96 vm68...

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

no nythän näkyikin, oletko kokeillut miten jarrut pelaa tai on pelaamatta?
tahtoo jarrut jumittua ja vaatii melkein aina suurehkon läpikäynnin pääsylinteriä myöten.
kone on vanhan mallin avonaisilla vesitiloilla sekä lyhyillä tulpilla, jos satut niitä ostelemaan :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Eli mitä tekniikassa on parempaa/huononpaa? Mikähän tämmösen auton arvo olis? En sen kummemmin ole kokeillut mutta on siirretty ajamalla lämpimästä hallista tuohon noin 1v sitten.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei sen arvo kovinkaan montaa sataa tuossa kunnossa ole
mutta sitten kun se on museokatsastettu ja siihen on investoitu 5 ke niin sen arvo on jotakin 2500e, senhän ne pyytää museorekisteröidystä kajakista chattiautossa :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Ok. Alta tonniin jääkin hinta. Ja tuolla on oikeasti ajettu alta 100tkm. Ja pohja yms. Ruosteettomia. Sisusta ehjä... En nähny yhtään 68 myynnissä missään Suomessa.. Niin oli hankala arvioida hintaa... Jos tuntuu että ei ole arvoissaa tuo malli niin ei muutako osina maailmalle.., on kuitenki toistakymmentä harrasteautoa niin ei ole pakottavaa tarvetta maalauttaa ja ottaa ajoon... Noh katsotaan mitä tuleman pitää...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

taitaa olla pientä kysyntäkin em auton osille jos osina myydä meinaa.
muutaman tärkeän osan ehkä saa kaupaksi mutta loput jää sit odotteleen korin kera pihalle pressun lepattaessa flegmaattisena odotellen romu ukkoa saapuvaksi tai jos joku jokkis auton siitä vielä jaksaisi tehdä, :D
' taka akselista saa kyllä hyvän rankakärryn aikaseksi ja onpa noita kana suojanakin nähty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tessu85
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 04, 2016 17:53

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja Tessu85 »

Tuohon olis kyllä helppo tekassa turvakaaret sisälle ko on niin ruosteeton/hitsaamaton koppa :) Lapsille vaikka mökkiautoksi... :lol:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

kori kestää kyllä ilman turvakaariakin peltorallia kersoilla on se vaan niin vahvaa peltiä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1088
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Jos et muuta keksi nii tee kummeli-replica.
Litra punasta miranoolia ja tela. Sponsori tarrat saa tilattua jostain halvalla :D
Jos osina myyt niin voin noi lokarin alumiini listat ostaa pois. :D
Tosissaan jos ei kuuppa sinussa herätä mielenkiintoa niin kannattanee varmaan myydä eteenpäin kokonaisena asiasta ymmärtävälle...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

juu talvi pakkaa päälle ja yleinen myyntikikkahan on täällä ollut että nyt myynnissä 1000e tai lähtee paaliin ensi viikolla, kuukauden päästä tosin voi jo 170e saadakkin :D siitä jos sattuu olemaan loppukuun perjantai ja osaa laittaa se myyntiin samoihin aikoihin kun tilit tulee, luonnollisesti lauantaina se on jo myöhäistä kun rahat tuntuu ihmisiltä katovan juuri öisin :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Mistä tuon näkee, että vanhemman mallinen V-4. Siis avoin vesitila. En ainakaan minä noista kuvista sitä tiedä.
Muutenhan taisi olla vain vuoden 67 Saabeissa sellaisia moottoreita ja niissäkin vain alkupään autot.
Matti
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja mestari »

tulpasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
marper
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 22:50
Paikkakunta: Raisio

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja marper »

Tulppien ero on yksinkertaistaen niin, että tulpan posliiniosa ja metallinen keskiosa ovat molemmissa käytännössä yhtä pitkät, mutta kierteistetty pää on vanhemmassa viitisen milliä lyhyempi.

Ruotsin klubin sivuilla olevan tiedon mukaan "vanhempi" eli avoimen vesitilan V4-moottori oli käytössä vuosimallissa -67, mutta myös osassa vuosimallin -68 autoja. Moottorityyppi vaihtui tuo tiedon mukaan alustanumerossa 487639 (Saab 96) ja 55767 (Saab 95). Tämä viittaa siihen, että ko. moottori olisi ollut vielä niissä vm -68 autoissa, jotka on valmistettu 1967 puolella (mallivuosi vaihtui tuohon aikaan edeltävän vuoden syksyllä).

Nythän on niin, että myöhäisempi moottori käy vanhempaan autoon ja päinvastoin, ja noin vanhoissa autoissa on moottori saatettu vaihtaa useampaankin otteeseen. Siksi kannattaa yrittää selvittää moottorin alkuperäinen väri:

1. Avoimen vesitilan/lyhyen tulpan moottori on hopeanvärinen (vm. 76 ja vm. -68 puoliväliin asti).
2. Pitkän tulpan moottori on joko sininen (vm. -68 puolivälistä eteenpäin sekä vm. -69) tai musta (vm. -70 ja sitä uudemmat).
_________________
96-69, 95-76, 90-86
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 96 vm68...

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Sen vanhan koneen, jota myös -68:ssa on yleisesti, näkee helposti purkamatta edes tulppia.
Kurkkaapa siihen pakoaukon päälle; Eli kannenpultti näyttää olevan silleen ovelammin poterossa kuin myöhemmissä malleissa.
Vastaa Viestiin