Taitaa tulla vähän ahdasta pituus suunnassa. Tulee jakaja liian pitkälle. 3-pytttynen sopis varmaan.Mertmi kirjoitti:Laita Daihatsu Applausen 1600cc 16-venttiilinen moottori. Oikein herkästi laulava kone eikä mikään mahdottoman iso kokoinen.
Mistä moottori tilalle?
Re: Mistä moottori tilalle?
Jos nyt en ihan väärin ole katsonut, siinä koneessa jakaja on vauhtipyörän yläpuolella. Eli pitäisi mahtua sen jakajan puolesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mistä moottori tilalle?
Nyt kyllä lähti mopo käsistä....
http://www.saabplanet.com/old-saab-92-v ... rary-cars/
http://www.saabplanet.com/old-saab-92-v ... rary-cars/
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Mistä moottori tilalle?
Tyypillistä räkää. Vähä kun kattelis sitä keltasta Neobors räpellystä; kova on yritys/hehkutus, mutta ammattitaito puuttuu.jus kirjoitti:Hurjaa sepittämistä satoja tunteja ilmeisesti ja saumaa pelteihin yhtä monta metriä. Näyttääkö nuo saumat kenenkään muun mielestä ihmeellisiltä? Mikä on tuo Kemppi, jolla saa tuollaista röpösaumaa? Mistä on kyse? Ei ne omatkaan hitsaukseni mitään mallisuorituksia ole, mutta tuo näyttää jotenkin omituiselta minusta.
Liian vähän virtaa ja liian paljon langansyöttöä. Lopputulos se, että kun hioo saumat alas, niin pellit on kiinni toisissaan pyhällä hengellä sieltä täältä.
Pitää uskaltaa/taitaa hitsata tarpeeksi isolla virralla. Näkyvät pellit toisessa kädessä hitsipilli ja toisessa kädessä esim. paineilmapistooli. Piste kerrallaan ja heti perään jäähdytys. Ei vetele turhia.
Mutta kaikenkaikkiaan makean oloinen suunnitelma ja varmasti myös toteutus tuosta Wankelikajakista on tulossa.
Re: Mistä moottori tilalle?
Ehkä ajettavin ja tehokkaimmasta päästä oleva paketti voisi olla kestävyydeltään surullisen kuuluisa volkkarin 1.4tsi moottori, jonka saisi varmaankin eri turbolla ja moottorinohjauksella katsastettua omavalmistemoottorina sekä penkitettyä sopivilla säädöillä tuohon teholukemaan. Moottorista en osaa sanoa sopiiko se suoraan tuohon audin laatikkoon ja äänethän ei sitten kummoiset olisi tuohon verrattuna v6:een tai vaikka v4:ään.
96 V4i -73
Re: Mistä moottori tilalle?
Toi on kyllä totta että äänissä häviää aina noissa rivikoneissa. Mielellään laittais v-koneen. Jos löytyis hyväkuntoinen v4 jonka ahtais tai varustais ruiskulla niin senhän kait vois katsastaa pelkkänä koneen vaihtona?
Tosin taitaa olla osien saaminen siihenkin aika hankalaa.
Kuinkas toi omavalmiste moottorin katsastuttaminen käytännössä menee, ja joutuuko siitä maksaan vielä trafille jotain extraa .
Tosin taitaa olla osien saaminen siihenkin aika hankalaa.
Kuinkas toi omavalmiste moottorin katsastuttaminen käytännössä menee, ja joutuuko siitä maksaan vielä trafille jotain extraa .
Re: Mistä moottori tilalle?
Esimerkkinä eräs 205 pösö -projekti, johon suurimman tehoinen kone saa olla 154hv. Autoon laitettiin alunperin 177hv moottori, johon asennettiin muun muassa ahdin ja katsastettiin ahdettuna omavalmistemoottorina dynolappujen 154hv kera. Eli luultavimmin dynomittaus ja muutoskatsastus tarvitaan, mutta katsastuskonttoriltahan sitä pitäisi kysellä tapauskohtaisesti.
Se mitä moottoriohjaus softalle tapahtuu tuon katsastuksen jälkeen on sitten auton omistajan vastuulla
Se mitä moottoriohjaus softalle tapahtuu tuon katsastuksen jälkeen on sitten auton omistajan vastuulla
96 V4i -73
Re: Mistä moottori tilalle?
Tehomittaus, kauppakirjat moottorista ja osista, päästöt menee ihan paikanpäällä mitattuna. Itse kävisin esittelemässä projektin omassa suosikkikatasastuskonttorissa. Silleen ne fiksuiten menee, kun etukäteen on sovittu. Jos kone on käytännössä samanlainen ulkonäöltään kuin orggis, tuskinpa katsastajaa kiinnostaa väitellä aiheesta onko lohko ja sylinterikannet alkuperäiset vai jostain toisesta autosta...vkutvonen kirjoitti:Toi on kyllä totta että äänissä häviää aina noissa rivikoneissa. Mielellään laittais v-koneen. Jos löytyis hyväkuntoinen v4 jonka ahtais tai varustais ruiskulla niin senhän kait vois katsastaa pelkkänä koneen vaihtona?
Tosin taitaa olla osien saaminen siihenkin aika hankalaa.
Kuinkas toi omavalmiste moottorin katsastuttaminen käytännössä menee, ja joutuuko siitä maksaan vielä trafille jotain extraa .
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mistä moottori tilalle?
Näinhän se varmaankin menee. Pitänee jutella katsurin kanssa kun käy seuraavan kerran leimalla.
Mutta noin yleisesti ei taida olla mahdollista tollanen kolmanneksen tehon pudotus muutenkuin ottamalla pari pyttyä pois käytöstä
Mutta noin yleisesti ei taida olla mahdollista tollanen kolmanneksen tehon pudotus muutenkuin ottamalla pari pyttyä pois käytöstä
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1088
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Mistä moottori tilalle?
Olisko mahdollista suomessa?
Siis saada kilpiin
http://brightonmotorsports.com/saab-cus ... wagon-1971
Siis saada kilpiin
http://brightonmotorsports.com/saab-cus ... wagon-1971
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Mistä moottori tilalle?
^Hieno idea ja hieno toteutus!
Olisi GM:n pitänyt ostaa Saab-tuotanto jo paljon aikaisemmin, niin oltaisiin voitu saada tuollaisia suoraan Uudenkaupungin hihnalta
Olisi GM:n pitänyt ostaa Saab-tuotanto jo paljon aikaisemmin, niin oltaisiin voitu saada tuollaisia suoraan Uudenkaupungin hihnalta
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Mistä moottori tilalle?
Hieno on paikallisen iskelmätähden vanha sitikkakin: http://brightonmotorsports.com/node/1613
http://www.dpccars.com/gallery/index.ph ... 9-restomod
Tässä taas on isolohkoviippa: https://oldcarjunkie.wordpress.com/2013 ... -block-v8/
2-tahtivaihtoehto vääränmerkkiseen asennettuna: https://youtu.be/RoiWpJLokEc
http://www.dpccars.com/gallery/index.ph ... 9-restomod
Tässä taas on isolohkoviippa: https://oldcarjunkie.wordpress.com/2013 ... -block-v8/
2-tahtivaihtoehto vääränmerkkiseen asennettuna: https://youtu.be/RoiWpJLokEc
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mistä moottori tilalle?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#