96 ja huonot (hyvät) iskarit
96 ja huonot (hyvät) iskarit
Kävin katsastamassa papan 96:n tuossa syksyllä ja olen aina pitänyt sen iskareita huonoina. Eli "syöksysämpylä" on ollut hirveä ajettava. Autolla on ajettu 140tkm ja omistajia on ollut vain isoisä, jonka mukaan iskareita ei ole vielä ikinä vaihdettu.
Katsastuksessa mittarit näyttivät kuitenkin hyviä ja tasaisia arvoja. Tähän olen tottunut mersuja katsastaessa, mutta onko saabienkin alusta "huijaava", eli iskarit voivat olla täysin loppu tai jopa hajalla ja mittarit silti näyttää hyviä arvoja.
Jos ja kun tuo sämpylä joskus pääsee meidän talliin ja harrasteauton olomuotoon, kannattaneeko iskarit vaihtaa nykyaikaisempiin vai pitääkö "löysää" alustaa yrittää korjata muulla lailla.
Katsastuksessa mittarit näyttivät kuitenkin hyviä ja tasaisia arvoja. Tähän olen tottunut mersuja katsastaessa, mutta onko saabienkin alusta "huijaava", eli iskarit voivat olla täysin loppu tai jopa hajalla ja mittarit silti näyttää hyviä arvoja.
Jos ja kun tuo sämpylä joskus pääsee meidän talliin ja harrasteauton olomuotoon, kannattaneeko iskarit vaihtaa nykyaikaisempiin vai pitääkö "löysää" alustaa yrittää korjata muulla lailla.
-käyttäautona on mersu
-harrasteautona on isompi mersu
Jos saappi pitäisi ottaa se olisi 96 tai 99, ehkä "aito" 900 hätätapauksessa.
Meillä oli joskus 96:n ja isoisällä tälläkin hetkellä. Suvussa on muitakin saappeja.
-harrasteautona on isompi mersu
Jos saappi pitäisi ottaa se olisi 96 tai 99, ehkä "aito" 900 hätätapauksessa.
Meillä oli joskus 96:n ja isoisällä tälläkin hetkellä. Suvussa on muitakin saappeja.
Tollasen alkuperäis oppaan mukaan täydellä kuormalla edessä 52%, mutta empä minä noita usko ennekuin pääsen itse ajamaan.jannek kirjoitti:Mikäs on muuten kuupan painojakauma?himmee kirjoitti:Kuuppaan kaasut eteen ja öljyt taakse ...nuissa tahtoo olla niin kevyt tuo perä.
Mulla on kuupassa uudet jouset ja iskarit alla ja yllättävän hyvä se on ajaa, ja erityisesti mukava!
Tuntuu todellisuudessa olevan keula huomattavasti raskaampi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Nostetaan vanhaa aihetta. Millaiset Bilsteinin iskarit sulla on takana? Mitäs muita kaasuiskareita olette kuupissa takana käyttäneet. Hämeenlinnassa ei löydy kuin Gabrielin kaasuiskareita taakse.eltzi kirjoitti:mulla taas on "aika" jäykät jouset,ei juurikaan jousta ku keulasta painelee ja perässä sama homma. 99 lyhennetyt edessä omat etu lyhennettynä takana ja bilsteinin iskarit,vähän katsastusta jännäsin mutta hyvin kelpas. on meinaa mukavan vakaa ajaa.
#2277
Nokkapainoisuudestaan huolimatta ysikuuppa on aika kevyt auto ja etuheilahduksenvaimentimet ovat aika tanakat, ja siksi ylensä kestävät pitkään. Vaimentimien sisäinen laatu kai ratkaisee kuinka monta vaimennusliikettä ne kestävät ennenkuin alkavat vuotaa.
Monta kuuppaa purkaneena olen havainnut, että hyvin vanhoihin autoihin mielellään pannaan uusia vaimentimia ikäänkuin se olisi jotenkin tärkeää.
Monta kuuppaa purkaneena olen havainnut, että hyvin vanhoihin autoihin mielellään pannaan uusia vaimentimia ikäänkuin se olisi jotenkin tärkeää.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Entä onko kukaan ostatut motonetista 96 takajousia.. näyttäis vaan valikoimassa olevan 95 jouset, mut mainintaa olis että ne olis kuuppaan "vahvistetut" jouset. Mahtaako olla liian jäykät? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
Eikös 95:ssä ole takana sammakkoiskarit?f.pentti88 kirjoitti:Entä onko kukaan ostatut motonetista 96 takajousia.. näyttäis vaan valikoimassa olevan 95 jouset, mut mainintaa olis että ne olis kuuppaan "vahvistetut" jouset. Mahtaako olla liian jäykät?
Edit: Ai, jousistahan nyt puhuttiin. Pitäisi lukea tarkemmin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Viimeksi muokannut MindW, Pe Touko 05, 2006 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
kyllä jouset ovat kaiketi samat, 95 taitaa sitten vain olla jäykemmät?? Meni ehkä vähän ulos aiheesta kun jousista aloin kirjottelemaan
. Mutta kun uudet takajouset pitäis ostaa...
![Kuva](http://img516.imageshack.us/img516/2813/takaakseli5yd.jpg)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Kuva](http://img516.imageshack.us/img516/2813/takaakseli5yd.jpg)
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
Re: 96 ja huonot (hyvät) iskarit
Itsellä -73:sesta tuli joka nurkasta öljyt ulos ja mittarit näytti iskareiden olevan erinomaisessa kunnossa.Eikä kyllä ole hirveä ajaa,pitää jotain muuta olla vialla jos mersun jälkeen kuuppa on hirveä ajaaJokko P kirjoitti:
Katsastuksessa mittarit näyttivät kuitenkin hyviä ja tasaisia arvoja. Tähän olen tottunut mersuja katsastaessa, mutta onko saabienkin alusta "huijaava", eli iskarit voivat olla täysin loppu tai jopa hajalla ja mittarit silti näyttää hyviä arvoja.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toisessa pelissä on jäykkä alusta,on napakka muttei läheskään niin mukava kuin tuo -73.
-73:seen kun vaihdoin etupään nivelet ja pisti renkaisiin 2,5 paineet niin tuli erinomainen ajettava noilla risoilla iskareilla.Ei tietoa paljon iskareilla ajettu koko autolla on yli 400 000 km
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
NESTEISKARI SAAB V4 96/95
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
93-96 56--80 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44-3033 22.54 ???
95/96 60--80 eteen Sachs. . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-3029 29.90 ???
96 V4 60--80 taakse (ei 95). . . . . . . . . . . . . . . . 44-3034 24.22 ???
KAASUISKARI SAAB V4 96/95
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
93-96 56--80 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3083 28.26 ???
96 V4 60--80 taakse (ei 95). . . . . . . . . . . . . . . . 34-3084 39.90 ???
Olisikos näistä joku yhdistelmä hyvä?
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
93-96 56--80 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44-3033 22.54 ???
95/96 60--80 eteen Sachs. . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-3029 29.90 ???
96 V4 60--80 taakse (ei 95). . . . . . . . . . . . . . . . 44-3034 24.22 ???
KAASUISKARI SAAB V4 96/95
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
93-96 56--80 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3083 28.26 ???
96 V4 60--80 taakse (ei 95). . . . . . . . . . . . . . . . 34-3084 39.90 ???
Olisikos näistä joku yhdistelmä hyvä?
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
95:n jouset on muistaakseni 0,25mm vahvempaa lankaa. Eli ei suurta eroa. Kierroksien määrä ja halkaisija on sama.f.pentti88 kirjoitti:Entä onko kukaan ostatut motonetista 96 takajousia.. näyttäis vaan valikoimassa olevan 95 jouset, mut mainintaa olis että ne olis kuuppaan "vahvistetut" jouset. Mahtaako olla liian jäykät?
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Kiitoksia tiedosta! eli voin huoletta ostaa 95 jouset kajakkiinMikael kirjoitti: 95:n jouset on muistaakseni 0,25mm vahvempaa lankaa. Eli ei suurta eroa. Kierroksien määrä ja halkaisija on sama.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439