Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Onkos kukaan korvannut kuupan kaasupolkimen vivuston vaijerilla?
Omaan kuuppaan kun vaihtui kaasari Weberin DAT 32:sitten ja se ei oikein toimi tolla vakio vivustolla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Eikös kukaan oo tuollaista tehnyt????

Pistin kyssärin ruotsin klubin foorumille kanssa, jos sais edes jotain vinkkii ennen kun aloittaa.

Etteí tarvitsisi pyörää keksiä uudestaan :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
AnttiK
"Aero"
Viestit: 455
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Viesti Kirjoittaja AnttiK »

Kun joskus lähivuosina saan nuo korihommat valmiiksi ruiskuprojektissa joudun ehkä korvaamaan vaijerilla vivuston, kun suutintukki tulee melko lailla nykyiseen vivuston välitangon päälle. Nimimerkki JuhaK oli tosin asiaa tutkinut, että välitangon kaasuttimen päätä liikuttamalla vasemmalle voisi pärjätä ilman vaijeria.

Kahdenlaista tapaa olen kuitenkin miettinyt käyttää vaijeria: korvata välitangon lämppärin puoleinen pääty auton lämppärin koteloon kiinnitetty levyllä, johon vaijerin kuori tulee kiinni ja siihen L:n muotoinen levy, joka on L:n kulmasta laakeroitu ja polkimen pallonivel toiseen sakaraan kiinni sekä vaijeri toiseen. Toinen tapa voisi olla nykyisen välitangon lyhentäminen, kiinnityspedin sille tekeminen ja siihen sitten vaijerin kuorelle kiinnityspaikka. Vaijerin pää pitää vielä jotenkin niveltää, kun se kiertyy kaasua painettaessa. Helpointa tässä lienee kuitenkin käyttää valmiita ratkaisuja purkuosista mitä nyt sattuu olemaan käsillä. Itse asiassa minulla taitaa olla volvo B230F:n imusarja, jossa on nivelletty vaijerirulla ja saatanpa käyttää sitä.

Nimimerkki Suppari:n V4 turbossa taisi olla vaijerilla toteutettu kaasu, mutta en nyt tähän hätään löydä linkkiä kuviin. Lisäksi mitä muista ruiskuprojekteista olen kuvia nähnyt on kaasu toteutettu vaijerilla, mutta vaijerin polkimen päästä en ole löytänyt kuvia.
96 V4i -73
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Okei, eli en ole onneksi ensimmäinen joka asiaa on pohtinut.

Tuosta oli jo jotain apua minulle. Pitää vaan viissiin alkaa tekemään eikä miettimään mitä teksisi :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kaasuvivuston tilalle vaijeri?

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Vaijeri käytössa kaasarilta lähelle tulipeltiä, josta jatkuu perinteisillä tangoilla. Mulla on käytössä sierran tai taunuksen vaijeri, ilmeisesti weberille tarkoitettu. Riittää melkein tulipeltiin saakka. Loota projekti kuvista näkee jotain periaattesta.
Vastaa Viestiin