rallijakaja

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

rallijakaja

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Eli minkälainen on sellanen jakaja joka riittää ennakon säädöltään risti-imun tarpeisiin,eli paljonko ennakkoa pitää pystyä säätämään?? laitoin sellasesta ostoilmotuksenki mutta aattelin nyt näin muuten kysellä..
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Nyt kun tuli jakajista asiaa niin voisin tässä (vai voinko?) kysyä semmosta hommaa, että onko kellään kokemusta ACCU-FIRE -vehkeestä?

Löytyy tuolta:

http://www.hotcars.net/Prod/prod1180.ASP
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ile76 »

Vakiojakajan keskipakosäädön varat riittää ainakin minulla. Itseltä modasin aluetta jopa muutaman asteen pienemmäksi lisäämällä "alkupään" rajoitinmuoveihin tavaraa. Tuolla systeemillä sain alakierroksille ennakkoa enemmän ja yläkierroksien ennakko pysyi vakiona. Tuolla modilla sain keskipakosäätimen säätökohdan pysymään samana.

Minulla alipainesäädin on poistettu ja säätölevy hitsattu kiinteäksi. Keskipakosäätimen toinen jousi on myös poistettu, jolloin kääntää täyden ennakon hieman aikaisemmin...

Lisäsin samalla myös kärjettömän sytytyksen ja kierroksenrajoittimellisen pyöriän. (Bemarin jakajasta)

Koneen puristussuhde ja oktaaniluku sen suurimman ennakon määrän lopulta ratkaisee.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

vilpertti kirjoitti:Nyt kun tuli jakajista asiaa niin voisin tässä (vai voinko?) kysyä semmosta hommaa, että onko kellään kokemusta ACCU-FIRE -vehkeestä?

Löytyy tuolta:

http://www.hotcars.net/Prod/prod1180.ASP
Kokemusta on kyllä.Mulla oli kuplan 009 jakajaan joku laittanut tuollaisen.Hyvin toimi/täytti tehtävänsä.
Vastaa Viestiin