Sähkö 96
Re: Sähkö 96
Muuan saksalainen firma on erikoistunut wanhempien autojen sähköistämiseen. Näillä oli jo viime vuonna (2014) esittelyssä mm. Morris Mini sähkömoottorisena. Ja tietenkin 95, jonka saimme jopa mukaan viippanettiin. Päällepäin normaalin näköisessä vaunussa on 34 kW:n sähkömoottori yhdistettynä alkuperäiseen vaihdelaatikkoon.
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/saab95. ... 968++2012/
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/saab95. ... 968++2012/
Re: Sähkö 96
Hyvännäköistä jälkeä. Itsellä olisi projekti kanssa menossa missä olisi tarkoitus sähköistää 96. Tällä hetkellä tosin vielä peltihommat menossa, mutta mielenkiinnolla seurailen ja otan oppia muista vastaavista projekteista tuon sähköistyksen osalta. Kovin montaa ei tunnu maailmalla vielä olevan kuitenkaan.
jt kirjoitti:Muuan saksalainen firma on erikoistunut wanhempien autojen sähköistämiseen. Näillä oli jo viime vuonna (2014) esittelyssä mm. Morris Mini sähkömoottorisena. Ja tietenkin 95, jonka saimme jopa mukaan viippanettiin. Päällepäin normaalin näköisessä vaunussa on 34 kW:n sähkömoottori yhdistettynä alkuperäiseen vaihdelaatikkoon.
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/saab95. ... 968++2012/
Re: Sähkö 96
Tuo 95 '70 saattaisi olla Suomen ensimmäinen sähkösaappi:
Teksti näkyy isompana tuolla:
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Brochur ... 95accu.jpg
Teksti näkyy isompana tuolla:
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Brochur ... 95accu.jpg
Re: Sähkö 96
Taitaa olla itse asiassa vanhempi malli, kun ei ole vilkkuja lokareissa.jt kirjoitti:Tuo 95 '70 saattaisi olla Suomen ensimmäinen sähkösaappi:
Teksti näkyy isompana tuolla:
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Brochur ... 95accu.jpg
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Sähkö 96
Joo vähän nopeesti heitin sinnepäin.
Siis Tekniikan maailman juttu on vuodelta 1970, numerosta 1.
Kyseinen laite on ollut näyttelyssä arvatenkin jo 25.11.1969, eli rakennettu ennen sitä.
Näytteillä se on ollut reilun kuukauden, osoitteessa Lastenkodinkuja 1 (Helsingissä, Kamppi?).
Kyseinen akkujen liikutteluun tarvittava auto tehty todennäköisesti Ruotsissa, jossa '65 pitkänokat esiteltiin jo vuoden 1964 elokuussa.
Tuo "pommittaja" ei kyllä kantomatkallaan juuri päässyt leveilemään... nyky- omavalmisteissakin lienee vähintään tuplatehot, ja kolminkertainen akunkesto. Aika hidasta on silti ollut kehitys, 45 vuotta jo sentään aikaa tuosta kokeilusta. Tehokkaasti ovat bensamoottoristen autojen "kartellit" onnistuneet hidastelemaan vaihtoehtoisia ratkaisuja. Liekö ostettu muutamakin projekti patentteineen, ja unohdettu arkistoihin mokomat vääräuskoiset illuusiot...
(Näistä mtn tiedä, just say'in...)
Siis Tekniikan maailman juttu on vuodelta 1970, numerosta 1.
Kyseinen laite on ollut näyttelyssä arvatenkin jo 25.11.1969, eli rakennettu ennen sitä.
Näytteillä se on ollut reilun kuukauden, osoitteessa Lastenkodinkuja 1 (Helsingissä, Kamppi?).
Kyseinen akkujen liikutteluun tarvittava auto tehty todennäköisesti Ruotsissa, jossa '65 pitkänokat esiteltiin jo vuoden 1964 elokuussa.
Tuo "pommittaja" ei kyllä kantomatkallaan juuri päässyt leveilemään... nyky- omavalmisteissakin lienee vähintään tuplatehot, ja kolminkertainen akunkesto. Aika hidasta on silti ollut kehitys, 45 vuotta jo sentään aikaa tuosta kokeilusta. Tehokkaasti ovat bensamoottoristen autojen "kartellit" onnistuneet hidastelemaan vaihtoehtoisia ratkaisuja. Liekö ostettu muutamakin projekti patentteineen, ja unohdettu arkistoihin mokomat vääräuskoiset illuusiot...
(Näistä mtn tiedä, just say'in...)
Re: Sähkö 96
Olikos muuten tietoa mikä tuo firman nimi on tai muita tietoja siitä? Voisin vähän koittaa katella mitä tekevät ja mahdollisesti olla jossain vaiheessa yhteydessä sinne päin.jt kirjoitti:Muuan saksalainen firma on erikoistunut wanhempien autojen sähköistämiseen. Näillä oli jo viime vuonna (2014) esittelyssä mm. Morris Mini sähkömoottorisena. Ja tietenkin 95, jonka saimme jopa mukaan viippanettiin. Päällepäin normaalin näköisessä vaunussa on 34 kW:n sähkömoottori yhdistettynä alkuperäiseen vaihdelaatikkoon.
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/saab95. ... 968++2012/
Re: Sähkö 96
Oli jäänyt linkki pois 95.netistä, tuossa pätkässä näkyy e-viipan lisäksi sähkömini:
https://www.youtube.com/watch?v=8VG1o8tuGbk#t=224
Saksantaitoni ei näköjään ole mallia "rostfrei", joten en saanut selvää (kohdassa 0:45), maksaako koko sähköistäminen 10-15 tuhatta euroa, vai oliko se pelkästään tekniikan hinta.
Zuuklaamalla löytyi tuo sivu:
http://www.lorey-maschinenbau.de/blog/elektroauto/
terv. jt
https://www.youtube.com/watch?v=8VG1o8tuGbk#t=224
Saksantaitoni ei näköjään ole mallia "rostfrei", joten en saanut selvää (kohdassa 0:45), maksaako koko sähköistäminen 10-15 tuhatta euroa, vai oliko se pelkästään tekniikan hinta.
Zuuklaamalla löytyi tuo sivu:
http://www.lorey-maschinenbau.de/blog/elektroauto/
terv. jt
Re: Sähkö 96
Kiitoksia. Pitää tutustua ja pistää viestiä menemään jossain vaiheessa saksanmaalle.
Minunkin saksantaito on lähinnä kummelien ja korkkarien perua joten toivotaan, että lontoolla onnistuu kommunikointi
Minunkin saksantaito on lähinnä kummelien ja korkkarien perua joten toivotaan, että lontoolla onnistuu kommunikointi