96:n lootan öljyproppu!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

96:n lootan öljyproppu!

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Olisko jollain kokemuksia tai ideoita , jolla saisi kätevästi tuon öjynpoistopropun laatikosta auki.... tuntuu olevan melko tiukassa, ainakin kotitekoiselle avaimelle :(
Kimmo #1373
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kätevästi ja kätevästi? Vaikka hitsaamalla toinen pultti kiinni...mut sehän ei oo kätevästi. Onko mutteri jo sökönä? Muljuttanu sen?
VW transporter 2.5tdi vm.99
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Kyllä tuo hitsaaminen olisikin helppo tapa, mutta kun tuo tulppa tuntus olevan semmoista ainetta, että sitä ei pysty hitsaamaan... olisko messinkiä tai jotain (pehmoista tuntuu ainakin olevan). Tulppaan pitäs olla joku erikoisavain ja se on vuosien varrella nuljaantunut jo melkoisesti oikeanlaisen avaimen puutteessa. Täytyy kokeilla vielä pientä lämmitystä jos se vaikka auttaisi.
Kimmo #1373
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

paineilmataltalla ??
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tai sitten vaan lyöt siihen sivuun ruuvarilla, jos ymmärrät mitä tarkotan?
Tai vaikka ylipieni hylsy takomalla siihen. Harvoin hylsyt tosta tykkää, mutta jos löytyy huonoja ja tuohon voi olla aika huono lyödä hylsyä. Putkipihdit.
VW transporter 2.5tdi vm.99
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Kuupan entinen omistaja otti yhteyttä ja kertoili, että proppu on joskus ilmeisesti vaihdettu johonkin erkoiseen (ei alkuperäinen) ja tuotti hänellekin sen verran harmia, että öljyt jäi vaihtamatta!
Kimmo #1373
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Musta niitä pohjaproppuja on useammanlaisia. Mullakin on yhdessä kutvosessa sellainen, jossa on ikäänkuin kaksi puolikuuta suorat sivut vastakkain. Siihen löytyi takapaksista kyllä omatekoinen? avain. Sitten on erikokoisia nelikulmaisia koloja, jotka tosiaan ovat pahan näköisiä eli murjottuja. Miten ne niin juntturaan menevätkin kun kuitenkin voiteluainetta pitävät sisällä joten voitelua löytyy.
Matti
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Eikös se ole kartio roppu? Jos kiinnitys vaiheessa menee kiristämään sen liikaa, niin on sitten kans piukassa avausvaiheessa.
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Mulla on justiin tuo puolikuu mallinen proppu, joka on sopivasti nuljaantunut :(
Kimmo #1373
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

avaa täyttöproppu ja imet pumpulla öljyt pois sitä kautta ja sit uudet sisään
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

öljy proppu.

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

luulempa että proppu lähtee tukevalla taltalla ja vasaralla sivusta lyömällä,kokemusta.alkuperäiseen neliskanttiseen käy vaikka räikän pää jos aiot uuden laittaa,pysyy 3nm voimalla varmasti kiinni kun on kartio.
Vastaa Viestiin