Kaasari ruiskuksi

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Kaasari ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Onko tämmönen muutos tuttu jollekin, vaikuttais aikas näppäraltä.
http://www.retrotech.co.nz/Tech/throttl ... ection.php
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasari ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Amerikkalaiset harrasti tollasia ihan tuotantoautoissa 80-luvulla.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kaasari ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Onkohan tosta mitään käytännön hyötyä kaasariin verrattuna, kun muistelisin että ainakin noi 1-piste ruiskut, joita oli relluissa ja muissa euroissa 90-luvun alkupuolella, oli käytökseltään aika epäluotettavia.
Toi linkin ruisku oli ilmeisesti fordin isosta kutosesta, ilmeisesti jenkki peruja. Olisko ne toiminnaltaan parempia.
Tietysti monipiste ruisku on parempi mutta tollanen kaasarin tilalle tuleva mötikkä olis ihan näppärä.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasari ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Uskoisin, että peittoaa kaasuttimen mennen tullen, jos ohjausyksikkö on mega tai jotain vastaavaa, eli säädettävissä. Tollasen kaasarin paikalle tulevan ruisku/läppärungon parhaitapuolia on, että se sopii melkein jopa pussihousu kalustoon, hyvin tehtynä menee vakio kajakin ilmanputsarin alle ilman, että kukaan äkkiseltään huomaa eroa. Enemmän rakennetuihin laitteisiin pistäisin suuttimet suoraan imusarjaan jne.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Vastaa Viestiin