v6

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

v6

Viesti Kirjoittaja samuliy » Pe Maalis 16, 2018 18:09

Terve vaan. Mitenkä se v6 asia kuuppaan oli? Jotain siitä 1.7 saapin olemassa olosta? Oliko sitä vai ei...

mazeos
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Salo

Re: v6

Viesti Kirjoittaja mazeos » Pe Maalis 16, 2018 19:06

Ei onnistu
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998.

samuliy
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy » Pe Maalis 16, 2018 20:45

No se oli siinä sitten :(

timotn
"Aero"
Viestit: 363
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: v6

Viesti Kirjoittaja timotn » Pe Maalis 16, 2018 21:15

Onhan niitä.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5

samuliy
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy » La Maalis 17, 2018 09:04

Ahaa, ajattelin kans kun illalla googlettelin 1.7 saappia nii tuli kaikenlaista specsiä, että taitaas niitä olla olemassa. Onkohan niissä alusta eroja 1.5 verrattuna? Että näyttääkö konttorilla vaan sivua että kato ny, on niitä...lyö vaan leima paperiin :lol:

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4709
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: v6

Viesti Kirjoittaja tturku » La Maalis 17, 2018 10:18

1,7l on ihan sama r4. Eikös noita taunuksen v6 ole muutamia asennettu ja tilavuus vähän isompi? Saako niitä nykyään enään kilpiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

samuliy
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy » La Maalis 17, 2018 10:45

Kävin konttorilla vähä kyselemäs sitä 2 litrasen laittoa ja setä meinas että jos niitä 1.7 on tehty tehtaalla nii ei muutakun muutoskatsastuksella mennään. Pitäis olla jotain faktaa näyttää että on niitä tehty. Nii ja että alustan osat on samat, esim jarrut ym.

MikkoLaine
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: v6

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine » Ma Maalis 19, 2018 08:25

ei se 1.7 todistaminen mitää auta. onhan niitä tehty ja paljonkin.

ongelmakshan siinä muodostuu se tehoraja. siitä jostain tehokkaammasta 1.7 koneesta on sitä jotain puhetta ollut, että onko semmosia vai eikö ole. (on, mutta ei tainnut olla suoraan saapin tekemiä vaan jälkikäteen jonkun pajan tekemiä tjsp.)

kun ei v6 konetta löydy niin pienellä teholla että sen sais...
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5502
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: v6

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Maalis 19, 2018 09:50

Entäs tämä Tissarin V6 biturbo -> viewtopic.php?t=32912
tai https://www.autoblog.nl/archive/2007/02 ... -continues
Fordin 3-litraisella V6-tuplaturbollakin saatu leimattua, niin luulisi, että vaparina onnistuu helposti :twisted:

Eski

samuliy
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy » Ma Maalis 19, 2018 11:15

Nii ja oliko siinä 2.0 v6 jotain 85-87hp...

einopekka
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Re: v6

Viesti Kirjoittaja einopekka » Ma Maalis 19, 2018 12:02

Eski kirjoitti:Entäs tämä Tissarin V6 biturbo -> viewtopic.php?t=32912
tai https://www.autoblog.nl/archive/2007/02 ... -continues
Fordin 3-litraisella V6-tuplaturbollakin saatu leimattua, niin luulisi, että vaparina onnistuu helposti :twisted:

Eski
Saahan sen leimattua v6:lla kunhan tekee poikkeuslupahakemuksen, maksaa sen ja odottaa 1-2 vuoden käsittelyajan ja toivoo että menee läpi. Nuo 1700S erikoismallithan on lähteiden mukaan Saabin tehtaan kisaosaston muokkaamia joten kai sitä jotenkin voi tehtaana pitää? Houkuttaisi kyllä itseäkin laittaa v6 96:n keulalle kun sellainen kerran varastossa on mutta taitaa jäädä haaveeksi.
Kesäautona on punainen Saab 96 1975
Lisäksi toimin -97 tonnarin hovimekaanikkona.

MikkoLaine
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: v6

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine » Su Maalis 25, 2018 19:38

auttanee myös jos omistaa aikakoneen ja pääsee tonne 80-90 luvulle, jolloin tuo tissarin v6-muutos on käsittääkseni tehty?
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: v6

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Maalis 25, 2018 21:42

Jos tilavuus menee rajoihin mutta tehot yli, niin ei muuta kuin V6 omavalmisteeksi, hakee dynolapun sytkä vähän myöhällä tai joku kuristuslaippa kaasarin alla ja sitten muutoskatsastamaan.

Vaparikonettahan saa muutoskatsastuksen jälkeen muuttaa melko vapaasti, joten katsastuksen jälkeen virityspoteentiaali käyttöön.

veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: v6

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen » Ti Huhti 03, 2018 17:49

Olen laittanut joskus tuon v6 mootorin ja katsastanut mutta nykyään ei onnistu kysyin sitä noin 2 vuotta taaksepäin.

Keme
"Viggen"
Viestit: 633
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: v6

Viesti Kirjoittaja Keme » Ke Huhti 04, 2018 14:04

Jotenki haisee siltä, että pienellä viekkaudella tommosen saa leimattua nykyisten rakentelusäädösten aikaankin aivan pelkällä muutoskatsastuksella.
jeeeeeee!

Vastaa Viestiin