Autot on pelastettu ladosta. Raskas oli päivä, koulun jälkeen lähdin yhden aikaan paukuttaan Oulusta Sieviin ja kolmen jälkeen oli yöllä trailerit palautettu ja pääsin tuutimaan. Eihän tuota kuitenkaan malttanut nukkua, kun auto ootteli pihassa
Ei se ns. käyttöauto aivan laho ollut, kohtuu kovat pellit vaikutti olevan, mitä nyt pintaruostetta alkanut pikkuhiljaa syntymään sinne sun tänne. Sisultaltaan jopa positiivinen yllätys, kuskin penkissä ainakin kuitenkin repeämää nahkaosassa. Mukaan PITI ottaa myös samanlainen varaosa-auto, muuten ei saanut ensimmäistäkään viedä. Varaosa-auto saman värinen ja sama sisusta, joten eiköhän nuista yhden ehjän sisustan rakenna.
Auto katsastettu viimeksi ainakin -94, siirtynyt jossain vaihetta 90-lukua tai 2000-luvun alussa nykyiselle omistajalle ja toiminut rekisteröimättömänä "lähiautona" kunnes siitä omistajan mukaan hajosi kytkimen työsylinteri 3-4 vuotta sitten. Täytyy tuon kytkimen osalta tutkia, että olisiko kuitenkin vain kytkinlevy jumissa.
Katsastukseen välttämättömiä laitettavia on ainakin vänkärin puolen peili ja tuulilasi. Saa tarjota. Konehuoneeseen en päässyt kurkistamaan, kun ei vaijeria vetämällä auennut, toivottavasti siellä nyt etes moottori on

. Onko vinkkejä miten koneluukun saa auki?
Mitenkähän tuota kannattaisi lähteä kiskomaan käyntiin?
Ja tietysti sitten yksi kuva paremmasta autosta, napattu trailerin päällä Sievissä.
P.S. Sen verran pitää muokata että tossa "käyttiksessä" ei ollut yksikään jarru jumissa ja ainakin joku jarru myös otti painettaessa.
P.P.S Löysin vastauksen molempiin esittämääni kysymykseen haulla. Ei muutakuin konepeittoa aukaisemaan ja konetta tulille. Ilmoittelen lopputuloksesta.