96:n takaluukun pahvit????

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Pasi Laihosola
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 05:47
Paikkakunta: Helsinki

96:n takaluukun pahvit????

Viesti Kirjoittaja Pasi Laihosola »

Onko vuoden -80 96:ssa takaluukun reunoilla eli lokasuojien päällä alunperin joku pahvi tms. Jos kuuluu olla olisin kiitollinen tiedosta mistä sellaiset löytäisin ja vielä oikean väriset (auto on vaaleanruskea) vai onko ne kaikissa esim. mustat.
Sitten voisin ostaa vielä alkuperäiset peilit tälläiseen kuuppaan.
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 96:n takaluukun pahvit????

Viesti Kirjoittaja ile76 »

Pasi Laihosola kirjoitti:Onko vuoden -80 96:ssa takaluukun reunoilla eli lokasuojien päällä alunperin joku pahvi tms.
Eipä taida olla, en ole ainakaan yhdessäkään 96:ssa nähnyt.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

joo, lokasojat ovat pellistä ei pahvista!!
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

kostape kirjoitti:joo, lokasojat ovat pellistä ei pahvista!!
Pahvi/peltiseosta ne kyllä vuosimallista 1977 lähtien on :lol:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 96:n takaluukun pahvit????

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Pasi Laihosola kirjoitti:Onko vuoden -80 96:ssa takaluukun reunoilla eli lokasuojien päällä alunperin joku pahvi tms. Jos kuuluu olla olisin kiitollinen tiedosta mistä sellaiset löytäisin ja vielä oikean väriset (auto on vaaleanruskea) vai onko ne kaikissa esim. mustat.
Sitten voisin ostaa vielä alkuperäiset peilit tälläiseen kuuppaan.
Ei ole muuta verhoilua kuin lattiamatto
# 419 Vesa Pohjalainen
Pasi Laihosola
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 05:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pasi Laihosola »

Pahvi-peltiseokselta ne kyllä tuntuvatkin, olivat niin mädät ja nyt meinasin, että jos saisi peitettyä hitsausjäljet jollain verhoilulla, mutta jos verhoilua ei ole alunperin täytyy keksiä jokin muu keino.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Mielenkiintoinen ropleemi... jostain purkuautosta löytyisi samanväristä lattiamattoa... jos viipaloisi sellaista, ja kokoaisi tukevalle taustakankaalle(kontaktiliimalla) suikaleista lokasuojan muotoihin sovitetut, irrotettavat "verhoilunkappaleet"...

En tiedä toimiiko, kunhan heitin irean kehiin.


terv. jt
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Samaa peräkontin mattomateriaalia on käytetty ainakin myös 60-70 lukujen Opeleissa, varmaan monessa muussakin eurooppalaisessa.
Jos tämä tieto helpottaisi etsimistä.
Jos kuitenkin kohdalle osuu EHJÄ C-Kadetin peräkontinmatto sitä EI saa käyttää Saab-osaksi, vaan myydä minulle. Tuntuvat nimittäin yhtä yleisiltä, kuin kanan hampaat tai keinuhevon kiinteä uloste...
96 V4 -75
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Hitsaussaumat saa peittoon huolellisella hiomakoneenkäytöllä ja uudelleen hitsaamalla ja hiomakoneenkäytöllä ja uu... röh, laita pakkelia 8)
Pasi Laihosola
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 05:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pasi Laihosola »

Just joo, tuletko hiomaan pakkelit?
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

No eipä tuo ny kamalaa, epäkesko paineilmalaikka hoitaa homman mallikkaasti. Ei tuu hikikään, kai. Joillekkin voi tulla, en muista tuliko itelle, saatto muuten olla kun piti tunkea sinne loosteriin että se oli vähä ahdas.

Epäilemättä kuitenkin toisaalta tästä voitaisiin vetää erinäisiä johtopäätöksiä, mutta jos minulta kysytään olen täysin sitä mieltä että se paksi oli vaan kertakaikkiaan liian ahdas.

Vastaus siis kysymykseesi olkoon, hio itte, perk. :P
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

JungleDrums kirjoitti:No eipä tuo ny kamalaa, epäkesko paineilmalaikka hoitaa homman mallikkaasti. Ei tuu hikikään, kai. Joillekkin voi tulla, en muista tuliko itelle, saatto muuten olla kun piti tunkea sinne loosteriin että se oli vähä ahdas.

Epäilemättä kuitenkin toisaalta tästä voitaisiin vetää erinäisiä johtopäätöksiä, mutta jos minulta kysytään olen täysin sitä mieltä että se paksi oli vaan kertakaikkiaan liian ahdas.

Vastaus siis kysymykseesi olkoon, hio itte, perk. :P
Paljonko tollanen epäkesko vaatii jatkuvaa painetta, mulla on joku tollanen pikkukopra ja lykkää jotain 4bar eikä meinaa riittää ees maalatessa. On vaan aika tuskasta lähteä ilman tollasia koneita hiomaan isompia alueita pakkelia ym.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

himmee kirjoitti:
JungleDrums kirjoitti:No eipä tuo ny kamalaa, epäkesko paineilmalaikka hoitaa homman mallikkaasti. Ei tuu hikikään, kai. Joillekkin voi tulla, en muista tuliko itelle, saatto muuten olla kun piti tunkea sinne loosteriin että se oli vähä ahdas.

Epäilemättä kuitenkin toisaalta tästä voitaisiin vetää erinäisiä johtopäätöksiä, mutta jos minulta kysytään olen täysin sitä mieltä että se paksi oli vaan kertakaikkiaan liian ahdas.

Vastaus siis kysymykseesi olkoon, hio itte, perk. :P
Paljonko tollanen epäkesko vaatii jatkuvaa painetta, mulla on joku tollanen pikkukopra ja lykkää jotain 4bar eikä meinaa riittää ees maalatessa. On vaan aika tuskasta lähteä ilman tollasia koneita hiomaan isompia alueita pakkelia ym.
Sähkökäyttöisellä epäkeskohiomakoneella saa kyllä myös hyvin hiottua, hinnat alkaen n. 20e
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Sellanen löytyy, mut on kyl aikasta huono...siitä on hajonnu sellanen suojakaariki, kun muovia on.
VW transporter 2.5tdi vm.99
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Enpä tiiä, oiskohan toi jotenki työkalukohtasta. Mulla käytössä kuusi baria ja toimii loistavasti. Maalauksessa ainakin mun ruisku tykkäis varmaan enemmän kahdeksasta barista, toisaalta tekis mieli uutta ruiskua hankkia.

:)
Vastaa Viestiin