Auraus/kulmat pielessä?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
thomas95
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Auraus/kulmat pielessä?

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

Viipassa alkanut pikkuhiljaa ohjaus vetämään oikealle ja oikean eturenkaan ulkoreuna kulunut kohtapuolin sileäksi :cry: Alanko itse kokeilemaan säätämistä vai onko kellään tietoa pajasta joka hallitsisi nämä hommat tänikäisessä kiesissä. Ymmärtääkseni rengasliikkeiden tietokonepohjaiset laitteet ei tunnista näin vanhan ajokin arvoja..?
Huomasin vielä ripustusta tutkiessani että oikeanpuoleisen ylemmän tukivarren kiinnityksessä oli puolet vähemmän säätöpaloja(shimssejä) kuin vasemmanpuoleisessa..luultavasti tehtaalla aikoinaan laitettu?
Pallonivelet ja raidetangonpäät ovat ok joten siitäkään ei johdu.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Auraus/kulmat pielessä?

Viesti Kirjoittaja mestari »

vaihdappa renkaat edessä ristiin ja koeajon jälkeen jos puoltaminen siiirtyi sen kuluneemman renkaan puolell, siirrä se vararenkaaksi ja ota vararengas ajoon.

nykyiset 4 piste mittalaitteet voidaan laittaa 96 95 malleihin mutta ennen korjaamolle vientiä irroita takalokarit pois tieltä :D :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Makimart
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Elo 05, 2013 09:20

Re: Auraus/kulmat pielessä?

Viesti Kirjoittaja Makimart »

Kotikonsteillakin voit yrittää.

Tarkista vatupassilla, että lattia on vaakasuora. Saabin etupyörät sille kohdalle.

Tarkalla vatupassilla saa kallistukset helposti parin millin sisään. Autoa kannattaa työnnellä edes takaisin ja mitata uudelleen.

Mittaus vanteesta eikä renkaasta. Avuksi varmasti suora ja tasavahva riman pätkä, joka ulottuu vanteen reunasta reunaan niin vatupassin pituudella ei ole väliä.

Myös aurauksen saa rullamitalla kun laittaa maalarinteipistä pätkät renkaan kulutuspintaan ja niihin kynällä viivat. Apumiehen kanssa mittaus etu- ja takapuolelta autoa edes taksin, työnnellen.

Yhdessä viimeisen vuosimallin Saabissa toisella puolella oli tehtaan jäljiltä reilu sentin pakka säätölevyjä ja toisella ei yhtään. Omassa -79 Saabissa oli 6 ja 7 mm. Otin millin pois molemmista tuolla vatupassikonstilla mitaten.
Vastaa Viestiin