tuppaavat lähes kaikki kumimaiset tiivarit ja palkeet pehmenemään, mitä voimakkaampi liuotin/ mitä pidempi vaikutus, niin sitä pahemmin.
aika tehokasta liuotinta on ollut, jos palkeet ovat turvonneet
esim kertakäyttökäsine laskee asetoonin lävitseen ihan sekunneissa.
----
yleensä olen pelkästään painepesurilla pessyt (vaaralinjalla olevat sähköosat suojattuna esim muovipussi kierretty). kun moskanmäärä on painepesurilla saatu pieneksi, niin tarvittaessa valopetroolia ( petruska on halpaa ja ei järin raju liuotin, ja siitä hyvä ettei haihdu hetsilteen = vähemmän palonarkakin, siinä on hyvä liottaakin jotain jumittuneita palikoita ). Petrooia olen joskus olen rikkakasviruiskulla tms pistänyt loppujen mäskien liuotukseen ja sitten taas painepesurilla puhdasta hoitoa.
Ylipäätään en näe yletöntä kuuraamista tarpeelliseksi, haittoja siitä voi helposti tulla, kun sähkölaitteet kastuu tms..
Mottialueen pohjan kun sutasee katsarille pelkällä vedellä , niin siinä tarkeimmät
