Moro,
Omassa kuupassa ilmennyt ongelma. Pumpulta kaasarille lähtevä letku tai pikemminkin se putken pätkä joka tulee ulos pumpusta johon letku laitetaan kiristysklemmarilla kiinni irtoaa pumpusta. Millä se on alun perin kiinni pumpussa? Onko se vaan kiilattuna normaalisti tarpeeksi syvälle pumppuun vai voiko sen liimata jollain?
Omasta pumpusta se lähtee tällä hetkellä irti todella pienellä nyppäsyllä ja nyt on pari kertaa irronnut jo ajossakin.
Bensapumpun lähtö
Bensapumpun lähtö
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Bensapumpun lähtö
kuplas oli joskus samaa vaivaa. löin pistepiikillä muutama kraadun putken pintaan ja löin takasin. siellä pysyy sano spitaalinen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Bensapumpun lähtö
Se on vaan painettu, ei ruuvia tms. Laita ruuvikiinnitettä. Sillä mulla on pysynyt.
Matti
Matti
Re: Bensapumpun lähtö
myös sen putken ulkokehälle paikalla ollessa lyödyt pisteet alumiini pintaan pitää putken kiinni
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Bensapumpun lähtö
Yleensä en juurikaan liimoihin luota, mutta...
Putken profiilin muuttuminen on aina riski pitävyyden kannalta. Jos ei ole näppituntumaa eri metallien (valettu? alumiiini / messinki Ms 63 ? ) murtumaherkkyyksistä ja venymisestä, tuo Matin konsti voisi olla varmempi.
Liimattavat pinnat kannattaa tietty putsata oikein hyvin. Ja alkuun voi tehdä varmistuksen nippuside-kudelmalla siitä letkun klemmarin takaa.
terv. jt
Putken profiilin muuttuminen on aina riski pitävyyden kannalta. Jos ei ole näppituntumaa eri metallien (valettu? alumiiini / messinki Ms 63 ? ) murtumaherkkyyksistä ja venymisestä, tuo Matin konsti voisi olla varmempi.
Liimattavat pinnat kannattaa tietty putsata oikein hyvin. Ja alkuun voi tehdä varmistuksen nippuside-kudelmalla siitä letkun klemmarin takaa.
terv. jt
Re: Bensapumpun lähtö
Ainiin, unohtui raportoida. Ongelma poistui kun lähtevän letkun klemmaria löysäsi hieman. Tai oikeastaan kun irroitin sen ja naputin kevyesti sen putken pätkän kiinni pumppuun tuntui se olevan napakasti kiinni. Eli klemmari oli turhan tiukalla ja puristi liikaa kasaan putkea ilmeisesti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96