Pelastamisen arvoinen?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Pelastamisen arvoinen?

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eräs kaverini soitti mulle tänään ja käski tulla katsomaan erään paikallisen korjaamon "romutarhan" satoa, siellä kun majaili nätti 96, kaveri arveli että olisin kiinnostunut, kuten olikin.

Eli autosta faktat :

Kuulemma 73 tai 74, vaakalamppuinen, peltipuskurit, väri tummahko vihreä, sisusta myöskin vihreä (todella siisti sisältä), ruostetta löytyi (repsikan ovi ja etulokari entiset, kuskin puolen takalokari etuosasta mätä. Kuskin ovi oli hyväkuntoinen.

Jos pihassani olisi tilaa, olisin tuon vienyt heti, auto on jätetty suoraan ajosta seisomaan, ja kuulemma alunperin ollut paikallisen nimismiehen käyttöautona. Hintapyyntö oli 100e, mikä ei markoiksikaan muunnettuna tuntunut pahalta, jos ei nyt olisi tuota 99-projektia, olisin vienyt heti.

Kiinnostuneet ottakaa yhteyttä, ettei lahoa kaunis kulkupeli minkään korjaamon romutarhaan.

edit: tuo mun '77 99-projekti on mahdollisesti kaupan jos sattuu käymään niin että 96 muuttaa tähän pihaan asumaan. useita projekteja kun ei pieneen pihaan mahdu.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Onko tässä hyvä kattoverhoilu ? Saisiko tästä helpolla museoauton ?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Perhana kun en kattoa tajunnut katsella, muun sisustan loisto sokaisi mut täysin, käyn vielä alkuviikosta katsomassa ja koitan saada kuvia, vaikka ruostetta on reippaasti, niin itse ainakin vielä ehostaisin tämän yksilön, kun vaan olisi enemmän tilaa :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei se kattoverhous ole mikään mahdoton juttu. Uusi rättikään ei tule kohtuuttoman kalliiksi ja jos auto maalataan hyvin, niin lasithan siitä on otettava pois kuitenkin.

Oli yhden illan juttu, kun pistettiin verhous ja kaikki lasit paikoilleen
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

...ja lokasuojia ja ovia vielä löytää, ettei tarvii ihan harsosta alkaa entisöimään.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jos vaan tiloja olisi enemmän, hakisin tuon oitis työn alle, sääli antaa komeuden maata romujen seassa, käyttöön tuon kunnostaisin mieluusti, tosin alkuperäisyyttä vaalien.

Ostakee tuo mun 99-projekti pois, jotta saan uuden tuttavuuden pihapiiriin :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

mitäs toi sun projekti tarvii ajokuntoon , entäs museorekkariin ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ajokuntoon pitäisi nuo takapyöränkotelot ja helmat paikata, jarrut löytää ja mitä nyt voi 5v seisseeltä odottaa, museokelpoisuudesta en sano varmaksi, kun on kerran maalattu (tai ainakin ed. omistaja kertoi maalanneensa).

Kyllähän kaikkea pikkuvikaa varmasti löytyy, mutta (omasta mielestäni) helpohko projekti, itse tekisin, mutta se kuuppa pyörii nyt mielessä.

TAI jos pilkkua pitää nusaista niin sehän on jo ajokunnossa, koska olen sillä liikkunut pikkuteitä pitkin ja hidastellut käsijarrulla :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Mulla ois kanssa toi 96 vm-67, alkas vähä innostaa tollasen vähä vanhemman 99 löytäminen, jotain seitkytluvun alkupuolelta ois kiva saada, vaikka projektiksi .. Eipä tarvi harmitella muuten ko tilojen puolesta tietysti.

Eli 96 pitäs saada hukkaan mutta kun just sain hitsattua ja leiman niin ei perr meinaa luonto antaa myöten laittaa heti menemään. Oon vähä ajatellu museokatsastustakin, mutta niistä vaatimuksista kun ei oo paljo tietoa, pitäs perehtyä asiaan. Tämänki yksilö on jo kertaalleen ylimaalattu, ainakin siis kerran ..
Vastaa Viestiin