Arvaako noista 96sen orkkis etujousista pari kierrosta nappasta pois? Maltillinen etupään madallus mielessä. Jos ei onnistu, suosituksia toiseen ratkaisuun?
Pusseja en nyt laita ...
Jousien pätkäisy
Jousien pätkäisy
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Re: Jousien pätkäisy
Poikkeuksellisesti tuuppaan tänne nyt suoraan kuvia teksteineen, kun jousiasiat ovat tuolla parinsadan projektikuvan joukossa vähän hajallaan.
Tässä siis omia, kapeita kokemuksia:
"Vasemmalta lukien: 900 takajousi, 2 kierrosta lyhennetty 95 etujousi, ultimate madallusjousi
Keskimmäiset menevät kokeeksi paikalleen, ei tuo lyhentäminen ota jos ei annakkaan. Vaihdan vahvemmat sitten kevväämmällä, nyt pitää vaan saada projekti rullaavaksi, jotta saa sen työnnettyä talvisäilöön."
"Sisähalkaisijat ovat aikalailla samat 95:n etu- ja 900:n takajousissa. Täytyypä tuollainen viistous tehdä vahvempiinkin jousiin, istuvat sitten paremmin."
EDIT: Satkun takajouset siis käyvät, rallirassiin orkkispituisina, low-rideriin hieman lyhennettyinä. Joku täällä foorumilla mainitsikin, paljonko kannattaa tuota satkun takavieteriä katukäyttöön lyhentää. Tietty siinäkin huomioitava jousen väsähtäneisyys, eli onko uusi vai pers maassa laahaavasta satkusta ylikypsänä poimittu.
Omaa tietoa ei tästä vielä ole, koska en ole vieläkään saanut jo lyhentämiäni 900:n jousia paikalleen - mutta ehkäpä jo tulevana kesänä.
Langan vahvuudessa on eroa. 95:n etupää on ollut turhan löysä, josko nyt tulisi parannusta asiaan.
Kokeilin pikkasen jäykistää ja nostaa keulaa noilla perinteisillä säätögummeilla. Niitä sattui löytymään hyllystä 5 kpl puolelleen.
Tarkoitus olisi asentaa 900:sta modattu pohjapanssari, ja vielä senkin jälkeen saada ajettua dollyn kyytiin. Eli pari senttiä ylöspäin, kiitos.
EDIT: 2 kierrosta on siis mielestäni hieman liikaa orkkisjousista. Uusista sellaisista varmaan kestääkin ottaa sevverta, mutta nuo omat olivat olleet alla jo jonkin aikaa. Tällä hetkellä mennään noilla lyhennetyillä orkkiksilla + eiku-kumipalikoilla. Hidastetöyssyt saa ottaa aika varovaisesti, ettei karaha putkikajakki öljypohjastaan ns. kiville.
Karkeata referenssiä orkkisjousitukseen - tosin on huomattava, että viippa on rivissä askeleen edempänä kuin coupemallit.
Tuossa kuvatuksessa laitos on melko tasamaalla, etualalla oleva rinne tosin viettää hämäävästi oikealle.
terv. jt
Tässä siis omia, kapeita kokemuksia:
"Vasemmalta lukien: 900 takajousi, 2 kierrosta lyhennetty 95 etujousi, ultimate madallusjousi
Keskimmäiset menevät kokeeksi paikalleen, ei tuo lyhentäminen ota jos ei annakkaan. Vaihdan vahvemmat sitten kevväämmällä, nyt pitää vaan saada projekti rullaavaksi, jotta saa sen työnnettyä talvisäilöön."
"Sisähalkaisijat ovat aikalailla samat 95:n etu- ja 900:n takajousissa. Täytyypä tuollainen viistous tehdä vahvempiinkin jousiin, istuvat sitten paremmin."
EDIT: Satkun takajouset siis käyvät, rallirassiin orkkispituisina, low-rideriin hieman lyhennettyinä. Joku täällä foorumilla mainitsikin, paljonko kannattaa tuota satkun takavieteriä katukäyttöön lyhentää. Tietty siinäkin huomioitava jousen väsähtäneisyys, eli onko uusi vai pers maassa laahaavasta satkusta ylikypsänä poimittu.
Omaa tietoa ei tästä vielä ole, koska en ole vieläkään saanut jo lyhentämiäni 900:n jousia paikalleen - mutta ehkäpä jo tulevana kesänä.
Langan vahvuudessa on eroa. 95:n etupää on ollut turhan löysä, josko nyt tulisi parannusta asiaan.
Kokeilin pikkasen jäykistää ja nostaa keulaa noilla perinteisillä säätögummeilla. Niitä sattui löytymään hyllystä 5 kpl puolelleen.
Tarkoitus olisi asentaa 900:sta modattu pohjapanssari, ja vielä senkin jälkeen saada ajettua dollyn kyytiin. Eli pari senttiä ylöspäin, kiitos.
EDIT: 2 kierrosta on siis mielestäni hieman liikaa orkkisjousista. Uusista sellaisista varmaan kestääkin ottaa sevverta, mutta nuo omat olivat olleet alla jo jonkin aikaa. Tällä hetkellä mennään noilla lyhennetyillä orkkiksilla + eiku-kumipalikoilla. Hidastetöyssyt saa ottaa aika varovaisesti, ettei karaha putkikajakki öljypohjastaan ns. kiville.
Karkeata referenssiä orkkisjousitukseen - tosin on huomattava, että viippa on rivissä askeleen edempänä kuin coupemallit.
Tuossa kuvatuksessa laitos on melko tasamaalla, etualalla oleva rinne tosin viettää hämäävästi oikealle.
terv. jt