Volvon kone ysikutoseen

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Volvon kone ysikutoseen

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Aika usein näkee jokkis-ysikutosissa volvon koneita, jotka käyvät melkein heittämällä vakiolaatikkoonkin.
Tuleekohan ongelmia muutoskatsastuksessa jos yrittää esim. B18 koneella.
Kiinnostaisi kovasti kokeilla tuota...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

uu,kuulostaa kiinnostavalta,onks niis turboa niissä b-moottoreissa??
Kai sen nyt leimattua saa jos vaan ottaa vähän pienemmät tehot siitä.
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Ei mitään hajua volvon koneista, sen vaan tiedän että kestää ihan perkeleesti. :oops:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

hehee,se tarkottas sitä et vois ottaa aika hyvät tehotki kakslitrasesta jo muutenki 8)
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Kyllä, mutta voimansiirto ei kestä.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Meikäläinen on joskus miettinyt tuota fordin 1600 kenttiläistä kuupan pellin alle... se olisi kokonsa puolesta näpeä laittaa ja viripalikoita löytyisi helposti.
Kimmo #1373
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Tässä on kuva siitä B18 -koneesta kajakin keulalla, vakiona se 90hv...

http://www.angelfire.com/extreme4/voodoofly/96b18.htm

Meikäläinen on joskus miettinyt tuota fordin 1600 kenttiläistä kuupan pellin alle... se olisi kokonsa puolesta näpeä laittaa ja viripalikoita löytyisi helposti.
Minkähänlaisilla muutoksilla tuo kenttiläinen istuisi saabiin?
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

En ole paremmin asiaan perehtynyt, mutta samaan tyyliin kuin tuo vulvan konekin eli välilaippaa vaan laatikkoon ja sitä rataa. Luulisin, että kenttiläisellä kuitenkin ajettavuus säilyisi jonkinmoisena verrattuna isoon volvon maamoottoriin joka tulee pitkälle eteen.
Kimmo #1373
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Jokkiksessa on näkynyt useita vaihtoehtoja omalla laatikolla + välilaipalla: Mazda 626:n 2.0 l, Fordin OHC, Golfin ja Volvon koneita. Myös Kenttiläinen oli aikanaan yhdessä autossa. Itse ajan V4:lla ja mulla ei ole hajonut yhtää laatikkoa sisuskaluistaan vaikka on 100 % lukko. Vetarit on eriasia riippuen tietysti niiden kunnosta. Ei pitäisi tuo laatikon hajoaminen olla suuri vaara katukäytössä ellei ole joka paikassa kisalähtöjä ottamassa. :lol:
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Olen nähnyt myös twincam Fiatin 2.0 l moottorin jokkis kuupassa se meni ihan mukavasti voitti Lahdessa etuveto kardaani luokan ja tais olla A finaalissa yleisen puolellakin.
Välilaipalla saa minkä vaan moottorin käymään keulalle ja jos on tarpeeksi hullu niin vaikka tuon. http://office.vippet.net/files/44252_moottori.jpg
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tossa on kuvia tosta Mazda koneisesta, josta KeijoAnnikki mainitsi.
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... nisto2.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... est%E4.jpg
KeijoAnnikki kirjoitti:Itse ajan V4:lla ja mulla ei ole hajonut yhtää laatikkoa sisuskaluistaan vaikka on 100 % lukko.
Ei niillä V4 tehoilla paljon laatikoita rikki menekkään. :lol: :lol:
#2277
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

B18 ja B20 painavat varusteista riippuen n. 155 kg, joten öljyt pois ja poijunpainoksi :!:
Menneisyydessä on monta iltaa/yötä vietetty kakskymppisen parissa, tehokkain muistaakseni 190 konia. Sitten päätin, että autossa pitää olla 16 venttiiliä, ja turbo.


Jonkinmoinen persio olisi laittaa kuuppaan/viippaan joku modernin prätkän kone ja loota, mutta vielä on korikin hankkimatta.
96 M75 i12 5-speed ;)
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Johnny V4 kirjoitti:
KeijoAnnikki kirjoitti:Itse ajan V4:lla ja mulla ei ole hajonut yhtää laatikkoa sisuskaluistaan vaikka on 100 % lukko.
Ei niillä V4 tehoilla paljon laatikoita rikki menekkään. :lol: :lol:
Ei niin. Mua kun ei huvita vaihtaa ja maksaa niistä rikkoontuneista laatikoista. Teillä niitä näyttää menevän - onneksi mulla on ollut mitä myydä. En myöskään harrasta autojen pakkomyyntiä ja niiden etsintää. :twisted:

Tuota Twincamia en muistanut. Kapa tarkoittaa varmaankin Akin Twincamia joka vaihtui nykyiseen Golfin koneeseen.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

KeijoAnnikki kirjoitti:
Johnny V4 kirjoitti:
KeijoAnnikki kirjoitti:Itse ajan V4:lla ja mulla ei ole hajonut yhtää laatikkoa sisuskaluistaan vaikka on 100 % lukko.
Ei niillä V4 tehoilla paljon laatikoita rikki menekkään. :lol: :lol:
Ei niin. Mua kun ei huvita vaihtaa ja maksaa niistä rikkoontuneista laatikoista. Teillä niitä näyttää menevän - onneksi mulla on ollut mitä myydä. En myöskään harrasta autojen pakkomyyntiä ja niiden etsintää. :twisted:

Tuota Twincamia en muistanut. Kapa tarkoittaa varmaankin Akin Twincamia joka vaihtui nykyiseen Golfin koneeseen.
:wink:

Eikös Siekkiselläkin ollut 2 litranen Fiatin Twin Cam.
#2277
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

En tiedä kellä se oli mutta Lahdessa pari vuotta sitten se voitti etuveto kardaadit.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Vastaa Viestiin